Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@03:12:00 GMT

آزمایشگاه تشخیص کرونا در شوشتر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۳۷۹۱

آزمایشگاه تشخیص کرونا در شوشتر افتتاح شد

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مردم شوشتر و گتوند  در آیین افتتاحیه آزمایشگاه کرونا در شوشتر گفت: انجام آزمایش PCR حلقه مفقوده  کرونا در شهرستان شوشتر بود که به همت دانشکده علوم پزشکی شوشتر و با سرعت عمل مناسب انجام شد و به بهره برداری رسید.

 وی افزود: برای راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شده و اکنون ظرفیت انجام ۱۵۰ عدد تست کووید-۱۹ در این آزمایشگاه فراهم شده که در صورت نیاز این عدد تا ۳۰۰ هم افزایش می باید

 نماینده مردم شوشتر و گتوند ضمن تشکر از دانشکده علوم پزشکی،  عنوان کرد :  امیدواریم که هیچ یک از مردم عزیز ما به این ویروس مبتلا نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی مردم عزیز ما بدانند که در صورت لزوم نتایج ازمایش انها در شهرستان و در کمترین زمان مشخص خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز در این مراسم گفت : اولین گام تشخیص بیماری کووید- ۱۹ ، انجام آزمایش تشخیصی است . تا پیش از این ما نمونه ها را به سایر دانشگاه ها ارسال می کردیم ولی خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد تمامی تجهیزات مربوط به تشخیص کرونا تهیه نصب گردید و از این پس بی نیاز از ارسال نمونه ها به دیگر دانشگاه ها خواهیم بود.

 وی افزود: به این منظور نسبت به جذب  نیروی انسانی متبحر و دارای تخصص مرتبط به عنوان هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شوشتر اقدام کردیم و کلیه آموزش های لازم دیده شده است.

 دکتر کلانتر خاطرنشان کرد: برای اطمینان از صحت انجام آزمایش در شوشتر به مدت یک هفته نسبت به انجام آزمایش به صورت همزمان در آزمایشگاه شوشتر و آزمایشگاه اهواز اقدام شد که خوشبختانه با تطبیق نتایج آزمایشات توانستیم تاییدیه انستیتو پاستور را دریافت کنیم‌.

48

کد خبر 1421981

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان دانشکده علوم پزشکی انجام آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام

روح اله زینلی مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: کارشناسان علوم آزمایشگاهی؛ به عنوان " دیده‏بانان گمنام عرصه سلامت " با تشخیص دقیق و به موقع عوامل بیماری زا، با رعایت الزامات تعریف شده مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی، افتخار" مدافعین خطوط اول نبرد با بیماری‌ها " را، از آن خود نموده و در این راه، با از خودگذشتگی و گذشت، سلامت و آسایش خود را وقف سلامت جامعه نموده اند.

وی افزود: بی تردید؛ بازخوانی خدمات ارزشمند و حیاتی آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری‌های دام و کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی در مقاطعی از سال، همچون ایام هفته سلامت؛ فرصت مغتنمی جهت یادآوری این مهم می‌باشد؛ و در این رهگذر؛ آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و متخصص، دانش و تجهیزات روز دنیا، نقش بسزایی درکاهش هزینه‌های تولید، تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مصرف جامعه و توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات دامی داشته است.

روح اله زینلی اظهار داشت: تعیین و شناسایی قطعی باکتری‌های بیماریزای منتقله از راه غذا از جمله سالمونلا، شیگلا، لیستریا، ویبریو و ... تشخیص و ردیابی بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای فوق حاد، آنگارا، برونشیت، نیوکاسل در طیور، ردیابی بیماری‌های نظیر تب برفکی، مرس، تب مالت و ... در دام، ردیابی بیماری‌های WSSV, AHPND و ... در میگو و انجام تست‌های تائیدیه بهداشتی صادراتی و وارداتی با روش‌های تشخیصی بروز دنیا نظیر ریل تایم PCR، الایزا و ... تنها بخشی از خدمات آزمایشگاه به جامعه هدف می‌باشد.

وی افزود: اقدامات تشخیصی آزمایشگاهی در کنار نظارت و کنترل‌های بهداشتی دامپزشکی، نقش مستقیمی در ایمنی و امنیت غذایی کشور از طریق تشخیص بیماری‌ها و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌نماید؛ در این راستا می‌توان به آزمایشات محموله‌های صادراتی، ترخیص بهداشتی واردات نهاده‌ها و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره نمود که باعث می‌شود در نهایت امر محصولات بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان دامی و انسانی قرار گیرد.

روح اله زینلی ادامه داد: شایان ذکر می‌باشد، آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان در دو حوزه تشخیصی بیماری‌های دامی و کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی به بهره‌برداران خدمت ارائه می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ آزمایشگاه‌های استان ۴۵۶۵۵ مورد آزمون کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی و تشخیص بیماری انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی