Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این ساختمان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و زیربنای هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع و در چهار طبقه با الگوگیری از اثر تاریخی نارین قلعه میبد و با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

استاندار یزد در این مراسم گفت: میبد گذشته از آن که یک شهر صنعتی است ظرفیت‌ها و داشته‌ها و باورهای فرهنگی و علمی زیادی هم دارد، در اجرای همه برنامه‌ها و پروژه‌های به ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد علی طالبی افزود: ما امروز شاهد دیدن همه رویکردهای فرهنگی ، علمی و نرم افزاری و عمرانی و اقتصادی در کنار هم در میبد هستیم .

وی ادامه داد: خوشبختانه در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر رویکرد فرهنگی وجود دارد و این رویکرد را باید همچنان در اجرای همه برنامه‌ها برای کمک به تقویت باورهای فرهنگی و اعتلای شهر مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش‌های ارزنده‌ای را در این شهرستان شاهد بودیم و انشاءالله بر اساس روال حاکم  و با توجه انسجام و همراهی همه مسوولان  شرایط بهتری برای خدمت‌ به مردم فراهم شود.

شهردار میبد هم با شاره به پیگیری‌هایی که در گذشته برای احداث ساختمان شهرداری شده و همچنین پیگیری‌هایی در حال حاضر شده ، گفت: طراحی متناسب با اقلیم این شهر از نظر آب و هوایی و جغرافیایی و تاریخی و نیز توجه به نیازهای فضای کاربری کارشناسان و ارباب رجوع برای ما اهمیت داشت.

علیرضا نقوی افزود: طراحی و اجرای این پروژه با استفاده از فناوری روز دنیا و با الهام  از معماری اصیل ایرانی و باغ ایرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طراحی ارگ از نارین قلعه و بافت تاریخی الهام گرفته شده و به گونه‌ای فضای ورودی طراحی شده که شهروندان خارج از وقت اداری می‌توانند از فضای سبز داخل محوطه استفاده کنند.

نقوی در خصوص فضاها و مساحت ارگ شهرداری افزود: در طراحی ارگ بخش‌های مختلف و امکانات خوبی از جمله سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۰۰ نفر، اجرای طرح بام سبز و افق دید برای حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال آینده که افزایش جمعیت و ارتقای درجه شهرداری را خواهیم داشت، دیده شده تا در آینده این ساختمان جوابگوی نیازهای شهر باشد.

شهردار میبد در رابطه با انتخاب پیمانکار و مدت زمان اجرای پروژه گفت: مراحل انتخاب پیمانکار و مناقصه که همراه با ارزیابی بوده با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، نمایندگان شورای اسلامی شهر، مهندسان عمران و کارشناسان شهرداری انجام شده و ان‌شالله طی ۸ ماه عملیات سازه و اسکلت بتنی آن به انجام خواهد رسید.

این مراسم همراه با اهدای لوح به پدر یکی از شهیدان میبد و امضای طرح برگزار شد.

نارنج قلعه یا نارین قلعه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی استان یزد به شمار می رود؛ این قلعه از بناهای مربوط به دوره اشکانی و قبل از اسلام است که در دوران مظفریان تعمیراتی در آن صورت گرفت، اطراف آن خندقی بوده و نقب‌ های زیر آن گاهی تا یک فرسنگ امتداد دارد.

جنگ سرنوشت سازی که در محرم سال ۷۴۴ باعث پیروزی آل مظفر بر چوپانیان گشت در این محل اتفاق افتاده است.

مساحت این قلعه ۳ هکتار، دارای هفت طبقه و دارای برج و بارو و دربندهای متعدد است و بالای تپه‌ ای مسلط بر شهر میبد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد میبد یزد نارین قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.
او گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.
محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899566

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟