Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت موسیقی و هنری در مرکز استان کردستان راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ارسطو گویلی عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری کردستان، با اشاره به اظهارات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مبنی بر اینکه مسیر توسعه از ذهن جوانان این استان می‌گذرد، اظهار داشت: خوشبختانه امروزه در پاک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌های کردستان بیشتر از یک‌هزار جوان پرامید مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کردستان نسبت به سال‌های قبل از انقلاب پیشرفت زیادی کرده و این موفقیت‌ها مرهون خدمات نظام است، گفت: هم‌اکنون با همراهی و تعامل مسئولان، پروژه‌های شهری متعددی در حال اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده است.

عضو شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: در سال 95 سرانه شهری سنندج 200 هزار تومان بوده و جایگاه 50 را در بین شهرهای کشوری داشته‌ در حالی‌که در سال گذشته سرانه شهروندان سنندجی به یک‌میلیون و 63 هزار رسید و رتبه دوازدهم کشور را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه باید با هماهنگی کمبود و نبود مدیریت یکپارچه شهری را جبران کنیم، افزود: علاوه‌بر اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی، برای اجرای پروژه‌ها به جوانان بومی اعتماد کرده و باید سازوکار قوی به کمک نسل جوان بیاید.

گویلی با ذکر اینکه دانشگاه و مدیریت شهری به‌صورت یکپارچه برنامه‌ها را پیش می‌برند، عنوان کرد: از ایده جوانان بهره گرفته شده و تفاهم‌نامه سه جانبه بین پارک علم و فناوری، دانشگاه و وزارت ارتباطات برای شهر هوشمند منعقد شده است.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه سنندج از سوی یونسکو به‌عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است، اظهار کرد: نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت موسیقی و هنری در مرکز استان کردستان راه‌اندازی می‌شود و برای تحقق این هدف، انتظار کمک داریم.

معاون رئیس‌جمهور در سنندج: اقتصاد دانش بنیان ایران با سرعت در حال رشد استاختصاصی|معاون رئیس‌جمهور: از 6 مجموعه دانش بنیان برای تولید واکسن کرونای ایرانی حمایت کرده‌ایم

کردستان قابلیت صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان را دارد

ناصر شکری، رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان در راستای سیاست‌هایی بوده که در راستای توسعه تعریف شده است، اظهار داشت: تمامی صندوق‌های پژوهش و فناوری به استناد ماده 100 قانون سوم توسعه و ماده 45 برنامه چهارم توسعه و بند الف ماده پنجم توسعه و در راستای اصل 44 تشکیل شده‌اند.

وی افزود: بنا به دلایلی هدف این صندوق‌ها رفع مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با ذکر اینکه عدم حمایت واقعی نهادهای سنتی مالی از جمله بانک‌ها از طرح‌های نوآورانه و فناورانه و عدم ریسک‌پذیری بانک‌ها باعث شده که این صندوق‌ها شکل بگیرد، تصریح کرد: صندوق کردستان نیز در سال 97 با پیگیری‌های صورت گرفته و با ترکیبی از سهامداران صندوق فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این ترکیب متشکل از دانشگاه کردستان، دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری و چند تن از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استان تشکیل شده است، گفت: این شخصیت‌ها عمدتاً از کارآفرینان برجسته استان هستند.

شکری سرمایه اولیه صندوق را 15 میلیارد ریال خواند و ادامه داد: با حمایت دولت به شکل غیر رسمی در سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده و در طول یک‌سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد ریال تسهیلات را پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: غیر از جذب مبلغ 20 میلیارد ریالی بنا بر عملکرد خوبی که ایفا شده، توانستیم خط اعتباری را از صندوق نوآوری و شکوفایی تخصیص داده و در کنار این امر، معین استان ایلام نیز شدیم.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با بیان اینکه مشکلاتی در سر راه این صندوق‌ها وجود دارد، اظهار کرد: نیازهای شرکت‌های دانش بنیان و فناور بسیار بیشتر از منابعی است که در اختیار داشته و شرکت‌های فناور نیازمند یک حماتی جدی هستند.

وی با اذعان به اینکه صندوق در آینده نزدیک سرمایه‌گذاری خطرپذیر را شروع می‌کند، خاطرنشان کرد: برای این کار نیاز است که صندوق خود نیز آورده داشته و به همین خاطر نیازمند تقویت همه جانبه صندوق هستیم.

شکری با ذکر اینکه استان کردستان به عنوان یک استان مرزی می‌تواند به صادرات محصولات شرکت‌ها کمک کند، یادآور شد: در آینده نزدیک بتوان یک ساختمان در خور شأن صندوق احداث شود.

رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان با اعلام اینکه فضایی بالغ بر 3500 متر در شهرستان قروه جهت راه‌اندازی پارک خصوصی و یا کارخانه نوآوری در شهرستان قروه فراهم است، گفت: امید است امسال بتوان این مرکز را به بهره‌برداری رساند.

قربانی، مؤسس شرکت دانش بنیان وابسته به بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این جلسه با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در راستای توسعه دانش بنیان و کسب‌وکار تشکیل شده است، اظهار داشت: خوشبختانه زنجیره سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته و هیچ کسب و کار از نبود حامی رنج نمی‌برد.

وی با تاکید براینکه باید بدنه استان متناسب با سرمایه‌گذاری رشد کند، گفت: برای توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/486/ ز

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... معاون رئیس‌جمهور: سرای نوآوری در دانشگاه آزاد کردستان راه‌اندازی می‌شود معاون رئیس جمهور در سنندج: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بینان مشکل مالی نداریم معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون رئیس‌جمهور: سرای نوآوری در دانشگاه آزاد کردستان راه‌اندازی می‌شود معاون رئیس جمهور در سنندج: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بینان مشکل مالی نداریم معاون رئیس‌جمهور در سنندج: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در کشور تقویت می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ امام جمعه اصفهان: برای برگزاری عزاداری ماه محرم احساسی عمل نکنیم/ اگر جان انسانی را به خطر بیندازیم ‌عزاداری جایز نیست + فیلم ۲ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۳ برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌اقشار آسیب‌پذیر/ طرح ‌کارت‌های اعتباری ‌هفته آینده ‌در مجلس ارائه می‌شود‌ ۴ گزارش| کرونا در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد / ازدحام جمعیت در هایپرلند شیراز ۵ ‌‌۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف جم اختصاص یافت + فیلم ۶ برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ ۷ استان خوزستان در مسیر مهار کرونا؛ تنها ۲ شهر وضعیت قرمز دارند ۸ سیر نزولی کرونا در گلستان؛ باید همچنان این بیماری را جدی گرفت مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد آمار کاهشی سفر به خراسان رضوی؛ شهروندان پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند فرمانده سپاه قدس گیلان: «رزمایش قرارگاه ثامن» ۲۷ مرداد برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بیانیه سپاه پاسداران | توافق ننگین امارات و دولت جعلی صهیونیست‌ها بزرگترین خیانت تاریخی ضد آرمان قدس است قالیباف: مردمی‌سازی باید در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد نادران: فروش اوراق سلف نفتی بدون مجوز غیر قانونی است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/تنها نقطه سبز کشور "زرد" شد اخبار توافق عادی‌سازی| توافق امارات در خدمت اهداف انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو/ دلایل واکنش تند آنکارا علیه ابوظبی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردستان راه اندازی می شود معاون رئیس جمهور در سنندج شرکت های دانش بنیان دانش بنیان صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با هدف حمایت‌ از تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناور و رفع نیازهای صنایع مرتبط با معدن، رویدادهای به‌هم‌رسانی نیازهای فناورانه و نوآورانه معدنی را  برگزار می‌کند.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از فرصت لازم برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌هایشان به بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی بهره‌مند می‌شوند.

در قالب این رویداد، شرکت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی، ضمن بیان نیازها و اقلام اولویت‌دار، با ظرفیت‌ها و محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در رویداد، آشنا می‌شوند.

یکی از لازمه‌های اصلی برای ارائه دستاوردهای دانش‌بنیان، برخورداری از سطح فناوری بالاتر از میانگین و راهبردی بودن آن است. این محصول یا خدمت می‌بایست یکی از نیازهای حیاتی و اساسی صنعت را تامین کند به طوری که در کاهش وابستگی به واردات و توانمندسازی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

همچنین در این رویداد ضمن تشریح و تبیین نیاز، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربردهای محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها بیان می‌شود.

محصولات دانش‌بنیانی که این رویداد ارائه می‌شوند می‌بایست در تولید پایدار، ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها کمک به بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی‌ها کمک کنند.

این فناوری‌ها در تولید انرژی‌های پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات، بهبود تعمیر و نگهداری، ارتقای افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نقش خود را به اثبات برسانند.

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و پیشرفته نظیر فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات و هوشمندسازی، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال، فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های رویداد هم‌رسانی نیازهای فناورانه است.

در صورتی‌ که محصولی بومی‌سازی شده باشد، باید ضمن برخورداری از مزیت‌های تجاری و رقابتی از توانمندی رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه و قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی برخوردار باشد. ‌شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد از فرصت برابر و مشابه با سایر شرکت‌ها برای ارائه و معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه خود به صنایع بهره مند شوند و در مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج