Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نیکلاس برنز که پنج سال در دوره اول ریاست جمهوری جورج بورش سفیر آمریکا در ناتو بود در پیام توییتری نوشت: شکست تحقیرآمیز ترامپ در رای نیاوردن قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل نشان می‌دهد که ایالات متحده چگونه در جهان تحت رهبری وی منزوی شده است. 

برنز در ادامه مدعی شد که دولت‌های اوباما و بوش جهان را در برابر ایران متحد کردند اما دیپلماسی ترامپ به ایران پیروزی ارائه کرد که شایستگی آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانتیکت نیز شنبه ضعف دیپلماسی دولت ترامپ در تصویب نشدن قطعنامه شورای امنیت را فاجعه خواند. 

سناتور مورفی در صفحه توییتری خود نوشت: این شکست نبود بلکه فاجعه بود. 

به دنبال ناکارآمدی‌های دولت ترامپ و شکست راهبرد فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران، مورفی نوشت: از ۱۵ عضو شورای امنیت تنها کشور دومینیکن از آمریکا حمایت می‌کند و این نشان دهنده آن است که آمریکا تا چه‌اندازه‌ای ضعیف شده و بقیه جهان تا چه‌اندازه‌ای راهبرد ترامپ در قبال ایران را فاجعه بار می‌بینند. 

مورفی همچنین در توییتر دیگری در انتقاد از تیم دیپلماسی دولت ترامپ نوشت: شکست شرم آور قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشداری برای خطرات استفاده از افراد بدون تجربه دیپلماتیک مانند کلی کرفت (سفیر آمریکا در سازمان ملل) در مهمترین پست‌های جهانی است. 

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، عصر جمعه (به وقت محلی) نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند. این قطعنامه با ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای موافق (آمریکا و جمهوری دومنیکن) و ۲ رای مخالف روسیه و چین شکست خورد. 

اعضای دایم و غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد که رای مخالف یا ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا دادند، حمایت از برجام و اقدام غیرقانونی آمریکا را دلیل رای خود دانستند. 

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ترامپ پروندهٔ خبری شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ترامپ شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ترامپ شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق