Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه‌شنبه هفته گذشته در پی شلیک پلیس به باند حفاران غیرمجاز در روستای شیرین‌آباد قهاوند یک نوجوان 13 ساله جان خود را از دست داد و دیگر اعضا دستگیر شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه همدان پیام؛ کشته شدن این نوجوان در حادثه تیراندازی پلیس بازتاب‌هایی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت، به‌طوری‌که خانواده این پسر نوجوان با تعرض به پاسگاه قهاوند ناراحتی خود را ابراز کردند و این اقدام به انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیحات پلیس درباره فوت نوجوان قهاوندی

برای شفاف شدن بیشتر موضوع نیروی انتظامی و دادستان همدان نیز در گفت‌وگویی با رسانه‌ها به بیان جزئیات بیشتری از حادثه پرداختند.

فرمانده انتظامی استان همدان در گفت‌وگویی با خبرگزاری‌ها گفت: تیراندازی چند روز گذشته به‌منظور دستگیری چند نفری بود که شبانه دنبال حفاری غیرمجاز و سرقت اشیای تاریخی بودند.

بخشعلی کامرانی‌صالح با اشاره به شکایت میراث فرهنگی از این افراد و حضور نماینده این سازمان در پاسگاه قهاوند به‌منظور برخورد با آنها خاطرنشان کرد: عوامل پاسگاه قهاوند پیرو دستور قضایی، به‌همراه نماینده میراث فرهنگی در محل تخلف حضور یافتند که حفاران غیرمجاز با دیدن پلیس پا به فرار گذاشتند.

متهمان با وجود شنیدن صدای آژیر خودروی پلیس به دستور ایست و شلیک هوایی بی‌توجهی کردند و همین موضوع سبب تعقیب آنها از سوی پلیس شد تا متوقف شوند.

تعقیب پلیس تا جایی ادامه یافت و آنها نیز به دستور ایست توجهی نکردند که به همین دلیل پلیس برای اعمال قانون و جلوگیری از فرار آنها مجبور به شلیک هوایی شد اما به‌خاطر تاریکی هوا، پستی و بلندی مسیر و کمانه کردن تیر، گلوله به یک نفر برخورد کرد و زمین‌گیر شد.

کامرانی‌صالح تصریح کرد: مأموران بلافاصله فرد را با خودروی ناجا به مرکز درمانی قهاوند و سپس به مرکز درمانی همدان منتقل کردند که متأسفانه به‌دلیل جراحات وارده جان باخت.

اگر حقی از کسی ضایع شده باشد قطعا احقاق حق می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت به خانواده فرد متوفی اظهار کرد: موضوع با تشکیل پرونده به مرجع قضایی اعلام و ارسال شد و مراتب تحت رسیدگی است و قطعا دستگاه قضایی با رعایت عدالت و انصاف به موضوع رسیدگی می‌کند و اگر حقی از کسی ضایع شده باشد قطعا احقاق حق خواهد شد.

حسین بشری با بیان اینکه معاندان قصد دارند از این موضوع بهره‌برداری کنند، گفت: تخلف این افراد از نظر ما محرز بوده، هر چند نیروی انتظامی از این اتفاق ناراحت است، دوست نداریم چنین اتفاقاتی در مأموریت‌ها بیفتند اما مأموریت‌های ما گریزناپذیر است. این افراد به‌رغم اینکه مجرم بودند به ایست پلیس هم توجه نکردند، درحالی‌که می‌توانستند بایستند و مشکلی هم پیش نمی‌آمد.

وی ادامه داد: از طرف فرمانده انتظامی استان به خانواده این نوجوان تسلیت گفته شد و دلجویی صورت گرفت.

بشری در مورد هجوم به پاسگاه قهاوند در پی این اتفاق هم توضیح داد: اقوام این نوجوان که از مراسم تشییع جنازه بازمی‌گشتند به‌دلیل اینکه ناراحت بودند به پاسگاه تعرض کردند. هر چند تعرض به کلانتری و پاسگاه از نظر ما تخلف است اما این اقدام را از روی دشمنی یا عناد نمی‌دانیم که بخواهیم حساسیت ایجاد کنیم، البته خودشان پشیمان هستند. پدر نوجوان از همکاران ما عذرخواهی کرد درحال‌حاضر هم وضعیت آرام است.

ابعاد پرونده تیراندازی اخیر در همدان در دست بررسی است

دادستان همدان نیز در گفت‌وگویی با فارس با اشاره به اتفاق تیراندازی چند روز پیش در منطقه قهاوند و فوت یک نفر اظهار کرد: در جریان حفاری شبانه و غیرمجاز چند نفر در یکی از روستاهای این منطقه پلیس با دستور قضایی به‌منظور برخورد با آنها وارد عمل شد.

حسن خانجانی درباره فوت یک نفر در جریان این اتفاق گفت: ابعاد این پرونده در دست بررسی است و به محض تکمیل، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0037Ay

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همدان تیراندازی پاسگاه قهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات

سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده و آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: پس از ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند. تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی را که با تهدید به قتل و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود، شناسایی کرده و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران ساکن است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوز‌های لازم راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن طی اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعا‌های مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است