Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی دانش‌آموزان اظهار کرد: در مناطق سفید آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود و در وضعیت قرمز دانش‌آموزان در مدرسه حاضر نمی‌شوند و آموزش‌ها به صورت مجازی است که از شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و توزیع بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در وضعیت زرد از شیوه ترکیبی یعنی آموزش حضوری و مجازی استفاده می‌کنیم و دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت زوج و فرد و یک روز در میان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که جزئیات دقیق آن در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس اعلام شده است.

حبیبی درباره وضعیت آموزش مجازی دانش‌آموزانی که به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند، گفت: تکیه اصلی ما صرفا شبکه شاد نیست و آموزش تلویزیونی را خواهیم داشت علاوه بر این برای نقاط محروم و جاهایی که به هیچ عنوان دسترسی به اینترنت وجود ندارد بسته‌های آموزشی را توزیع خواهیم کرد، این موضوع کمک می‌کند به بحث عدالت آموزشی نزدیک بشویم.

بیشتر بخوانیددولت با تأکید بر شبکه "شاد" خانواده‌ها را اذیت نکند
اجازه انتفاع اقتصادی در "شاد" نمی‌دهیم/ احتمال تأمین تبلت برای 3.5 میلیون دانش‌آموزان جامانده از شاد
دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از 30 ویژگی
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اطلس مشاغل کل کشور در سامانه‌ای طراحی شده است و با کمک مدیران مدارس تکمیل و مشخص می‌شود هر دانش آموز به شاد دسترسی دارد یا از آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی بهره می‌برد و برای آنهایی که از آموزش محروم هستند روش‌های جبرانی طراحی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شیوه‌های آموزش با مشکلاتی همراه است به عنوان مثال آموزش تلویزیون یک طرفه است، متذکر شد: جهت‌گیری ما به این سمت است که دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

حبیبی درباره مشکلات شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته از جمله وضعیت اینترنت عنوان کرد: آموزش و پرورش مانند سایر بخش‌های دیگر کشور در کرونا غافلگیر شد اما در مدت زمانی کوتاه بستر شاد را ارائه کرد و هر بستر جدیدی با مشکلاتی همراه است اما در طول چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کافی انجام شد و زیرساخت شاد و سرورها ارتقا پیدا کرد و برای ارائه کلاس‌های آنلاین برای کل دانش آموزان کشور آماده است از طرفی جلسات متناوب را با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی داشتیم تا زیرساخت اینترنت در کل کشور ایجاد و پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را داشته باشند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در جلسه امروز با مرکز ملی فضای مجازی، قول دادند تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شود تا با مشکلات پهنای باند و ترافیک برای شاد مواجه نباشیم، ما پیش بینی کردیم که تقریباً 10 درصد از ظرفیت کشور را برای شاد نیاز داریم که قول همکاری دادند.

وی درباره الزام به استفاده از شاد در سال تحصیلی جدید متذکر شد: استفاده از پلتفرم‌های خارجی غیرقانونی است و برخی پلتفرم‌های داخلی توسط بخش خصوصی اداره می شوند که قوانین و مقررات بخش خصوصی را تنظیم می‌کنیم و تا هفته آینده ارائه خواهد شد و در آنجا مدارس ضمن ملحق شدن به سامانه شاد می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

وی درباره تامین اینترنت ارزان در شبکه شاد گفت: جلسات متعددی برگزار شد و طبق مصوبه امروز شورای عالی فضای مجازی ظرف یک هفته آینده الگوی مصرف برای دانش‌آموزان و معلمان طراحی و هزینه و مبالغی که برای استفاده از شبکه شاد صرف می‌شود مشخص خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:متاسفانه در گذشته مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد و سیستم آموزشی به سمت یادگیری سطحی رفته بود و دانش‌آموزان تنها به دنبال تست‌های کنکور بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهدی کاظمی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی خوزستان در محل تالار امام خامنه‌ای اهواز اظهار داشت: نقش تربیتی معلم در کنار نقش اصلی آن که آموزش‌دهنده علوم مختلف است بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه جذب معلم از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است گفت:  در سال گذشته با تغییر رویکرد در جذب نیروی معلم تلاش شد تا افرادی که شایستگی و توانمندی تحصصی و حرفه‌ای به کار گرفته شوند.

کاظمی اظهار کرد: معلم اصلی‌ترین عنصر در نظام تربیت و تعلیم است و بدون این قشر فرهیخته این وزارتخانه دیگر معنایی ندارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم در کنار آموزش درس در تعلیم مهارت‌های زندگی نیز بسیار اثر گذار است ادامه داد: نقش تربیتی معلم در کنار نقش اصلی آن که آموزش‌دهنده علوم مختلف است بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز از کلام و رفتار معلم تاثیر می‌گیرد و این تاثیرپذیری تا سال‌ها در ذهن دانش‌آموز باقی خواهد ماند.

امیدآفرینی در نسل نوجوان با کمک معلم

کاظمی با بیان اینکه امروز یکی از نیازهای مهم کشور امیدآفرینی در نسل نوجوان است اظهار کرد: امید آفرینی باید توسط معلمان انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید دولت است ادامه داد: در سند تحول بنیادین نیز بر امیدآفرینی در دانش‌آموزان از سوی معلم‌ها اشاره شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم بر اجرای سند تحول به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بسیار تاکید می‌شود تصریح کرد: قطعا اجرای این سند محقق نمی‌شود مگر اینکه آثار آن را در مدارس ببینیم.

وی گفت: مدیران مدارس در اجرای این سند بسیار اثر گذار هستند چرا که مدیر مدرسه می‌تواند نقش هر کدام از معلمان را برای اجرای اهداف این سند محقق کند.

کاظمی تاکید کرد: مدیران مدارس نباید به مدیران اجرایی تبدیل شوند بلکه باید نقش آموزشی و راهبری را در مدارس داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شاخص‌های دسترسی آموزشی و پوشش تحصیلی خوزستان وضعیت خوبی دارد اظهار کرد: اما متاسفانه آموزش و پرورش خوزستان در شاخص کیفیت نیاز به توجه و برنامه‌ریزی بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت آموزش باید به عنوان یکی از اصول بسیار مهم در آموزش و پرورش دنبال شود.

هدف اجرای طرح رتبه‌بندی ارتقای نظام تعلیم و تربیت است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توانمندسازی معلمان و نقش آن‌ها در امر آموزش و تربیت باید جدی‌تر دنبال شود.

وی گفت: ایجاد سوابق و سنجش تحصیلی در پایه‌های ششم و نهم نیز مدنظر این وزاتخانه است تا پایان هر پایه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان بررسی شود.

کاظمی ادامه داد: متاسفانه در گذشته اطلاعات و رصد مناسبی از وضعیت آموزش استان‌ها نبود.

برگزاری امتحانات نهایی پایان هر مقطع تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی با مصوبه جدید برای ارزیابی هر مقطع برگزار می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد و سیستم آموزشی به سمت یادگیری سطحی رفته بود و دانش‌آموزان تنها به دنبال تست‌های کنکور بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز بر یادگیری دانش‌آموزان است و بر اساس آموخته‌های طول سال تحصیلی در کنکور شرکت خواهد کرد.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری کشور مهارت آموزی است بیان کرد: نظام آموزشی باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کند و راه حل ایجاد اشتغال و توسعه تولید کشور با مهارت‌آموزی دانش آموزان رقم می‌خورد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تمامی مسئولان، کارخانجات و شرکت‌های استان خواست تا برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزی پای کار بیایند.

کاظمی اظهار کرد: چهار درصد سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ارتقا یافته و 213 هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی کشور افزوده شده است.

وی افزود: آیین‌نامه ملی تقویت وتوسعه مهارت‌آموزی قبل از هفته معلم در هیات دولت تصویب شد و نقش هر دستگاه در این آیین نامه مشخص شده است.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • امروز با درایت رهبر،آموزش و پرورش به مساله اول کشور تبدیل شده است
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم