Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به شعار هفته امر به معروف امسال با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی» گفت: باید مطالبه گری از مسؤولان فرهنگ سازی شود

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید محمدتقی حسینی» عصر امروز(شنبه 25 مرداد) در نشست خبری «پویش مردمی حرف حساب» که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در سالن جلسات ساختمان ناشران برگزار شد، اظهار داشت:خداوند وقتی در سوره بقره به صفات متقین اشاره می کند، آنها را اهل انفاق می داند اما باید بدانیم که انفاق منحصر در امور مالی و اطعام نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان این که انفاق اعم از مالی و غیر مالی است، گفت: اصحاب رسانه و اهالی خبر و فضای مجازی با توجه به فرصتی که در اختیار دارند باید دین خود را به اسلام و دین از طریق نشر معارف الهی ادا کنند و خود را از این طریق جزو منفقین به حساب بیاورند.

 

وی افزود: پویش مردمی حرف حساب نیز زمینه ای است تا شما بتوانید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارید و نام خود را در زمره انفاق کنندگان قرار بدهید چراکه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اولیه دین اسلام به حساب می آید.

 

حسینی در ادامه عنوان کرد: در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم که از ابتدای ماه محرم به مدت یک هفته است، چراکه امام حسین(ع) پیش از حرکت خود از مکه به سمت کربلا در وصیتی که به محمد حنفیه کردند، هدف از قیام خود را همین مسأله عنوان کردند.

 

وی با اشاره به شعار هفته امر به معروف امسال با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگ سازی» عنوان کرد: عنوان نهضت حسینی که مشخص است اما در ارتباط با مطالبه گری نیاز به توضیحی است که باید بیان کنیم؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسأله امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا کرد و در اصل هشتم قانون اساسی نیز بر آن تصریح شد.

 

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم بیان داشت: سخنان امام خمینی(ره) این طور بود که حتی باید وزارت خانه ای برای این امر صورت بگیرد، که البته میسر نشد و در ادامه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ خدمات خوبی در حوزه اجرا بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته بیشتر کار این ستاد در حوزه اجرا و اعطای مجوز برای تذکرهای شفاهی آن هم در امور محدود مثل حجاب و عفاف خلاصه می شد و در حوزه های دیگر کمتر ورود داشتیم اما در آستانه چهل ساله دوم انقلاب روند کاری این ستاد تغییرات اساسی پیدا کرد.

 

حسینی با بیان این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید کار ستادی و نه اجرایی بکند، گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شد که سرمایه گذاری اصلی روی نیروهای مردمی باشد و این ستاد صرفا راهبری و حمایت مادی و معنوی از افراد و به ویژه گروه ها و مؤسسات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دنبال کند و به عبارت دیگر در این ستاد تلاش شود تا زمینه برای کارهای گروهی از سوی نهادها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه حوزه کاری این ستاد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در ساختار ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه معاونت تعریف شده است؛ نخست معاونت اجتماعی و مطالبه گری، دوم معاونت رسانه و فرهنگ سازی و سوم معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی که توضیح امروز من پیرامون معاونت اول و دوم بود.

 

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم یادآور شد: عمده فعالیت ستاد در معاونت نخست خلاصه می‌شود، چون ستاد اعتقاد دارد که امر به معروف و نهی از منکر منحصر به مسائلی نظیر حجاب و  عفاف نیست هرچند در آن حوزه هم لازم است کارهای جدی و قویتر از گذشته انجام شود، اما امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه هایی نظیر امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، سلامت و امثال آن نیز وارد شده که نام دیگر آن مطالبه گری است.

 

وی با تأکید بر این که باید گروهان آمران به معروف و ناهی از منکر در این حوزه ورود جدی داشته باشند، گفت: ما می خواهیم مسؤولان را پاسخگو قرار بدهیم، از آنها به نحو صحیح مطالبه کنیم و به دور از توهین، بی احترامی و هتک حرمت به آنها نقد سازنده داشته باشیم و ارائه راهکار بدهیم.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از اصحاب رسانه خواهش می کنیم که این مسأله را ترویج کنند تا مطالبه گری از مسؤولان به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده و مطالبه گران نیز منحصر در عده خاصی نباشند؛ یعنی ما جو مطالبه گری داشته باشیم که نقد خود را بکند، راهکار ارائه بدهد و برود.

 

وی با اشاره به حوزه کاری معاونت دوم ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اصحاب رسانه چه در حوزه خبر رسانی و چه در حوزه کارهای ایجابی در امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به این قضیه کمک کنند و برای فرهنگ سازی آن به ما یاری برسانند، همچنانکه امور مختلفی از طریق همین رسانه ها از جمله صدا و سیما در کشور ما تبدیل به فرهنگ شده که از جمله آن می‌توان به استفاده از ماسک در شرایط امروز کرونایی کشور اشاره کرد.

 

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله تخصصی است، گفت: به همین منظور ما اعتقاد داریم که امر به معروف به معنای عام و مطالبه گری به معنای خاص نیازمند آموزش های دقیق است که ما این آموزش ها را نیز در سه حوزه چیستی، چرایی و چگونگی امر به معروف ارائه می کنیم.

 

وی افزود: در هفته امر به معروف برنامه هایی نیز برای خود تعریف کرده ایم که از جمله آن می‌توان به حضور در صدا و سیمای مرکز استان و تشریح عملکرد و اهداف، دیدار با علمای حوزه و دریافت بیانیه مراجع تقلید اشاره کرد به علاوه این که نشست های تخصصی با حضور مسؤولان قضایی، امنیتی، انتظامی و فرهنگی کشور در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر در صدا و سیما خواهیم داشت.

 

حسینی در ادامه عنوان کرد: مکاتباتی با سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران نیز انجام داده ایم تا مبلغین و مبلغات به هر اندازه ای که امسال تبلیغ می‌کنند، به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیش از گذشته بپردازند و آن را در سخنرانی های خود تبیین کنند.

 

وی با اشاره به این که سیاست جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی به مشکلات بزرگ کشور است، گفت: در استان قم نیز هر هفته یک بار خدمت یکی از مسؤولان می رسیم و مطالبات مردم را از آنها خواسته و پاسخ های آن را دریافت می کنیم.

 

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در پایان با اشاره به شعار روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر و اعلام هشتک های بی تفاوت نباشیم و همه مسؤولیم در فضای مجازی بیان داشت: نشست امروز فتح بابی برای کارهای آینده است که ما از همین امروز دست نیاز خود را به سوی اصحاب رسانه دراز می کنیم که در این عرصه مهم و حیاتی یاری گر ما باشند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: امر به معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر هفته امر به معروف امر به معروف فرهنگ سازی اصحاب رسانه مطالبه گری نهضت حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که «جنبش حماس همچنان در حال بررسی پیشنهاد اشغالگران در مذاکرات است، اما انتظار زیادی برای پذیرش آن وجود ندارد، مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن اعمال شود».

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین گفت که پیشنهاد اسرائیل در مذاکرات نشان‌دهنده تغییری اساسی در موضع نیست و پاسخ روشنی به موضوع عقب‌نشینی و آتش‌بس جامع نمی‌دهد.

این عضو مقاومت گفت که جنبش حماس هنوز در حال بررسی این پیشنهاد است، اما انتظار زیادی برای قبول کردن آن نباید وجود داشته باشد، مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن انجام شود.

هانی الدالی کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در خصوص موارد جدید پیشنهادی اسرائیل در خصوص مذاکرات آتش‌بس به المیادین گفت: یکی از موارد این است که ۲۰ تا ۴۰ اسیر غیرنظامی و ۴ یا ۵ سرباز زن یا سالخورده نظامی در ازای تعدادی از اسیران فلسطینی که در زندان‌های اشغالگران به حبس ابد محکوم شده‌اند، آزاد شوند.

وی ادامه داد: اشغالگران در خصوص روند عقب نشینی از خط مرکزی از ابتدای خیابان الرشید تا منطقه جحرالدیک انعطاف نشان داده و بازگشت آوارگان نیز شاهد انعطاف آنها است.

الدالی خاطرنشان کرد که پیشنهادات اشغالگران شروط یک معامله جزئی است نه یک معامله کامل.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان