Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوال برنا گفت : در زمینه ی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهرستان رشت تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح الهی فرماندار شهرستان رشت در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : اصحاب رسانه بازوان پر توانی اداری و اجرایی برای مسوولین هستند که مشکلات جامعه ، مردم و موانع پیشرو را شناسایی کرده و انعکاس می دهند و مسوولان می توانند از این موارد در جهت رفع معضلات بهره گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : مسوولین موظف هستند که مشکلات را پیگیری کرده و تا جایی که خود در توان دارند خدمتگزاری کنند و در صورتی که حیطه ی وظایف و فعالیت آنان قرار ندارد به مسوولین در رده های بالا انعکاس دهند و در هر صورت باید پاسخگوی مردم باشند.

فتح اللهی عنوان کرد : مردم ما مردم فهیمی هستند و اگر ببینند که مسوولی در تلاش برای رفع مشکلات است یقینا به آن مدیر اعتماد خواهند کرد .اگر با مردم صادق باشیم آنان نیز مسوولان را باور خواهند کرد .

وی اطلاع رسانی خبرنگاران را مهمترین حلقه ی ارتباطی در فعالیت های دولتمردان خواند و گفت : قطعا انعکاس و اطلاع رسانی فعالیت های اجرایی نهادها و مدیران موجب خواهد شد که ارتباط بین مردم و مسوولین پر رنگ تر گردد ، اصحاب رسانه تیزبینانه در جامعه و بین مردم حضور دارند و دلسوزانه موانع و مشکلات را رصد کرده و به مسوولین انتقال می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص تمهیدات ستاد مقابله با کرونا در ایام محرم گفت : اعتقاد به باورها در ماه محرم در ایران اسلامی بسیار قوی و بی نظیر است و عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) در دلها حک شده است و کسی را نمی توان یافت که در ماه محرم اشکی را نریزد و دلش نلرزد.

وی افزود : متاسفانه ویروس کرونا بر تمامی فعالیت های اجتماعی تاثیر گذاشته و لطمه وارد کرده است .شهرهای قرمز در بحث کرونا شرایط خاص خود را دارند و ما هر روز آمار را رصد می کنیم و تصمیمات نیز بر اساس این رصدها خواهد بود .

فتح الهی ادامه داد : بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایام محرم  در ستاد ملی مقابله با کرونا ضوابط تعرفه شده است و ما نیز در همان چارچوب بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر شهرستان رشت در وضعیت قرمز قرار دارد ،دستورالعملی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان ابلاغ شده که در آن دستورالعمل شکل فعالیت هیات های مذهبی ،مساجد و تکایا ذکر شده است و اشاره شده که حرکت دسته جات عزاداری در خیابانها ممنوع است و برپایی ایستگاه های صلواتی و تجمعات با حجم بالای افراد نیز ممنوع است و همه ی این موارد به اطلاع هیات های امنا مساجد رسانده شده است.

وی گفت : برپایی سفره ها برای توزیع نذورات نیز ممنوع است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماه محرم فرماندار شهرستان رشت ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان رشت ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی