Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری با حضور در منطقه سیخ دارنگون از مرکز جهاد کشاورزی این دهستان و مزارع کشت محصولات غذایی منطقه بازدید و در ویژه برنامه اجرایی ابلاغیه دوم مقام معظم رهبری تحت عنوان "احسان علوی" در دهه ولایت شرکت کرد.

او با قدردانی از مرکز جهاد کشاورزی سیاخ دارنگون در زمینه ترویج تولید محصول گواهی شده، بیان کرد: استفاده از مواد غیر شیمیایی و عوامل بیولوژیکی برای کنترل خسارت به محصولات این منطقه اقدامی در خور تحسین است که باید توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز همچنین از اقدامات شایسته این مرکز در زمینه استفاده از سموم کم خطر و تخصصی، حفظ محیط زیست و دشمنان طبیعی و در نهایت دستیابی به امنیت غذایی و حفظ سلامت مصرف کنندگان قدردانی کرد.

امیری با اشاره به سطح کشت بالغ بر ۳ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۷ هزار هکتار گندم دیم در منطقه سیاخ دارنگون بر ضرورت برگزاری دوره‌ها و کارگاههای آموزشی ویژه کشاورزان منطقه تاکید و از مرکز جهاد کشاورزی دهستان سیاخ دارنگون و شبکه مراقبت و واحد حفظ نباتات شهرستان شیراز به جهت آموزش‌های چهره به چهره کشاورزان که منجر به حفظ محیط زیست و دشمنان طبیعی و صرفه و صلاح اقتصادی کشاورزان منطقه شده، قدردانی کرد.

او همچنین از کنترل بیولوژیکی آفات در کنار شیوه‌های کنترل شیمیایی، که منجر به آسیب کمتر به محیط زیست و افزایش سلامت محصولات خوراکی می‌شود، تقدیر کرد.

فرماندار شیراز مهمترین دستاورد مزارع محصولات غذایی در منطقه سیلح دارنگون در سال جهش تولید را افزایش میزان تولید در واحد سطح برشمرد و اظهار کرد: برداشت محصول در این منطقه با تدابیر و نظارت مرکز جهاد کشاورزی و زحمات شبانه روزی و مراقبت‌های ویژه کشاورزان از متوسط ۱۲۰ تن در هکتار به ۱۸۰ تن در هکتار افزایش یافته که این امر مصداق عینی فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید است.

امیری به آبیاری نواری زمین‌های کشاورزی این منطقه هم اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از آبیاری نواری به جای کشت غرقابی، شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره‌وری آب در منطقه هستیم که در خور تحسین است.

او همچنین با اشاره به استفاده از سایبان با هدف کاهش تبخیر آب و بهره‌وری هر چه بیشتر از ذخایر آب منطقه در بخش‌هایی از این مزارع، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این نوع کشاورزی، جلوگیری از ورود آفات است که باید با برنامه‌ریزی لازم از سوی متولیان در سایر مزارع توسعه یابد.

فرماندار شیراز این سبک از کشاورزی که منجر به افزایش و جهش تولید در واحد سطح شده است را همسو با سیاست‌های دولت و فرمان مقام معظم رهبری دانست و افزود در کنار تمام مزایای یاد شده، موفقیت اصلی این سبک از کشاورزی، علاوه بر درآمدی که برای مالکین مزرعه و ذینفعان داشته، میزان اشتغالزایی در منطقه است.

امیری بیان کرد: طبق آماری که امروز از مالکین زمین‌های زراعی و مسئولین مرکز جهاد کشاورزی منطقه به دست ما رسیده برای متوسط ۲۰۰ نفر در هر ۵۰ هکتار به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه این رقم به دو برابر افزایش یابد.

او با تأکید بر ضرورت توجه به سیاست‌های دولت و برنامه‌های جهاد کشاورزی در رابطه با رعایت سهمیه کشت محصول مشخص شده در منطقه خاطرنشان کرد: رعایت سیاست‌ها و الگوی کشت منطقه‌ای در کنار تمام مزایای حاصل از کشاورزی اصلاح شده در منطقه سیاخ دارنگون به منظور ایجاد تعادل در نرخ عرضه محصول تولید شده، با تقاضای بازار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار شیراز جهش تولید مرکز جهاد کشاورزی سیاخ دارنگون جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال

وزیر کار با بیان "برای تحقق شعار سال باید در مسیر جهش تولید گام برداریم."، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امسال با کارگران فرمودند که جهش از رشد متفاوت است؛ جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن که باید در این مسیر پیش رویم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در گرامیداشت هفته کار و کارگر در «مراسم اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران» با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران  در کارخانه «ساپکو»  با اشاره به عجین شدن روز کارگر و روز معلم افزود: باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این در کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.

وی بیان کرد: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است.در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده، آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است. مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان، کارفرمایان و... هستند، اما مخاطب اصلی جامعه کار و تولید است.

وزیر کار تاکید کرد: کشورهایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشورها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه  اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد افزود: در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید، اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال بر جهش تولید نیز تأکید کردند. در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.

وی با تأکید بر اینکه  ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم، اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است ادامه داد: استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور 40سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا