Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:11:37 GMT

تقدیر از فرامرز قریبیان بخاطر یک عمر فعالیت هنری

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۶۱۳۲

تقدیر از فرامرز قریبیان بخاطر یک عمر فعالیت هنری

مراسم اختتامیه جشن حافظ درحال برگزاری است و تاکنون احسان علیخانی به عنوان بهترین چهره تلویزیونی انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستمین جشن حافظ دقایقی قبل آغاز و در ابتدای مراسم امید معلم، دبیر این جشن گفت: به بیستمین جشن حافظ خوش آمدید بسیار مسیر سختی را با شما عزیزان طی کردیم. خیلی خرسندم در این سال با وجود اتفاقات تلخ در کشور خودمان و جهان توانستیم در کنار شما باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذر معماریان تهیه کننده جشن حافظ نیز اظهار کرد: افتخار داریم بیستمین جشن حافظ که بنیانگذار فقید آن علی معلم ۲۴ سال پیش پایه گذاری کرد بنا کردند به همراه هنرمندان و یاران وی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: سینمای ایران سال سختی را پشت سر گذاشت ویروس کرونا بر همه مشاغل و سینما اثر گذاشت. خانواده سینما و دنیای تصویر هدفشان این است که بگویند سینما حیات دارد و ادامه پیدا می کند. امیدوارم با سرعت بادی که در بیستمین جشن حافظ داریم ویروس کرونا از بین برود.

*احسان علیخانی برای اجرای «عصر جدید» از سوی امید معلم(دبیر جشن حافظ) و با رای هیات داوران به عنوان بهترین چهره تلویزیونی سال انتخاب و اجرای مراسم را بر عهده گرفت. علیخانی پیش از این برای اجرای «ماه عسل» هم این جایزه را دریافت کرده بود. او برای دریافت این جایزه رقبایی مانند مهران مدیری، علی ضیا، سروش صحت، پژمان بازغی، محمد دلاوری و محمدرضا علیمردانی را داشت.

احسان علیخانی پس از گرفتن جایزه گفت: خوشحالم که توانستیم در برنامه عصر جدید به بچه های این سرزمین بپردازیم، بچه هایی که جایی نبود که بتوانند استعدادشان را نشان دهند. با افتخار این تندیس را نگه خواهم داشت. روح علی معلم عزیز شاد باشد.

*در ادامه جایزه یک عمر فعالیت هنری، به فرامرز قریبیان رسید. وی اخیرا پس از بازی در فیلم خروج، از دنیای بازیگری خداحافظی کرده بود.

*جایزه بهترین مستند را نیز "تمام چیزهایی که جایشان خالیست" ساخته زینب تبریزی به خانه برد.

*جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری نیز به اشکان رهگذر، برای انیمیشن "آخرین داستان" رسید.

*در بخش نشان عباس کیارستمی، "کتاب آشپزی" از سیاوش افشار برگزیده شد.

گفتنی است، جشن دنیای تصویر یا "جشن حافظ" نام مراسمی است که هر سال توسط علی معلم مدیرمسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در ایران برگزار می‌شد و پس از فوت او دبیری جشنواره را پسرش امید معلم بر عهده گرفت. اولین دوره این جشن سال ۱۳۷۶ برگزار شد. هیئت داوران جشن دنیای تصویر، ترکیب ۹ ‌نفره‌ای از نویسندگان و منتقدان سینمایی دنیای تصویر هستند. کلیه فیلم‌های سینمایی ایرانی نمایش‌ داده ‌شده در سینماهای کشور و مجموعه‌های داستانیِ تلویزیونی و ویدئوییِ صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند مورد داوری قرار می‌گیرند و جایزه این جشن، تندیس حافظ نام دارد.

در روزهای گذشته لیست نامزدهای هر بخش از جشنواره حافظ مشخص شد و امروز  _۲۵ مرداد_ با برگزاری مراسم اختتامیه، برندگان مشخص خواهند شد. این برنامه راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و به زودی برگزیدگان مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نامزدهای سینمایی جشن حافظ اعلام شدند جشن حافظ؛ رقابت مهران مدیری با محسن تنابنده و لیلا حاتمی با مریلا زارعی

تکمیل می‌شود...

کد خبر 439013

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشن حافظ فیلم فیلم سینمایی سینما سینما ایران علی معلم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیستمین جشن حافظ دنیای تصویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش