Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موج کرونا یمن را فرا گرفته و همزمان با بحران بهداشتی و کمبود تجهیزات پزشکی، عربستان همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد. تاریخ انتشار: 23:15 - 25 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۰۸۹

خبرگزاری میزان - طی هفته‌های اخیر بارش باران در چند استان یمن و از جمله استان «مارب» موجب جاری شدن سیل شد و تاکنون این سیل به جان باختن ۱۳۰ نفر منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این مقام‎های یمن گزارش دادند که ۱۶۰ هزار نفر بر اثر این سیل بی خانمان شده اند و بیش از ۱۲۰ نفر نیز مجروح شده اند.

این حادثه در حالی روی می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در یمن همچنان با روندی صعودی ادامه دارد و کارشناسان ادامه این روند را فاجعه بار توصیف کرده اند.

گزارش‌های منتشر شده از وضعیت این روز‌های یمن نشان می‌دهد که شیوع کرونا در برخی از استان‌ها بسیار شدید بوده و بیمارستان‌ها با کمبود تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایش تشخیص مواجه هستند.

استان عدن در جنوب یمن یکی از بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده و اطلاعات منتشر شده نشان از آمار بالای مرگ و میر در این استان است.

در بحبوحه شیوع کرونا، شبکه المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داده که آب شرب عدن قطع شده و مردم این استان وضعیت فاجعه باری را سپری می‌کنند.

سازمان ملل پیش از این بحران یمن را بدترین فاجعه انسانی در روی کره زمین توصیف کرده و این کشور با مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که از جمله آنها قحطی و گرسنگی است و تاکنون ۸۵ هزار نفر در این کشور بر اثر قحطی در این کشور جان خود را از دست داده اند.

اکنون جنگ یمن ششمین سال خود را سپری می‌کند و ائتلاف سعودی در طول این سال‌ها با حمایت آمریکا و غرب به طور روزانه زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است.

در حال حاضر زیرساخت‌های بهداشتی یمن در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته و بسیاری از اساسی‌ترین تجهیزات پزشکی و بهداشتی در این کشور یافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:  کرونا در یمن؛ ۹۷ نفر از کادر درمانی جان خود را از دست دادند

حدود ۲۴ میلیون نفر از مردم یمن برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و هزاران کودک در این کشور از سوء تغذیه رنج می‌برند.

با این وجود ائتلاف متجاوز سعودی با وجود اعلام آتش بس یکجانبه همچنان به بمباران غیرنظامیان در یمن ادامه می‌دهد؛ ماه جولای یک مراسم عروسی در شهر الحزم استان الجوف بمباران شد که در پی این بمباران ۳۵ غیر نظامی شامل زنان و کودکان جان خود را از دست دادند.

هفته گذشته نیز در منطقه «خب و الشعف» استان الجوف جنایت دیگری از سوی ائتلاف سعودی روی داد که در پی آن ده‌ها غیرنظامی جان خود را از دست دادند؛ بسیاری از قربانیان این حادثه کودکان بودند.

در پی حادثه ماه جولای در استان الجوف، «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، این حمله هوایی را محکوم کرد و خواستار توقف اینگونه حملات شد.

نکته قابل ملاحظه درباره اظهارات «گریفیتس» این است که وی به هیچ عنوان در اظهارات خود نامی از ائتلاف سعودی که مسئول کامل این جنایت است، به میان نیاورد.

عربستان سعودی علاوه بر این جنایات، همچنان به محاصره یمن ادامه می‌دهد و اجازه رسیدن سوخت و کالا‌های بشردوستانه را به این کشور نمی‌دهد و این در حالی است که با توجه به شیوع کرونا، ادامه این روند می‌تواند به بروز فاجعه دیگری در یمن منجر شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن تحولات یمن ائتلاف سعودی جان خود را از دست ائتلاف سعودی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند