Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آزاده دفاع مقدس اردستانی با بیان اینکه اسارت یک توفیق بود، گفت: به گذشته خود افتخار می‌کنم و هیچگاه پشیمان نیستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، 26 مرداد ماه آغاز بازگشت دلیرمردان آزاده به میهن اسلامی در سال 1369 بود و موهبتی وصف‌ناپذیر که شادی‌های فراوانی را با دل‌های بسیاری همراه کرد و موجب غرور ملی مردمان کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز که به نام روز آزادگان در کشور نامگذاری شده است یادآور سال‌ها تحمل شکنجه و دوری عزیران کشورمان در  بند رژیم بعث عراق است و صبوری خانواده‌های این عزیزان در دوران اسارت مایه افتخار کشور عزیزمان ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرمودند که مسأله اسارت طولانى فرزندان این ملت به‏ نوبه خود امتحان دیگرى بود که ملت ما با موفقیت آن‏را به انجام رسانده و اسراى ما همانند ملت ایران، از خود آزادمردى نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازى به وطن بازگشتند.

محمدعلی ملائی یکی از آزادگان بسیجی که در زمان اسارت 20 سال سن داشته است؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر که غم، اندوه و اسارت را از دل ما برطرف شد و خدای ما شکور و مهربان است.

وی افزود: بنده متولد 1340 هستم که از تاریخ 21 اسفند سال 61 تا 28 مرداد 69 به مدت هشت سال و سه ماه و هشت روز در اسارت بودم و در منطقه عملیاتی شلمچه یا همان بیت المقدس اول و  در آزادی خرمشهر به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمدم.

آزاده دفاع مقدس اردستانی گفت: چون تراکم نیروی عراق بیشتر در مرز شلمچه بود و باعث می‌شد که احتمالا محاصره خرمشهر شکسته شود هر شب و بعضا هردو شب یکبار یک گروهان را برای درگیری با عراقی‌ها اعزام می‌کردند که آن‌ها متوجه نشوند که ایران در این منطقه نیرو ندارد تا بتواند محاصره خرمشهر را کامل کند.

دیدار رئیس سازمان بنیاد شهید از 3 خانواده شهید، جانباز و آزاده در بیرجند + تصویراهواز| روایتی شنیدنی از آزاده‌ای که قبل فتح خرمشهر اسیر شداستان بوشهر در عملیات بیت‌المقدس 258 شهید، جانباز و آزاده تقدیم کرد

ملائی ابراز داشت: بنده یکی از همین افراد اعزامی بودم که درگروهان بشیر از تیپ 25 کربلای اصفهان اعزام شدیم که در ساعت 12 شب و نزدیک خاکریز عراقی‌ها از ناحیه کتف و قسمت ران پا مجروح شدم و تا روز بعد ساعت سه بعد از ظهر به همین حالت افتاده بودم تا عراقی‌ها سر رسیدند و با زدن تیر خلاص به زخمی‌های ایرانی از آن‌ها عبور می‌کردند که تیری که سمت من شلیک شد به سنگی خورد و کمانه کرد و چون خدا خواسته بود که بنده زنده بمانم من را با خود بردند.

وی بیان کرد: از زمان اسارت به مدت یک هفته از این قرارگاه به آن بیمارستان ما را جابجا می‌کردند تا نهایت ما را به بغداد بردند و در اردوگاهی بنام اردوگاه عنبر اسکان دادند که با توجه به مجروحیت اذیت زیادی نکردند اما اسرا را در تونل مرگ که در حمامی بود توسط سربازان با کابل کتک می‌زدند.

این آزاده دفاع مقدس اردستانی تاکید کرد: در هر آسایشگاهی 50 نفر را اسکان دادند که تقریبا هر نفری نصف پتو به او تعلق می‌گرفت و اسرا در هفته‌های اول واقعا نگران بودند و در این اردوگاه سربازان عراقی با کابل و لوله پلاستیکی بی‌جهت به اسرا کتک می‌زدند.

ملائی تصریح کرد: بنده بعد از اسارت با توجه به بیماری که داشتم در سال 74 موفق شدم در دانشگاه و رشته علوم فقه قبول شوم و در سال 78  فارغ‌التحصیل شدم و بعد از آن فوق لیسانس رشته علوم و حدیث قبول شدم و در آموزش و پرورش به عنوان امور تربیتی و مدرس دینی و قرآن تدریس کردم و در حال حاضر اشتغال جانبازی دارم.

وی گفت: بنده انتظارت آنچنانی از مسئولان ندارم ولی اکثر آزادگان در زمان آزادی وعده‌هایی را از مسئولان دریافت کردند که بعضی از آن‌ها عملی نشد و خانواده‌ها الان با هزینه‌های گزاف زندگی و بیکاری فرزندان روبرو هستند و عدم تامین توانایی هزینه‌های بیماری آن‌ها را اذیت می‌کند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

آزاده دفاع مقدس افزود: بنده از گذشته خود به هیچ وجه پشیمان نبوده و افتخار می‌کنم و این را توفیق می‌دانم که جوانی خود را در راه جهاد در راه خدا و خدمت به بندگان خدا و در دفاع از مردم کشورمان و از مسلمین جهان بوده و مایه افتخار است و برای یک لحظه پشیمان نیستم.

انتهای پیام/802/ ت

R7760/P/S6,1369/CT2 بیشتر بخوانید... جانشین فرمانده‌کل سپاه در قم: سرداران مقاومت ریشه در دل ملت‌های منطقه دارند / انقلاب اسلامی الگویی برای ملت‌های آزاده دنیاست دهمین جشنواره فیلم عمار| بازگشت یک آزاده به محل اسارت رئیس کل دادگستری استان اردبیل: شهید سپهبد سلیمانی نماد دفاع از مظلومان و انسان‌های آزاده جهان بود + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جانشین فرمانده‌کل سپاه در قم: سرداران مقاومت ریشه در دل ملت‌های منطقه دارند / انقلاب اسلامی الگویی برای ملت‌های آزاده دنیاست دهمین جشنواره فیلم عمار| بازگشت یک آزاده به محل اسارت رئیس کل دادگستری استان اردبیل: شهید سپهبد سلیمانی نماد دفاع از مظلومان و انسان‌های آزاده جهان بود + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بوناچیچ: اگر کرونا مرا نکشد داوران این کار را می‌کنند/ زمین ورزشگاه نساجی غیراستاندارد و کوچک است! ۲ سراج: فاصله مربیگری‌ من با دراگان از زمین تا آسمان است/نفت در تاریخ لیگ برتر به ۴۱ امتیاز نرسیده بود ۳ پورموسوی: چاره‌ای جز دفاع و قناعت به کسب یک امتیاز نداشتیم/ امیدوارم هفته آینده برای پارس جنوبی و مردم جم خوب باشد ۴ دستگیری سارق کودک‌ربا در گیلان؛ حال عمومی کودک خوب است ۵ فکری: بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند/ ذوب‌آهن به دنبال یک امتیاز بود تا جایگاهش را بهتر کند ۶ گل‌محمدی: یک امتیاز و نتیجه‌مان در نیمه دوم برای من ارزشمندتر از یک برد بود/ بازیکنانم نشان دادند چقدر بزرگ هستند ۷ پاشازاده: برای تیمی که مظلوم است اشتباهات نادری رخ می‌دهد/ خودمان را برای بازی آبرومندانه مقابل استقلال آماده می‌کنیم ۸ نکونام: ۳ امتیاز را به خاطر اشتباهات داور در بوشهر جا گذاشتیم/ تا اینجا خوب نتیجه گرفتیم و جنگیدیم مهمترین اخبار استانها برگزاری مراسمات ماه محرم ‌با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی / تقویت نهاد نماز جمعه طبق سیاست رهبر معظم انقلاب ‌ روایت رئیس‌کل دادگستری گلستان از برخورد با چند مدیر متخلف/ حیاط خلوت برخی‌ در استان خراب شد مردم تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی را در زندگی خود حس نکردند وداع با نخستین امام جمعه بیرجند / پیکر آیت الله ربانی به زادگاهش روستای مهمویی منتقل شد مهمترین اخبار تسنیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی واکنش برخی کارکنان صنعت نفت به گزارش تسنیم: حقوق شمار زیادی از کارکنان رسمی تناسبی با کار در شرایط سخت ندارد گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزاده دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود