Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:42:07 GMT

خلخال عاری از جرایم کیفری سازمان‌یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۷۹۶۰

خلخال عاری از جرایم کیفری سازمان‌یافته است

به گزارش ایرنا، علی نباتی روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سرقت‌های گزارش شده خلخال خرد و عمدتا توسط معتادان صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: با این حال نیروی انتظامی مکلف و موظف به سرعت‌بخشی به عملیات کشف سرقت‌ها با اشرافیت کامل اطلاعاتی برای ایجاد آرامش روحی و روانی در بین آحاد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جرایم کیفری سازمان‌یافته همچون نزاع جمعی، سرقت‌های مسلحانه و بزرگ و جرایم خشونت‌آمیز در این منطقه وجود ندارد، گفت: فرهنگ دین‌مداری، اخلاق حسنه و اعتقاد قوی در بین مردم سبب شده تا این شهرستان عاری از هرگونه جرایم خشن و سازمان‌یافته باشد.

نباتی دلیل افزایش جرایم مربوط به سرقت‌های خرد و کوچک در این شهرستان را بیکاری و پایین بودن درآمد عمومی دانست و اضافه کرد: در حالی که خلخال فاقد واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا است ، نمی‌توان انتظار داشت که جامعه عاری از هرگونه جرایم کیفری همچون سرقت باشد.

رییس دادگستری خلخال گفت: احترام به قانون و رعایت مقررات توسط هر یک از اقشار جامعه همواره موجب پیشگیری از وقوع جرایم شده و پایین بودن جرایم کیفری خشن در خلخال حاکی از پایبندی مردم این شهرستان به اخلاق و قانون‌مداری و احترام به مقررات در همه حال است.

وی بیان کرد: در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و در حالی که دشمنان انقلاب و نظام در تلاش برای بزرگ‌نمایی مشکلات جامعه، سیاه‌نمایی و ایجاد رخنه در بین مردم و مسوولان نظام هستند، لازم است که خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین فعالان در فضای مجازی هوشیار بوده و اجازه کوچک‌ترین سوء استفاده به دشمنان را ندهند.

او با اشاره به اینکه خبرنگاران صدیق و تلاشگر جامعه مورد حمایت دستگاه قضایی این شهرستان هستند، افزود: هر چند معیشت و وضعیت رفاهی ،حقوق ،حق‌الزحمه و معاش زندگی خبرنگاران مناسب جامعه امروزی نسیت ولی این کمبودها  هرگز خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی درست و بی‌حاشیه باز نداشته است .

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها دادگستری خلخال سرقت استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال سرقت استان اردبیل دادگستری خلخال سرقت استان اردبیل جرایم کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال

مظفر رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی و صدور دستورات قضایی لازم از سوی دادستانی خلخال و رصد اطلاعاتی از سوی مراجع نظامی و امنیتی از دو نفر آقا و خانم در مسیر سرچم به اردبیل 10 کیلو موادمخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان موادمخدر در یک خودروی سواری جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: ماموران نظامی و امنیتی موفق به کشف و ضبط این موادمخدر شدند.

دادستان شهرستان خلخال گفت: متهمان دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند و پرونده نیز برای انجام تحقیقات مقدماتی بیشتر در حال رسیدگی و تکمیل شدن است.

کد خبر 6094760

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال