Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بیمارى کووید ۱۹ همانند سایر بیمارى‌ها یک دوره نقاهت و طول درمانى دارد که باید سپرى شود تا این اطمینان حاصل شود که فرد مبتلا به کرونا بهبودى خود را به دست آورده و ویروس را به سایر افراد منتقل نخواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارى تسنیم از بندرعباس، بیمارى کووید 19 همانند سایر بیمارى ها یک دوره نقاهت و طول درمانى دارد که باید سپرى شود تا این اطمینان حاصل شود که فرد مبتلا به کرونا بهبودى خود را به دست آورده و ویروس را به سایر افراد منتقل نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان: هیئت‌های عزاداری در ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را با دقت رعایت کنندگردشگری همدان بیشترین آسیب را از کرونا دید/ بیمه راهنمایان گردشگری در دستور کار دولت قرار گیردآغاز پرداخت وام تمام الکترونیک به خاطر شیوع کرونا

در این ارتباط متخصص بیمارى‌هاى عفونى و گرمسیرى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، گفت: از زمانی که ما به ویروس کرونا آلوده می‌شویم تا هنگامى که علائم بیمارى ظاهر شود، حداقل یک تا دو روز و تا حداکثر یک ماه طول می‌کشد.

دکتر پریوش داوودیان ضمن بیان اینکه دوره کمون کووید 19 به طور متوسط یک تا دو هفته است، ادامه داد: همچنین ویروس کرونا در بدن بیماران کووید١٩، سه الى چهار هفته می‌تواند باقى بماند و از ترشحات و قطرات تنفسى وى دفع شود.

وى در خصوص مدت زمان قرنطینه خانگى و بهبود کامل فرد بیمار، تصریح کرد: توصیه ما به بیماران کرونایى این است که حتى الامکان تا 21 روز در خانه استراحت کنند تا هم سلامتى جسمانى کامل خود را به دست بیاورند و همچنین ریسک انتقال ویروس به صفر برسد.

داوودیان افزود: به طور معمول به بیماران گفته می‌شود حداقل تا دو هفته در قرنطینه بمانند، البته بازهم لازم است از بهبود علائم بیمارى در فرد 10 روز گذشته باشد تا اطمینان کامل از ناقل نبودن او داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات بیمارى هاى عفونى و گرمسیرى هرمزگان اظهار کرد: همچنین اگر از بیمار بعد از بهبودى، تست PCR مجدد گرفته شود و جواب آن منفى باشد و علائمى مانند تب و سرفه هاى شدید نداشته باشد، میتواند از قرنطینه خانگى خارج شود.

دکتر داوودیان تاکید کرد: هرزمان که فرد پس از دوره نقاهت خود، از قرطینه خارج شود، باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعى مناسب و شستشوى مداوم دست ها را نیز رعایت کند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT1 بیشتر بخوانید... بایدها و نبایدهای تغذیه در دوران نقاهت بیماران کرونایی / دور فست‌فودها و غذاهای پرچرب و شور را خط بکشید نقاهتگاه ۲۰۰ تخت خوابی برای بیماران کرونایی در فردیس راه اندازی شد + تصاویر چرا مردم از نقاهتگاه‌‌های کرونایی استفاده نمی‌کنند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بایدها و نبایدهای تغذیه در دوران نقاهت بیماران کرونایی / دور فست‌فودها و غذاهای پرچرب و شور را خط بکشید نقاهتگاه ۲۰۰ تخت خوابی برای بیماران کرونایی در فردیس راه اندازی شد + تصاویر چرا مردم از نقاهتگاه‌‌های کرونایی استفاده نمی‌کنند؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عبداللهی: فوتبال ایران پاک نیست/ اگر با تراکتور مساوی می‌کردیم، اَنگ تبانی می‌زدند ۲ بوناچیچ: اگر کرونا مرا نکشد داوران این کار را می‌کنند/ زمین ورزشگاه نساجی غیراستاندارد و کوچک است! ۳ گل‌محمدی: یک امتیاز و نتیجه‌مان در نیمه دوم برای من ارزشمندتر از یک برد بود/ بازیکنانم نشان دادند چقدر بزرگ هستند ۴ پورموسوی: چاره‌ای جز دفاع و قناعت به کسب یک امتیاز نداشتیم/ امیدوارم هفته آینده برای پارس جنوبی و مردم جم خوب باشد ۵ دستگیری سارق کودک‌ربا در گیلان؛ حال عمومی کودک خوب است ۶ پاشازاده: برای تیمی که مظلوم است اشتباهات نادری رخ می‌دهد/ خودمان را برای بازی آبرومندانه مقابل استقلال آماده می‌کنیم ۷ فکری: بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند/ ذوب‌آهن به دنبال یک امتیاز بود تا جایگاهش را بهتر کند ۸ سراج: فاصله مربیگری‌ من با دراگان از زمین تا آسمان است/نفت در تاریخ لیگ برتر به ۴۱ امتیاز نرسیده بود مهمترین اخبار استانها سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ـ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ‌توزیع کالاهای اساسی با کارت‌های الکترونیک به فساد ‌می‌انجامد / نظام کوپنی مشکل‌گشا نیست گزارش|ماجرای انتصاب غیرقانونی و استخدام بدون ضابطه «نورچشمی‌ها» با مجوز استانداری کردستان‌ گزارش ویدئویی|روزگار ناخوش گردشگری در مشگین‌شهر/ مجتمع‌های آب‌درمانی نفس‌های آخر را می‌کشند مهمترین اخبار تسنیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی واکنش برخی کارکنان صنعت نفت به گزارش تسنیم: حقوق شمار زیادی از کارکنان رسمی تناسبی با کار در شرایط سخت ندارد گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران کرونایی بیمارى ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد