Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:46:25 GMT

آمریکا هزار نیروی دیگر در لهستان مستقر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۰۷۳

آمریکا هزار نیروی دیگر در لهستان مستقر می‌کند

‍‍‍‍‍‍

وزیر امور خارجه آمریکا در سفربه لهستان توافق نامه‌ای را برای اعزام هزار نیروی دیگر به این کشور را امضا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، "مایک پامپئو"، در آخرین روز تور اروپایی خود روز شنبه به لهستان رفت.

مهم ترین موضوع سفر وی به لهستان امضای یک قرارداد برای استقرار هزار نیروی آمریکایی دیگر در لهستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قبل از ظهر شنبه با "آندژی دودا" رئیس جمهور لهستان هم دیدار و گفتگو کرد.

پامپئو  همچنین با ماریوژ بلاژاک وزیر دفاع لهستان، سندی درباره اعزام یک‌هزار سرباز آمریکایی به این کشور امضا کردند.

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، در ستایش از توافق دو کشور گفت: «از این پس تنها سربازان و زیرساخت‌های آمریکایی نخواهیم داشت، بلکه در آینده و در صورت پیش آمدن خطر، سربازان ما و ایالات متحده دوش به دوش هم پیکار خواهند کرد.»

طبق توافق قرار است بخشی از سربازان پایگاه آمریکایی فورت ناکس Fort Knox از ایالت کنتاکی به لهستان منتقل شوند. حدود 200 واحد از این پایگاه به شکل ادواری در لهستان مستقر خواهند شد.

عراق|نماینده پارلمان: الکاظمی اهرم‌های فشار بزرگی برای خروج نظامیان آمریکایی در اختیار داردمکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیمرزمایش یک ناو دیگر آمریکایی در دریای چین جنوبی

در حال حاضر حدود 4500 سرباز آمریکایی در لهستان مستقر هستند، اما ارتش ایالات متحده در این کشور پایگاه پایداری ندارد.

روسیه به شدت با این گونه اقدامات وتقویت حضور نظامی ناتو در شرق مخالف است.

آمریکا همچنین می خواهد حدود 12 هزار نیرو از 36 هزار نیروی مستقر خود  را از خاک آلمان خارج کند. بیش از نیمی از این نیروها به آمریکا بر می گردند و 5 هزار و 600 نیرو هم در اروپا پخش می شوند.

گفته می شود بخشی از نیروهای آمریکایی که به لهستان اعزام می شوند هم از آلمان به این کشور منتقل می شوند.

پامپئو در ورشو همچنین با همتای لهستانی خود دیدار و گفتگو کرد. از موضوعات اصلی گفتگوهای این دو مقام غربی تحولات اخیر در بلاروس بود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... عراق|نماینده پارلمان: الکاظمی اهرم‌های فشار بزرگی برای خروج نظامیان آمریکایی در اختیار دارد سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عراق|نماینده پارلمان: الکاظمی اهرم‌های فشار بزرگی برای خروج نظامیان آمریکایی در اختیار دارد سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم ۲ مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ ۳ پس لرزه‌های سازش امارات با رژیم صهیونیستی؛ نوبت به «مغرب» رسیده است ۴ هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی ۵ سفیر فلسطین امارات را ترک کرد ۶ عراق|موفقیت چشمگیر حشد شعبی در دفع نفوذ داعش به دیالی و صلاح‌الدین ۷ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی ۸ گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ مهمترین اخبار بین الملل سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه شد اخبار توافق عادی‌سازی|گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه فلسطین/ خشم فلسطینی‌ها از خیانت امارات مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی مهمترین اخبار تسنیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی واکنش برخی کارکنان صنعت نفت به گزارش تسنیم: حقوق شمار زیادی از کارکنان رسمی تناسبی با کار در شرایط سخت ندارد گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا سناتور آمریکایی هزار نیروی بین الملل تار و مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند