Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور آمریکا ادعا کرد طی هفته آینده تحریم‌های لغو شده سازمان ملل علیه کشورمان را از طریق مکانیسم ماشه فعال می‌کند. تاریخ انتشار: 08:50 - 26 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۱۱۲

خبرگزاری میزان - «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا بامداد امروز یکشنبه، ۲۶ مرداد، و در پی شکست قطعنامه پیشنهادی اش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد قصد دارد هفته آینده تحریم‌های سازمان ملل علیه کشورمان را از طریق مکانیسم ماشه برجام فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «وال استریت ژورنال»، دونالد ترامپ در کنفرانسی خبری در «بدمینستر» ایالت «نیوجرسی» مدعی شد دولتش قصد دارد هفته آینده به منظور بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، به صورت یکجانبه اقدام کند.

وی در این اظهارات خود مدعی شد که پیش از رای گیری روز جمعه شورای امنیت، از ناکامی قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داشته است. ترامپ گفت «ما می‌دانستیم نتیجه رای گیری چه می‌شود؛ ما مکانیسم ماشه را فعال می‌کنیم و شما آن را هفته آینده تماشا خواهید کرد.»

رییس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری، احتمال حضور در نشست ویدئویی پیشنهادی «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه در مورد ایران را رد کرده و گفت «به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:  همه دستاورد‌های واشنگتن از نشست شورای امنیت  عصبانیت پمپئو از تصویب نشدن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

وی همچنین مجددا به چین و «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله کرده و مدعی شد ایران و چین مشتاق شکست وی در این انتخابات هستند.

نتیجه رای گیری شورای امنیت پس از ماه‌ها تلاش واشنگتن برای جلب نظر اعضا و متقاعد کردن آن‌ها به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ساعات اولیه روز شنبه به وقت تهران اعلام شد.

از مجموع ۱۵ عضور شورای امنیت، آمریکا و جمهوری دومینیکن به قطعنامه پیشنهادی رای مثبت، چین و روسیه رای منفی و انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، استونی، اندونزی، ویتنام، آفریقای جنوبی، تونس، نیجر و سنت وینسنت رای ممتنع دادند.

تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال جاری براساس توافق هسته‌ای منقضی می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران تحولات بین الملل تحریم تسلیحاتی ایران تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شورای امنیت رییس جمهور هفته آینده تحریم ها مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد