Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@21:29:37 GMT

عربستان از کاهش تنش‌ها با پاکستان خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۳۹۵

عربستان از کاهش تنش‌ها با پاکستان خبر داد

‍‍‍‍‍‍

سفیر عربستان در پاکستان ضمن اشاره به کاهش تنش ها میان دو کشور تاکید کرد: هرگز پاکستان را بین مشکلات تنها نخواهیم گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «نواف بن سعید» سفیر عربستان در کشور پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد در حال طی مسیر پیشرفت است و ما هرگز این کشور را تنها نخواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با «محمد سرور» نماینده دولت در ایالت پنجاب گفت: ما پاکستان را کشور برادر خود می دانیم و وظایف خود نسبت به آن را انجام خواهیم داد.

سفیر سعودی افزود: پیشرفت پاکستان هدف بزرگی است که عربستان برای دست یافتن به آن تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

نواف بن سعید اضافه کرد: ما در زمینه های مختلف از گذشته حامی پاکستان بوده ایم و در آینده نیز حمایت خود را ادامه خواهیم داد.

سخنان سفیر عربستان در حالی اعلام می شود که طی روزهای اخیر و به خصوص پس از بی توجهی سران سعودی نسبت به مساله کشمیر تنش میان دو کشور شدت گرفته بود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با لحنی تهدید گونه خطاب به مسئولین سعودی اعلام کرد: اگر عربستان قصد نداشته باشد وظیفه خود در قبال کشمیر را انجام دهد پاکستان مجبور به میزبانی از ائتلاف های جدید در منطقه خواهد بود.

ریاض به دلیل داشتن منافع اقتصادی مشترک با هند موضوع کشمیر را جدی نمی گیرد و حاضر نیست برای دفاع از مسلمانان مظلوم این منطقه جلسه تشکیل دهد.

پس از سخنان قریشی روابط میان عربستان و پاکستان به شدت بحرانی شد و اسلام آباد وام یک میلیارد دلاری عربستان را عودت داد.

همچنین ریاض تحویل نفت به پاکستان را که به شکل نسیه انجام می شد متوقف کرد و کار به جایی رسید که بسیاری از رسانه ها آن را نقطه جدا شدن دو کشور از هم دانستند.

سفر فرمانده ارتش پاکستان به عربستان با هدف کم کردن تنش‌هابازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... انتقاد وزیر حقوق بشر پاکستان از عملکرد دستگاه دیپلماسی این کشور در قبال کشمیر سفر فرمانده ارتش پاکستان به عربستان با هدف کم کردن تنش‌ها سفیر ایران در پاکستان: آمریکا شکست شرم آور دیگری در شورای امنیت متحمل شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتقاد وزیر حقوق بشر پاکستان از عملکرد دستگاه دیپلماسی این کشور در قبال کشمیر سفر فرمانده ارتش پاکستان به عربستان با هدف کم کردن تنش‌ها سفیر ایران در پاکستان: آمریکا شکست شرم آور دیگری در شورای امنیت متحمل شد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تار و مار شدیم ۲ مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ ۳ پس لرزه‌های سازش امارات با رژیم صهیونیستی؛ نوبت به «مغرب» رسیده است ۴ سفیر فلسطین امارات را ترک کرد ۵ هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی ۶ عراق|موفقیت چشمگیر حشد شعبی در دفع نفوذ داعش به دیالی و صلاح‌الدین ۷ گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ ۸ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی مهمترین اخبار بین الملل سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه شد اخبار توافق عادی‌سازی|گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه فلسطین/ خشم فلسطینی‌ها از خیانت امارات مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ روسیه: برگزاری نشست سران درباره ایران نباید به تأخیر بیفتد مهمترین اخبار تسنیم مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به غزه/ وضعیت متشنج اوضاع در مرز غزه با فلسطین اشغالی هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی واکنش برخی کارکنان صنعت نفت به گزارش تسنیم: حقوق شمار زیادی از کارکنان رسمی تناسبی با کار در شرایط سخت ندارد گزارش| انزوا و مرگِ خفت‌بار؛ سرنوشت سازشکاران جهان عرب با اسرائیل چه شد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان شورای امنیت تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • علی اکبر صالحی با سفیر عربستان دیدار کرد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج