Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-29@22:32:16 GMT

حقوق ریالی خانوار از پس هزینه های دلاری بر نمی آید

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۵۵۰

حقوق ریالی خانوار از پس هزینه های دلاری بر نمی آید

به گزارش «نماینده» الهام آزاد درباره وضعیت معیشت کارگران گفت: بدیهی است که اکثریت خانوارهای کارگری با درآمدهای فعلی برای تامین معیشت با مشکلات جدی روبرو هستند.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر درآمد اکثر خانوارها صرف هزینه تامین مسکن می شود و طبیعتاً با هزینه های مذکور،  تامین معیشت حداقلی با چالش جدی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دو سال اخیر میتوان گفت تمامی هزینه ها با توجه به بالا رفتن نرخ ارز با افزایش قابل توجهی روبرو شده اما در مقابل میزان افزایش حقوق کارگران قطره چکانی بوده است.

آزاد ادامه داد: طبیعتاً برای بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای کارگری باید مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز حل شود تا آنها بتوانند به وضعیت درآمدی کارگران خود رسیدگی کنند.

وی افزود: البته برخی از کارفرمایان که در دو سال اخیر توانسته اند محصولات خود را صادر کنند علاوه بر بازگشت سریع ارزهای حاصل از صادرات باید به وضعیت درآمدی کارگران خود بیشتر رسیدگی کنند چرا که محصولات خود را با استفاده از هزینه های ریالی تولید می کنند این درحالی است درآمد این تولیدکنندگان ارزی بوده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مهار تورم و ایجاد ثبات در بازار ارز،  باید اولویت جدی باشد و نظارت و پیگیری شدیدتری صورت گیرد؛ چرا که افزایش شدید نرخ تورم و رشد نجومی نرخ ارز معیشت حقوق بگیران را با چالش جدی روبرو کرده است. در هرصورت نباید فراموش کرد یکی از دلایل افزایش قیمت ارز تاخیر در بازگشت ارزهای حاصل از صادرات توسط تولیدکنندگان است که نیاز به نظارت بیشتر و در صورت لزوم برخورد شدیدتری است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ارز الهام آزاد دلار معیشت واحد پولی ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود

دریافت 34 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091921

دیگر خبرها

  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم