Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:10:09 GMT

بهترین راه برای سفر امن و بی‌دغدغه در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۷۰۰

بهترین راه برای سفر امن و بی‌دغدغه در دوران کرونا

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حالی به آخرین ماه فصل تابستان نزدیک می‌شویم که حدود شش ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان می‌گذرد. برخلاف سال‌های دیگر که مردم تابستان را با شور و شوق برنامه‌ریزی برای سفرهای دوستانه و خانوادگی می‌گذراندند، امسال بزرگترین دغدغه همه مردم در امان ماندن از این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتاً با طولانی شدن دوره‌ همه‌گیری این ویروس خطرناک، مردم ایران و دنیا با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی تا حدودی زندگی طبیعی خود را در پیش گرفته‌اند. اگر سفر ضروری در پیش دارید، با رعایت اصول بهداشتی و انتخاب روش‌های کم‌خطر، سفری امن و بی‌دغدغه را برای خود و عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید. برای آشنایی با این نکات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اجاره سوئیت و ویلای ضدعفونی شده

همیشه دغدغه پیدا کردن و اجاره یک اقامتگاه مناسب از مهم‌ترین مسائلی است، که قبل از سفر باید به آن توجه نمود و تنها مختص به دوران کرونا نیست. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتماً باید به آن توجه ویژه داشت اجاره سوئیت و ویلای تمیز و ضدعفونی شده است. سایت اجاره ویلا و سوئیت آنلاین هومسا homsa.ir در کمپین تمیز سفر کنید، امکان اجاره اقامتگاه‌های تمیز و ضدعفونی شده را برای کاربرانش فراهم کرده است. سایت هومسا از بهترین سامانه‌های اجاره ویلا است که امکان اجاره اقامتگاه‌های تمیز با مناسب‌ترین قیمت و بهترین پشتیبانی برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران هومسا می‌توانند از طریق وبسایت اجاره ویلا و سوئیت ارزان در رامسر، متل قو، محمود آباد و یا اجاره ویلا روزانه در ماسال را با کم‌ترین زمان انجام دهند.

با اتومبیل شخصی سفر کنید

از بهترین راه‌های در امان ماندن از ویروس کرونا، حفظ فاصله اجتماعی یا همان social distancing است. اگر سفر ضروری در پیش دارید توصیه می‌شود که حتماً با وسیله نقلیه‌ی شخصی خود سفر کنید تا در حد امکان از ارتباط‌های فیزیکی نزدیک با افراد دیگر اجتناب نمائید. سفر با خودروی شخصی از دیگر گزینه‌ها کم خطرتر است، اما اگر اجبار به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی یا اتوبوس را دارید، توجه به چند نکته ضروری است. اتوبوس، قطار یا هواپیمایی را برای سفر انتخاب کنید که از ضدعفونی شدن محیط آن مطمئن هستید. هم‌چنین سعی کنید صندلی‌های مجاور خود را خریداری نمائید.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده

مهم‌ترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌هاست. رعایت این نکته در زمان سفر بیش از پیش ضروری است. در زمان شیوع ویروس کرونا و یا هر بیماری مسری دیگری لازم است مرتباً دست‌ها و لوازم شخصی خود را با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنید. همچنین استفاده از ماسک‌های استاندارد نیز برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد.

مواد غذایی ضروری به همراه داشته باشید

همراه داشتن مواد غذایی خشک در هنگام سفر، لزوم مراجعه به فروشگاه‌های شلوغ را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید قبل از سفر با تهیه مواد غذایی ضروری و ضدعفونی و بسته‌بندی آنها ریسک ابتلاء به کرونا را کاهش دهید. همچنین سعی کنید از مراجعه به رستوران‌هایی با فضا بسته و جمعیت خودداری نمائید

انتخاب مناسب‌ترین مقصد برای سفر

سفر ایمن و حفط سلامتی مهم‌ترین نکته‌ای است که در این تابستان باید به آن توجه نمود. در نتیجه انتخاب مقصد سفر از مهم‌ترین نکات است. توصیه می‌شود از سفر به شهرها و استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند و از حضور در فروشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی شلوغ مانند رستوران‌های شلوغ خودداری نمائید. فقط فضاهای باز و خلوت مانند ساحل و جنگل را برای تفریح کنید.

متأسفانه با گذشت چندین ماه از شیوع این بیماری، هنوز راه حل قطعی برای مهار ویروس کرونا پیدا نشده است و تنها راه حل پیشنهادی فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی است. مهم‌ترین توصیه عدم حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و انجام کارهای غیر ضروری است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4999455

منبع: مهر

کلیدواژه: سفرهای تابستانی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا قیمت دلار گروه خودروسازی سایپا کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو قیمت یورو صنعت خودروسازی صرافی بانکی سایپا ایران خودرو لوازم خانگی کنکور بانک مرکزی ایران سهام عدالت بیمه ویروس کرونا اجاره ویلا مهم ترین برای سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • اجاره خفت گیر و شرخر چقدر هزینه دارد؟!
  • ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت