Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت روز صنعت دفاعی در آستانه هفته دولت با بیان اینکه با تحولات عمیق، سریع در نظام بین‌الملل و منطقه مواجه هستیم، گفت: این تحولات به حدی است که ما را با محیط کاملا سیال مواجه میکند که نامگذاری‌های مختلفی از این تحولات شده است یکی از با ‌مسمی‌ترین نام‌ها نامی است که رهبری با عنوان «دوره گذر» از آن یاد کردند که به همین ترتیب است اگر کسی از تحولات جا بماند ممکن است به طور طولانی روی کشور و نظام او آثار ماندگار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که رسانه‌ها در این شرایط سیال نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند، افزود: نقشی که از یک طرف و رسانه‌های دشمن این کار را می‌کند و تلاش می‌کنند روی افکار عمومی تاثیر بگذارند؛ این تاثیر در حدی است که گاهی دشمن را به جای دوست می‌نشانند و گاهی ضرر را به‌جای نفع می نشانند.

وی افزود: رسانه‌های دشمن و تلاش می‌کنند روی افکار و اندیشه‌های تصمیم‌گیران و نخبگان اثر بگذارد و به آن آسیب بزنند، اما در مقابل رسانه‌های خودی به عنوان خط مقدم وجود دارند که تلاش می‌کنند برای مردم روشن کنند که واقعیت‌ها چیست؛ که موضوع جدی است .

 امیر حاتمی با اشاره به اتفاقاتی در منطقه تصریح کرد:آن روز که در سوریه و بعد عراق اتفاقاتی رخ داد،این رسانه‌ها و پشتوانه رسانه‌ای استکبار به گونه ای وانمود کردند که تروریست‌هایی که به منطقه آمده‌اند و تروریست‌های خشنی که از اقصی نقاط عالم جمع کرده بودند گویی برای نجات بشریت ومردم، منطقه آمدند اما به مرور مشخص شد چه برنامه خصمانه‌ای را برای منطقه ما طرح‌ریزی کرده بودند؛در این روشنگری رسانه‌های آزاد و مستقل و رسانه های جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی ایفا کردند البته نقش مهم تر را رزمندگان و شهدای عزیز ما ایفا کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در حادثه لبنان نیز توقع این است که مشکلات مردم را منعکس کنند همان کاری که ایران کرد، اما می بینیم که دشمنان به دنبال سو استفاده از این حوادث هستند، اما رسانه ها این توطئه های استکبار را نقش بر آب می کنند.

وی ادامه داد: در حوادث منطقه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح به خوبی نقش خود را ایفا کردند و امنیت را برای مردم به ارمغان آوردند، همه تلاش دشمن این بود که ما نتوانیم از منابع خود استفاده کنند اما در همین فضا قدرت لازم را برای ایجاد امنیت ایجاد و به دنیا اعلام کنیم که این قدرت برای دفاع از کشور است و رویکرد ما بازدارندگی فعال است و با هر تهدیدی برخورد می کنیم همانگونه که با تروریست ها برخورد کردیم، استراتژی ما دفاع فعال است.

 ادامه دارد...

برچسب‌ها امیر حاتمی وزارت دفاع خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیر حاتمی وزارت دفاع خلیج فارس امیر حاتمی وزارت دفاع خلیج فارس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه سپاهان در واکنشی تازه به حواشی اخیر پیرامون این باشگاه و توهین هواداری که به این باشگاه نسبت داده شده و پس از حکم کمیته انضباطی، متن گلایه‌آمیزی را در سایت رسمی خود منتشر کرد.

در متن منتشره از سوی روابط عمومی باشگاه سپاهان آمده است:

باشگاه با عنایت به تاکید وزیر محترم ورزش مبنی بر برخورد با حرمت‌شکنی رخ داده در ورزشگاه آزادی، و عزم کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که در رسیدگی به پرونده هوادار خاطی سپاهان آن‌هم با سرعتی مثال‌زدنی و بدون احضار فرد خاطی تجلی پیدا کرد، انتظار می‌رود کمیته محترم انضباطی برخلاف روال گذشته و با همین جدیت و سرعت اخیر، نسبت به موارد ذیل نیز عمل کرده و دستورات قضایی لازم را صادر نماید تا علاوه بر بازنمایی جایگاه خود به عنوان رکن عدالت قضایی و دوری از اتهام یکسونگری و جانبداری، حضور ایمن و سالم بانوان در ورزشگاه‌ها را تداوم ببخشد:

برخورد با فحاشی منظم و هماهنگ ۳۰هزار نفره هواداران پرسپولیس علیه باشگاه و بازیکنان سپاهان آن هم درحضور بانوان و کودکان که از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی به‌صورت علی‌الدوام انجام شده است. همچنین لازم است فارغ از هر رنگی با لیدر یا لیدر‌هایی که مطالب تحریک‌کننده و تهدیدآمیزی علیه هواداران سایر تیم‌ها منتشر کرده و می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد چرا که قطعا آسیب رفتار این افراد کمتر از آن هوادار منتسب به سپاهان نیست؛ که برخورد پندآموز با آن‌ها مصداق حی علی خیر العمل برای رکن قضایی فدراسیون است.

شناسایی و برخورد با لیدر‌ها و سرلیدر‌های باشگاه پرسپولیس خصوصا در قسمت بانوان، که فحاشی جمعی بی‌سابقه‌ای را همراه با رکیک‌ترین الفاظ از جایگاه هواداران بانوی تیم پرسپولیس بر علیه هواداران و بازیکنان تیم سپاهان رقم زدند. هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به تسری این حرکات و رفتار شنیع در دیگر استادیوم‌ها خواهد شد که مسئولیت اولیه آن بر عهده رکن قضایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.
رسیدگی به کوتاهی مسئولان برگزاری مسابقه درخصوص مکان‌یابی جایگاه هواداران میزبان در طبقه فوقانی که زمینه‌ساز برخی از اتفاقات ناگوار این بازی شد.

یادآور می‌شود همین موضوع دلیل اصلی حادثه جراحت و آسیب سرباز احمدی و حوادثی از این دست در اصفهان، تهران و سایر شهر‌ها بوده که متأسفانه همیشه در هیاهوی رسانه‌ای و عدم ریشه‌یابی دقیق رکن قضایی فدراسیون، از آن غفلت شده است.

برخورد مناسب با خبرنگار و رسانه منتشرکننده سخنان فرد خاطی منتسب به هواداران سپاهان که با اقدام شنیع و فرصت‌طلبانه خود، موجب خدشه‌دار شدن احساسات عمومی گردید؛ حرکت این خبرنگار و رسانه کمتر از تخلف هوادار متخلف سپاهان نبوده است. قابل توجه این‌که متاسفانه علی‌رغم هشدار‌های متعدد قبلی در حال حاضر هیچ قانون و مقرره‌ای در خصوص فعالیت رسانه‌ها در حوزه ورزش و خصوصا فوتبال ما وجود ندارد. حال آن‌که به عنوان مثال در مسابقات آسیایی، مقررات کاملا روشنی حتی درخصوص استقرار عکاسان و خبرنگاران در زمین مسابقه موجود است. بدیهی است هر رسانه‌ای می‌تواند با تک‌تک هواداران منتسب به باشگاه‌های مختلف مصاحبه کند و احتمالا محتوایی نامناسب را درخلال چنین مصاحبه‌هایی تولید و بازنشر کند. آیا چنین رفتاری و تولید چنین محتوا‌هایی امنیت روانی جامعه را به خطر نخواهد انداخت؟! اگر با رفتار این رسانه برخورد نشود به‌زودی شاهد چنین رفتاری در سایر ورزشگاه‌ها هم خواهیم بود.

در این میان نقش کمیته انضباطی فدراسیون و سایر ارکان قضایی فدراسیون نقشی خطیر و قابل توجه است و امید است عزیزان بتوانند همین سرعت عمل را در سایر موارد نیز داشته باشند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد