Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:54:28 GMT

سرانه فضای سبز جیرفت چهار برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۸۸۹۸

سرانه فضای سبز جیرفت چهار برابر افزایش یافت

نعمت‌الله حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان سرانه فضای سبز هر شهروند جیرفتی را تا سه سال قبل زیر یک متر مربع عنوان کرد و گفت: طی سه سال گذشته سرانه فضای سبز هر شهروند جیرفتی به چهار و نیم متر مربع افزایش یافته است.

وی افزایش سرانه فضای سبز شهر جیرفت را نتیجه تلاش مجموعه شهرداری و شورای شهر جیرفت دانست و تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیت شهر جیرفت، سرانه فضای سبز بسیار کم بود از این رو در این دوره شهرداری و شورای شهر، مساله کمبود سرانه فضای سبز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و عملکرد مورد قبولی در این زمینه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار جیرفت اظهار داشت: تا پایان این دوره شهرداری و شورای شهر سرانه فضای سبز شهر جیرفت را تا حد چشمگیری افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵ پارک‌ و بوستان‌ جدید در دست ساخت داریم گفت: این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حسین‌زاده تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری و شورای شهر ۱۱ طرح از پارک‌ها و بوستان‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا پایان این دوره شهرداری و شورای شهر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تعدادی از پارک‌ها و بوستان‌های شهر جیرفت در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: در این هفته عملیات اجرایی چهار پارک در شهر جیرفت آغاز می‌شود.

حسین‌زاده از نام‌گذاری یکی از بوستان‌های این شهر به نام خبرنگار خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ارج نهادن به جایگاه مهم خبرنگاران است.

وی فضاهای سبز شهری را یکی از شاخص‌های مهم شناخت کیفیت محیط‌های انسان ساخت عنوان کرد و افزایش جمعیت، رشد فیزیکی شهرها، توسعه صنعت و وسایط نقلیه موتوری و در نتیجه ایجاد انواع آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل مهم نیاز به فضای سبز دانست.

شهردار جیرفت ادامه داد: پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌ معضلات زیست محیطی آن‌ها موجودیت فضای سبز و گسترش این موضوع را برای همیشه اجتناب‌ناپذیر کرده‌ است.

وی با بیان اینکه در تمامی پارک‌های جیرفت به‌روزترین تجهیزات و سازه‌ها برای رفاه بیشتر مردم برنامه‌ریزی و اجرا شده است، اظهار داشت: در بوستان‌ها مجموعه‌های بازی کودکان و امکانات فرهنگی مانند نمازخانه، کتابخانه و امکانات ورزشی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

حسین‌زاده نام‌گذاری پارک‌ها و بوستان‌های شهر جیرفت را بر اساس معیارهای فرهنگی منطقه و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی سینما روباز، جاده سلامت، ایستگاه تندرستی و چمن مصنوعی را از نخستین‌های شهر جیرفت برشمرد و گفت: این موارد تا پیش از این دوره شهرداری و شورای شهر جیرفت وجود نداشت و با تلاش و همدلی مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر ایجاد شده است.

او با بیان اینکه پنج چمن مصنوعی در شهر جیرفت در حال ساخت است، تصریح کرد: سه چمن مصنوعی ۱۰۰ درصد تکمیل شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد. احداث ۲ چمن مصنوعی در منطقه کلرود و سرجاز جیرفت در دستور کار است.

وی به راه‌اندازی سینما روباز در بوستان امام حسین (ع) برای نخستین‌بار در شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: این سینما تا پیش از شیوع کرونا یکی از مکان‌های برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی بوده که نقش مهمی در بخش فرهنگی شهر ایفا می‌کرد.

حسین‌زاده جاده سلامت و ایستگاه تندرستی را از دیگر نخستین‌های شهر جیرفت برشمرد و تصریح کرد: این طرح‌ها در راستای سلامت و پیاده‌روی خانواده‌ها انجام شد تا شاهد گام‌های ماندگاری در جهت سلامت شهروندان باشیم.

وی بر توسعه شهری بر پایه عدالت اجتماعی تاکید کرد و گفت: توسعه شهر جیرفت در تمامی موارد بر اساس عدالت اجتماعی بوده و مناطق کم برخوردار نیز مانند دیگر نقاط شهری در برنامه توسعه شهری دیده شده است.
جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها فضای سبز جیرفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضای سبز جیرفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور فضای سبز جیرفت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دوره شهرداری و شورای شهر سرانه فضای سبز بهره برداری شهر جیرفت چمن مصنوعی توسعه شهر حسین زاده بوستان ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار

سید ابوالفضل کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند. 

او افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد. 

مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت