Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از به‌کارگیری «سامانه اجرای احکام» با هدف پایش روند پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: پس از بررسی موارد تخلف ملکی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، آرای لازم به اقتضای هر پرونده صادر می‌شود که در این مرحله بهره‌گیری از سامانه اجرای احکام سبب شده است روند ابلاغ حکم و رسیدگی به آن تسریع شود و امکان بروز خطا و تخلف در این مسیر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته پس از صدور آرای مربوط به تخلفات ملکی و ساختمانی در شهرداری به علت روند سنتی پیگیری امور، روند ابلاغ و رسیدگی به آرای صادره با کندی مواجه بود و در بسیاری از موارد به‌ویژه موارد منتهی به رأی «قلع» پرونده مسکوت و ناتمام می‌ماند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره روند جدید در سامانه اجرای احکام، گفت: در این سامانه پس از صدور رأی اعم از آرای قرار، جریمه و یا قلع، حکم صادره در سیستم ثبت و با همکاری شرکت پست، ظرف مدت ۷۲ ساعت به فرد خاطی ابلاغ می‌شود.

وی با تأکید بر کارایی این روش در تسریع روند پرونده‌ها افزود: در سیستم سنتی، آرا در زمان مؤثر ابلاغ نمی‌شد که این امر بی‌نتیجه ماندن رسیدگی به پرونده را سبب می‌شد. اما با استفاده از سامانه اجرای احکام، ظرفیت‌های شرکت پست نیز در این راستا به کار گرفته شد به گونه‌ای که با تعریف و ایجاد دسترسی برای کاربر شرکت پست، فرایند ابلاغ حکم مطابق زمان‌بندی تعیین‌شده پیش می‌رود و نتیجه آن حداکثر تا دو روز بعد در سیستم بارگذاری می‌شود.

رجائیان در خصوص کارکرد این سامانه تصریح کرد: با ابلاغ حکم و اسکن و بارگذاری آن در سامانه، روند مربوطه با سرعت بیشتری طی می‌شود و رفت و آمدها و مکاتبات کمتری نیز برای گردش اداری لازم صورت می‌گیرد که نهایتاً بهره‌وری بیشتر سیستم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار حکم از این طریق ابلاغ و روند رسیدگی به آن دنبال شده است، خاطرنشان کرد: در شش ماه اخیر با همکاری شرکت پست، کارایی سامانه اجرای احکام ارتقا پیدا کرده و بسترهای لازم برای بهبود و نظارت بر فرایندهای این حوزه به وجود آمده است.

کد خبر 439069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر کلانشهر مشهد کمیسیون ماده صد شهرداری کلانشهر شهرداری مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سامانه اجرای احکام شرکت پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت