Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادعلی صیادی راد روز یکشنبه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در ۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ از مرز خسروی و با اشاره به حضور خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: در سال ۵۷ به عنوان رزمنده همراه جوانان دیگر خودجوش به برقراری امنیت در شهر و روستاهای سرپل ذهاب کمک می کردیم و در مرداد ماه سال ۵۸ توفیق پیدا کردم لباس سبز سپاه پاسداران را بر تن کرده و به عضویت رسمی سپاه پاسداران در سپاه قصرشیرین- سرپل ذهاب درآمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در آن زمان منطقه ما به علت وجود اشرار و افراد کومله و دموکرات که به جریان تجزیه طلبانه تحت عنوان خود مختاری کمک می کردند همیشه ناامن بود.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: اشرار همیشه در نوار مرزی و مناطق تنگ هوان و تیله کوه – باویسی و تنگ ترشاوه و مناطق دیگر سرپل ذهاب به ترور و غارت و چپاول شهرستان می پرداختند و منطقه را ناامن کرده بودند و بیشتر از برادران سپاهی تنفر داشتند چون مانع سرسختی جلوی راه آنان بود.

وی تصریح کرد: با هجوم ارتش عراق و پیشروی در مرزها، رزمندگان اسلام به مقابله با آنان پرداختند تا مانع از پیشروی نیروهای ارتش عراق به داخل کشور شده و بتوانند از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند و در این راستا توانستند با ایمان قلبی و اعتقاد راسخ جلوی دشمن را سد کنند.

وی در ادامه جهت مقابله با نیروهای زرهی دشمن گفت: پس از توقف دشمن تصمیم بر آن شد تا به اجرای پدافند در خطوط مرزی اقدام کنیم، با تثبیت خط، نیاز بود تا آفند کرده و پاسخ کوبنده‌ای به اقدامات دشمن دهیم.

 صیادی راد گفت: عملیات‌ها یکی پس از دیگری توسط نیروهای سپاه برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شد و توفیقاتی نیز نصیب رزمندگان اسلام می‌شد و برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده امکاناتی را فراخور مأموریت‌های سپاه مهیا کردیم.

او با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در شهرستان سرپل ذهاب گفت: در سال۵۹ متوجه حضور نیروهای عراق شدیم و آن ها پس از استقرار در ۳۱ شهریور ماه حمله همه جانبه ای را به خاک کشور آغاز کردند و ما اولین کسانی بودیم که با آن ها درگیر شدیم و با تعداد کمی که داشتیم توانستیم مردانه جلوی پیشروی آن ها را بگیریم و در این درگیری تعدادی از افراد هم رزم از جمله شهید عباس حصاری و علی برا سلیمانی و احمد کرمی و دیگر عزیزانی که با من بودند به شهادت رسیدند.

وی افزود: در ادامه این عملیات من با تعدادی از افراد سپاه از جمله آقایان مالکیان، عباس حصاری، حشمت جهانگیری و حاج صفر کشتمند و دیگر برادران امنیت نوار مرزی و دیگر مناطق دور و نزدیک را به عهده گرفتیم.

صیادی راد با اشاره به تمام شدن مهمات دراین عملیات گفت: پس از تمام شدن مهمات، به اسارت نیروهای عراقی درآمدیم و فرمانده و نیروهای عراقی ها به ما نزدیک شدند.

وی ادامه داد: فرمانده عراقی با رفتار تحقیرآمیزی که با من داشت سعی کرد از جایگاه دیگر نیروها مستقر در عملیات اطلاعات کسب کند و پرسید که بقیه نیروها کجا هستند و من اظهار داشتم که همین تعداد هستیم او گفت  مگر می شود همین چند نفر جلوی پیشروی ما را گرفته باشند و با عصبانیت با من که زخمی هم بودم رفتار کرد و شکنجه ها شروع شد اما من مقاومت کردم و با حفظ اطلاعات و دفاع از میهن اسلامی شکجه ها را تحمل کردم.

این آزاده سرافراز ادامه داد: پس ازبستن چشم و دست و پای ما، ما را به پادگان سیروان در بعقوبه بردند و در آن جا ۲ نفر از عوامل نفوذی خودشان که قبلا ما را شناسایی کرده بودند مرا به آن ها نشان داد و آنها شروع به شکنجه کردن من و دیگر برادران کردند و این شکنجه منجر به شکسته شدن جناق سینه و انگشت دستها و دندانهایم شد و چون خبری از بقیه نیروهای ما نگرفتند ما را به زندانی در بغداد انتقال دادند.

صیادی راد با اشاره به گام بعدی برای دفاع از مرزها گفت: در بغداد بعد از ۶ ماه شکنجه واسارت، ما را به اردوگاه موصل بردند. اردوگاه موصل بدترین جا برای ما بود چون تعدادی از افراد خودشان و خود فروخته های منافق در آنجا بودند و در اوایل مردم را به همکاری با خود دعوت می کردند و چون ما این همکاری را نمی پذیرفتیم و با آنها همکاری نکردیم ما را شکنجه می کردند.

این رزمنده با اشاره به شهادت سران مملکت ایران گفت: هنگام بمب گذاری عراقی ها در حزب جمهوری که منجر به شهادت ۷۲ نفر از سران مملکت از جمله شهید بهشتی- شهید رجایی –رییس جمهوری وقت و شهید باهنر، بعثی ها در میان ما شربت پخش می کردند.

او گفت: ما با حمله به آن ها، شربت ها را ریختیم و شکنجه ما شروع شد و بخصوص هنگامی که عملیات پیروزمندی توسط رزمندگان کشورمان علیه بعثی های عراق صورت می گرفت، شکنجه ما هم در اسارت گاه ها شروع می شد و اندک جیره غذایی که داشتیم قطع می شد و این شکنجه ها تا آخر اسارت ادامه داشت، اما با توسل و لطف پروردگار عاقبت ما پیروز و سربلند به کشور عزیزمان ایران بازگشتیم.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، در هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۲۶ مرداد ماه سال ۶۹ سالروز بازگشت پرستوهای عاشق و سفیران صلح و پایمردی و آزاده‌ای است که پس از سال‌ها تحمل رنج و سختی و دوری از کشور، از مرز رسمی خسروی به آغوش میهن اسلامی‌شان بازگشتند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب سالروز بازگشت آزادگان به کشور اسیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب سالروز بازگشت آزادگان به کشور اسیر سرپل ذهاب سالروز بازگشت آزادگان به کشور اسیر سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل