Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:57:31 GMT

نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۹۴۷۸

نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش است

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته اظهار داشت: یکی از نشانه‌های کارآمدی یک نظام شایسته تنظیم بهینه روابط و کارها بین دستگاه‌ها و بخش‌ها است. کارهایی که صرفاً به دلیل تخصصی شدن برای انجام بهینه کار از هم تفکیک‌شده و در حقیقت اجزای یک کل هستند و مأموریت پیشرفت جامعه و حل مسائل جامعه را داشته و باید بتواند آن را مدیریت کند، لذا کارکرد این کل بستگی به نحوه ارتباط و کارکرد تک‌تک دستگاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور جمشید انصاری، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد.

حاجی میرزایی افزود: سازمان‌هایی نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مقام تنظیم‌گر و مسئول ایجاد تعادل کل هستند و نقش مهم و راهبردی دارند؛ لذا اگر این سازمان‌ها درست عمل کنند، همه‌چیز مرتب‌تر می‌شود و کارایی کلی نظام اداری بالا می‌رود و اگر این سازمان‌ها دچار بدکارکردی شوند، کارکرد دیگر نهادها را مختل خواهند کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اهمیت مأموریت سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: اداره امور اداری و استخدامی کشور نقش راهبری و تنظیم گری مأموریت‌ها و کارهای تفکیک ‌شده از هم را بر عهده دارد و چگونگی انجام احراز صلاحیت‌ها و تقسیم مأموریت‌ها توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور رصد و پایش می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: ساماندهی منابع انسانی، نظام جبران خدمات، نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی و بهره‌وری منابع در محدوده مسئولیت‌های این سازمان است.

وی نیروی انسانی شاغل در آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین سرمایه این سازمان دانست و گفت: در آموزش‌وپرورش که به پشتوانه سرمایه نیروی انسانی اهداف خود را پیش می‌برد و سهم سایر دستگاه‌ها و نهادها در تحقق اهداف و مأموریت‌های آن تقریباً ناچیز است، اهمیت نیروی انسانی و سازمان‌دهی آن مضاعف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هرچقدر با همکاری بیشتر کار کنیم کارایی سازمان‌ها مضاعف خواهد شد، گفت: نشست امروز که با حضور روسای مناطق و مدیران کل استان است، امکان برقراری ارتباط مستقیم را رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با سطحی از نهاد آموزش‌وپرورش برقرار می‌کند که بیشترین مسئولیت را در جذب و ارتقای نیروی انسانی دارند و بیشترین تأثیر را از ساختار و ارزیابی عملکرد و خدمات می‌بینند. به اعتقاد من شنیدن نظرات رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌تواند به درک بهتر همکاران در حل و ساماندهی مسائل کمک کند.

برچسب‌ها مدارس سازمان اداری و امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان اداری و امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدارس سازمان اداری و امور استخدامی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیروی انسانی آموزش وپرورش سازمان ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند