Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:22:50 GMT

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۷۹۶۱۹

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» رونمایی می‌شود

کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» اثر حجت‌الاسلام اکبرنژاد سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی قم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرنژاد در کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)» ابتدا کار خود را بر پایه ماهیت‌شناسی عزاداری شروع و بحثی درباره چرایی عزاداری برای بزرگان دینی ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه روایات مربوط به زیارت اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) از منظر دقیق فقهی مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به مسئله وجوب زیارت امام حسین(ع) از نگاه فقهی می‌پردازد.

بنابر این گزارش، در این کتاب ضمن کنکاش در احکام فقهی مرثیه‌سرایی و عزاداری و اسلوب‌های آن، بحثی مبسوط درباره انحرافات و شبهاتی که درباره عزاداری ائمه(ع) ایجاد شده انجامم می‌شود. نویسنده در این بخش پایانی تمامی ادله و ارتکازات غلط ظهور یافته در این زمینه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

 

مؤسسه تحقیقاتی «فقاهت و تمدن‌سازي اسلامي» در سال ۱۳۸۹ با هدف پيگيري و تحقق منويات مقام معظم رهبري – حفظه الله – در باب ضرورت تحول حوزه تشکیل شد. هئيت مؤسس عبارت‌اند از: محمدحسن نجفي و محمدتقي اکبرنژاد. حجت الاسلام و المسلمين محمدحسن نجفي معاون رياست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و رئيس پيشين دفتر تبليغات تهران و سردبير مجله «کاوشي نو در فقه اسلامي» هستند.حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي اکبرنژاد نیز، به سمت مدير مؤسسه فقاهت، سالياني است كه به تحقيق و تأليف اشتغال دارند و متون مؤسسه، به قلم و بر پاية دستاوردهاي علمي ايشان است.

اولین خدمات موسسه، کتب تولیدی و لوح فشرده تدریس این کتب می باشد که جهت خرید و مطالعه توضیحات و لیست کامل آن می توانید به آدرس https://book.feghahat.com مراجعه نمایید.

 

آیین رونمایی از کتاب «فقه عزا و زیارت اهل بیت(ع)»، سه‌شنبه، ۲۸ مرداد، از  ساعت ۱۱ صبح در قم به آدرس خیابان صفاییه، کوچه ۳۳، پلاک ۳۱، سالن اجتماعات مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی برگزار می‌شود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهل بیت ع حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد

مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

 میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند، شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

 به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

 وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.  

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_irتماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد