Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:14:21 GMT

عسل طبیعی با رنگ و بو قابل تشخیص نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۲۴۲

عسل طبیعی با رنگ و بو قابل تشخیص نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص نحوه تشخیص عسل طبیعی با مصنوعی،اظهار کرد: عسل طبیعی فقط از لحاظ PH، درصد ساکارز و نسبت قند قابل تشخیص است و نمی‌توان از روی شکل ظاهری و عطر و بو هیچگونه قضاوتی کرد.

مسعود رئوف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اگر میزان ساکارز در عسل بیش از سه درصد باشد، عسل مصنوعی خواهد بود، می‌افزاید: عسل همواره توسط زنبور تولید می‌شود اما آنچه که مهم است، مواد اولیه‌ و تغذیه این زنبورها و مقدار مصرف قند و شکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمامی نقاط استان به خاطر شرایط اقلیمی، استعداد پرورش زنبور عسل را دارد و عسل‌های این منطقه پس از کردستان، طبیعی ترین عسل کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به تنوع پوشش گیاهی، منابع طبیعی، باغات و مزارع، زنبورهای استان معمولا از انواع پوشش گیاهی تغذیه می‌کنند که باعث شده عسل آذربایجان شرقی به رنگ‌های زرد روشن تا قهوه‌ای تیره وجود داشته باشد و جزو عسل‌های مرغوب و چند گیاهه در دنیا مطرح شود. 

رئوف با بیان‌که عسل باید در دمای محیط نگه داری شود چرا که انجماد و حرارت به بافت عسل صدمه می‌زند، گفت: عسل اگر کهنه شود و زیاد حرارت ببیند، احتمال تولید ماده اچ ام اف که یک ماده سمی است در آن بیشتر می‌شود؛ حتی مخلوط عسل با چای داغ نیز این ماده را تولید می‌کند.

وی متذکر شد: ماده سمی اچ ام اف، برای بدن بسیار مضر است، حتی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و برای کبد ضرر دارد.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل