Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه فرصت تغییر در هیئت رئیسه با کناره‌گیری بنده در سال چهارم فراهم می‌شود، از اعضای شورای شهر خواست برای جایگزین او بازهم به یکی از زنان شورا رأی دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  بهاره آروین در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در نطق پیش از دستور با بیان اینکه اکنون پنجمین دوره شورای شهر تهران، شفاف‌ترین نهاد پارلمانی در ایران است اظهار داشت: در سه سال گذشته، با پیگیری اعضای هیئت رئیسه و همراهی موثر اعضای شورا، اقدامات مهمی در جهت شفافیت شورا انجام شده است راه‌اندازی سامانه گردش طرح‌ها و لوایح به منظور الکترونیک و سیستماتیک کردن فرآیند بررسی طرح‌ها و لوایح و انتشار عمومی و به روز دستور جلسات شورای شهر به همراه کلیه ضمائم روی وبسایت شورا از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: همچنین پیگیری پخش زنده جلسات صحن به صورت منظم و فراگیر در وبسایت شورا و ارتقاء کیفیت آن، راه‌اندازی سیستم نوبت‌گیری الکترونیکی و شفاف، تهیه استاندارد مشروح مذاکرات شورا و انتشار عمومی و استاندارد آن به همراه آراء موافق و مخالف در رأی‌گیری‌های انجام شده، به همراه انتشار صوت جلسات در وبسایت شورا از دیگر اقدامات انجام‌شده در این دوره از شورای شهر تهران است.

به گفته وی، راه‌اندازی و به‌کارگیری سیستم رأی‌گیری الکترونیکی نیز از دیگر اقدامات دوره پنجم شورای شهر تهران است که امکان ثبت سیستماتیک آرا و انتشار و نمایش عمومی آن را برای همه اعضای شورا حاضران در صحن فراهم کرد. 

آروین در ادامه تصریح کرد: تمام این اقدامات نه فقط برای اولین‌ بار در شورای شهر تهران بلکه برای اولین ‌بار در کشور انجام شده است و می‌تواند الگویی برای دیگر نهادهای شورایی و پارلمانی به ویژه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: هدف اول و آخر من از حضور در هیئت رئیسه شورا به سرانجام رساندن همین اقدامات به منظور تحقق یکی از محورهای چهارگانه طرح شهرداری تمام شیشه‌ای یعنی تحقق شفافیت در خود شورای شهر بود که با همت و پیگیری و همراهی موثر شما به سرانجام رسید و امروز وقت آن است که در آخرین سال فعالیت شورای پنجم، این جایگاه در اختیار همکاران دیگر قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: با همراهی و دغدغه‌ای که در همکارانم برای پیشبرد و تحقق شفافیت سراغ دارم امیدوارم این اقدامات، به ویژه برخی مراحل باقی مانده از جمله استفاده کامل از سامانه گردش طرح‌ها و لوایح و نیز اتصال سیستماتیک باز و بسته کردن میکروفون‌ها به سیستم نوبت‌گیری الکترونیک و مهم‌تر از همه این‌ها، تهیه و انتشار به روز مشروح مذاکرات شورا که متأسفانه به دلیل برخی ناکارآمدی‌های اداری و کندی‌های بوروکراتیک، تهیه آن از ابتدای سال 99 متوقف شده است، با جدیت از سوی همکارانم در هیئت رئیسه جدید شورا پیگیری شود.

آروین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایداری شفافیت ایجادشده در سال‌های بعدی گفت: ان‌شاءالله با گسترش و افزایش مطالبه‌گری عمومی پیگیرانه و مستمر جامعه مدنی، شفافیت به وجود آمده در میان‌ مدت و بلندمدت ثمرات خود را در بهبود کیفیت سیاست‌گذاری در شورای شهر پایتخت عیان خواهد کرد.

وی در بخش بعدی سخنان خود بیان کرد: از همان سال اول که هر دو منشی هیئت رئیسه از میان خانم‌ها انتخاب شدند، همواره این نگرانی و دغدغه را داشتم که فرودستی جنسیتی ناشی از پس‌زمینه‌های فرهنگی با قرار گرفتن خانم‌ها در جایگاه منشی تشدید شود و زمینه‌ساز تعمیق کلیشه‌های جنسیتی شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند ادامه داد: علیررغم این دغدغه، تصمیم گرفتم تحقق شفافیت را نسبت به پیگیری مطالبات ناظر بر رفع تبعیض و نابرابری‌های جنسیتی در اولویت قرار دهم که نمی‌دانم اشتباه کرده‌ام یا نه. به‌هرحال انسان در سیاست ناگزیر از چنین تصمیم‌گیری‌هایی است تا بتواند به اهداف مختلف اولویت دهد. به تعبیری سیاست انتخاب میان خوب و بد نیست؛ بلکه انتخاب میان خوب‌هاست. 

آروین با اشاره به اینکه سه سال حضور در هیئت رئیسه صرف اولویت‌بخشی و پیگیری تحقق شفافیت در شورای شهر شد، گفت: زمان آن رسیده است که با توجه به تحقق این هدف و اولویت، اکنون پاسخ دادن به یکی از مطالبات بحق جامعه زنان ایرانی در دستور کار شورای اصلاح‌طلب قرار گیرد؛ به‌گونه‌ای که زنان نه فقط در جایگاه منشی و همکار رئیس جلسه، بلکه خود در جایگاه اداره‌کننده اصلی جلسه قرار گیرند. 

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که شاید تا سال‌ها دیگر چنین فرصتی دست ندهد که هم حدود یک سوم از اعضای شورای شهر پایتخت را زنان تشکیل دهند و هم شورایی منسجم و یکدست با رویکردهای اصلاح‌طلبانه بر سر کار باشد که دغدغه و مطالبات برابری‌گرایانه زنان مورد اجماع و توافق جمعی آن‌هاست. از همه شما همکاران عزیز تقاضا می‌کنم فرصت تغییر در هیئت رئیسه را که با کناره‌گیری بنده در سال چهارم فراهم می‌شود برای پاسخگویی به مطالبات جامعه زنان مغتنم شمرده و با انتخاب یکی دیگر از زنان شورا در جایگاه نائب رئیس شورا، هم به کلیشه‌های جنسیتی حضور زنان در جایگاه منشی پایان داده و هم با ارتقای جایگاه زنان در هیئت رئیسه، بخشی از مطالبات به حق زنان را در جامعه محقق سازیم.

"طرح ترافیک" از اول شهریور اجرا می‌شودانتقادات اعضای شورای شهر تهران به محسن هاشمی

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ چه ترکیبات گیاهی برای "درمان کرونا در طب سنتی" استفاده می‌شود؟ ۲ فیلم/ واژگونی پژو ۲۰۶ سرقتی حین فرار از دست پلیس ۳ جزییات حضور دانش‌آموزان در وضعیت قرمز، زرد و سفید در کلاس‌های درس ۴ وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰هزار نیروی انسانی مواجه است ۵ فیلم| کوبیدن مزدا ۳ مسروقه به خودروی پلیس/ فرار نافرجام سارقان ۶ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/تنها نقطه سبز کشور "زرد" شد ۷ دلیل ایجاد صف وصول مهریه و راهکار کاهش مراجعات از زبان رئیس سازمان ثبت اسناد ۸ نامه‌ای به قالیباف درباره "آینده دهشتناک جمعیت ایران" مهمترین اخبار اجتماعی دو راهکار برای کاهش فرسودگی کادر درمان/ ورود ۳۰۰۰ رزیدنت به چرخه ارائه خدمت جوانب گوناگون "سقط جنین" در کشورمان کتمان می‌شود/ کمتر از ۳درصد سقط‌ها قانونی انجام می‌شود صدور ۱۸۶ هزار مجوز استخدام برای وزارت آموزش‌و‌پرورش در ۴ سال گذشته "طرح ترافیک" از اول شهریور اجرا می‌شود مهمترین اخبار تسنیم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم ماموریت "قالیباف" به کمیسیون های اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ـ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران هیئت رئیسه تحقق شفافیت رئیسه شورا اعضای شورا انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!

هفت عضو شورای شهر هشتگرد در استان البرز حق ورود به جلسات شورای شهر را ندارند.

پیگیری ایسنا درباره وضعیت شورای شهر هشتگرد حاکی از آن است که هفت عضو شورا حق ورود به جلسات را ندارند.

گفتنی است قانون در مورد عدم حضور صراحتاً اعلام کرده که چنانچه هر کدام از اعضا به هر دلیل قادر به شرکت در جلسات شورا نباشد؛ پس از دو ماه عضو علی‌البدل تا شش ماه در جلسات شرکت خواهد کرد.

در مورد شورای شهر هشتگرد، نهاد‌های مربوطه باید پاسخ دهند که علت این محرومیت چه بوده و وقتی تمام اعضا حق ورود به جلسات را نداشته باشند آینده این شورا به چه شکل خواهد بود.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!