Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان کردستان گفت: تا سال 93 بر اساس برنامه ریزی های انجام شد 80 کانون در مساجد استان فعال بود و امروز شاهد فعالیت 600 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامل گلباغی امروز یکشنبه،(26 مردادماه) به مناسبت روز جهانی مساجد در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مساجد از دیرباز در فرهنگ اسلامی به عنوان مامنی برای ارتقاء بعد معنوی و روحی افراد تلقی شده و در این راستا توانسته اند نقش محوری خود را در عرصه‌ های مختلف به ثبت برساند و امروزه هم مساجد این جایگاه مهم و استراتژیک خود را از دست نداده است.

وی، با بیان اینکه در تاریخ اسلام مسجد نه تنها به عنوان محل عبادت و راز و نیاز تلقی می‌ شد، بلکه مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و نظامی و برگزاری گردهمایی و جلسات مهم بوده است، ادامه داد: به همین دلیل مسجد به عنوان مهمترین پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان در دنیا به شمار می رود.

گلباغی همچنین گفت: مسجد در استان کردستان و در بین مردم متدین آن از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است به طوری که بیشتر هزینه های خیریه مردم استان به ساخت و تجهیز مساجد اختصاص پیدا می کند و به مناسبت های مختلف برگزاری اعیاد مذهبی و تجمع ها، دایر کردن کلاس های مختلف قرآن، دف نوازی، حفظ و تفسیر مردم استان از زنان و کودکان تا مردها و زنان در مساجد حاضر می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان کردستان گفت: تا سال 93 بر اساس برنامه ریزی های انجام شد 80 کانون در مساجد استان فعال بود و امروز شاهد فعالیت 600 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان هستیم.

وی به فعالیت سامانه فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) و بهره مندی اعضای کانون های مساجد از پرتال بچه های مسجد عنوان کرد: در حال حاضر با راه اندازی این سامانه ارزیابی کانون ها بر حسب میزان فعالیت شان در این سامانه و در فضای مجازی صورت می گیرد و در 8 شاخص اصلی و34 شاخص فرعی رتبه بندی می گردند و به میزان کسب امتیاز مورد حمایت قرار می گیرند. 

وی اضافه کرد: وجود 434 باب کانون در روستاها و حواشی شهرهای استان، نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهر و روستاست که می تواند منشاء خدمات موثر در گسترش فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

گلباغی از کسب رتبه برتر این ستاد در زمینه های اوقات فراغت و توسعه و ترویج نماز در سال 98 خبر داد و گفت: در سال جاری نیز کلاس های اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» به صورت مجازی و کلاسی در زمینه های مختلف در سطح کانون های مساجد استان برای علاقه مندان دایر است.

وی با بیان اینکه مساجد و مکان های مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی است، ادامه داد: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از این دارد که مردم این دیار از منظر فرهنگی و دینی جایگاه قابل توجهی دارند و به واسطه تاثیرگذاری آن و بینش مردم، ظرفیت و پایگاه خوبی برای ترویج اسلام ناب محمدی و ارزش های انقلابی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌ها واقع شود، یادآور شد: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

این مقام مسئول با اعلام برنامه های روز جهانی مسجد عنوان کرد: همزمان با این روز تکریم امام جماعت، مدیر مسئول فعال کانون، هیئت امنا و فعال فرهنگی مساجد استان، سرکشی از کانون های مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، معرفی توانمندی های کانونی و مساجد فعال استان در بستر فضای مجازی، معرفی و حضور کانونهای برتر در صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه ها از جمله برنامه های پیش بینی شده در گرامیداشت روز جهانی مسجد است.

گلباغی همچنین خاطر نشان کرد: افتتاح کانون های تازه تاسیس به صورت مجازی، اهدای قرآن کریم و کتاب به کانون های مساجد، توزیع کمک های مومنانه برای کانون های حاشیه نشین و برگزاری همایش نقش مساجد در تربیت نیروی انسانی در بستر فضای مجازیاز دیگر برنامه های گرامیداشت این روز در استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مساجد روز جهانی مساجد فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی کانون های مساجد برنامه ریزی مساجد کردستان مساجد استان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد