Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید انصاری امروز در جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌دلیل گستردگی کار خود در تمام کشور حضور دارد و شاید تنها دستگاهی باشد که بیشترین حضور را به لحاظ جغرافیایی دارد و حجم وسیعی از خدمات گیرندگان را دارد، جمعیت دانش‌آموزان هر سال افزایش می‌یابد از سوی دیگر به‌صورت غیرمستقیم با خانواده‌ها مرتبط است بنابراین مسائل و مشکلات آن توجه بیشتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مسائل اصلی آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی است، بر اساس آمار در طول چهار سال اخیر ۱۸۶ هزار مجوز برای استخدام از محل ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و صدور مجوز برای استخدام دانشجو معلم از طریق کنکور صادر شد همچنین برخی مجوزها برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس ارائه شد که در مقایسه با ۵ سال گذشته که ۵۵ هزار مجوز داده شده بود افزایش ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد و بیانگر توجه دولت به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت سال ۹۸ کار بزرگی انجام داد و با افزایش حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش که همیشه از تبعیض نسبت به برخی دستگاه‌ها رنج می‌بردند به معادل سازی حقوق آنها اقدام کرد و امروز متوسط دریافتی کارکنان دولت ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان است که برای آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است و این تفاوت برطرف شد؛ امیدوارم باز هم امکان توجه بیشتر به فرهنگیان و مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چون دستگاه حساسی است که نسل آینده کشور را تربیت می‌کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست مشترک اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمانها و موسسات مختلف دارد و هرقدر زمینه همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر برای تحقق ماموریت‌ها حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: شبکه شاد امکان ارتباط زنده با ۷۵۰ منطقه آموزشی را ایجاد کرد و مسائل و مشکلات آنها جمع‌بندی و به آقای انصاری ارائه شد و او امروز به جمع مجازی روسای آموزش و پرورش مناطق کشور آمد و به سؤالات و ابهامات آنها پاسخ داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در سالهای گذشته و از سوی دیگر ترمیم حقوق معلمان انجام شده است جمع‌بندی کلی ما در این نشست مشترک این بود برای تحقق کیفیت بهتر و دسترسی مطلوب به آموزش، از سوی دیگر شرایط مطلوب‌تر فرهنگیان باید همکاری‌ها را توسعه دهیم.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1422253

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جمشید انصاری وزارت آموزش و پرورش معلم معلمان معلمان حق التدریسی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان

ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: شیر بچه‌های ایران زمین کار تاریخی را انجام دادند و توانستند مقتدرانه از سد تمام کشورها گذشته و قهرمان شوند.

وی افزود: پشتیبانی وزیر از دانش‌آموزان و پشتکار آن‌ها باعث شد ورزشکاران به پیروزی برسند. ورزش قوی باعث ایران قوی می‌شود.

وی افزود: مجوز جذب دانشجو معلم برای استعدادهای درخشان، نخبگان، نخبگان ورزشی صادر شده و امکان جذب امسال فراهم می‌شود.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک به دانش آموزان قهرمان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش سلامت جسمی دانش آموزان است به همین علت  ۲ هزار ۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است.

وی با بیان این که آئین نامه جذب دانشجو معلم استعدادهای درخشان سال آینده صادر می‌شود؛ تصریح کرد: معتقدم بهترین‌ها در زمینه‌های مختلف درسی، ورزشی، هنری و.... باید معلم شوند تا ایرانمان بهتر شود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان خبر داد: معاونت پرورشی به پاس قهرمانی والیبالیستان کشور سفر عتبات عالیات هدیه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان