Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد ترامپ در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا قصد دارد شرکت های چینی دیگری را نیز در آمریکا منع فعالیت کند پاسخ داد: بله ما در حال بررسی شرکت های دیگری هستند.

گروه علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که فروش و خدمات پس از آن را به شکل مصرف‌کننده به مصرف‌کننده، بنگاه به مصرف‌کننده و بنگاه به بنگاه از طریق پورتال وب فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در زمینه‌هایی همچون فروشگاه اینترنتی، سامانه های خرده فروشی و رایانش ابری فعالیت می‌کند.

رویترز نوشت: ترامپ فشارها بر شرکت های تحت مالکیت چین را افزایش داده و وعده داده  فعالیت اپلیکیشن ارسال ویدئوی کوتاه موسوم به تیک تاک در آمریکا را منع خواهد کرد. ترامپ روز جمعه به شرکت بایت دانس شرکت مادر تیک تاک ۹۰ روز مهلت داد تا عملیات خود در آمریکا را واگذار کند. این تازه ترین فشار آمریکا بر شرکت چینی بایت دانس به بهانه نگرانی ها درباره امنیت اطلاعات شخصی کاربران با استفاده از این اپلیکیشن چینی است.

ترامپ تغییر در روابط تجاری چین و آمریکا را به موضوع اصلی در دوران ریاست جمهوری اش تبدیل کرده و منتقد شدید چین است. وی در عین حال از خرید محصولات کشاورزی از جمله دانه سویا و ذرت از سوی چین به عنوان بخشی از توافق تجاری سال گذشته ابراز رضایت کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا  به دنبال منع «وی چت» اصلی ترین برنامه گپ مورد استفاده چینی‌ها برای گفت وگو با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو است.

  «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن از این اقدامات آمریکا علیه تیک تاک و وی چت چینی به عنوان  «اقدامات هژمونیک آشکار» یاد کرد و گفت: چین از حقوق و منافع مشاغل چینی دفاع خواهد کرد.

براساس اعلام کاخ سفید، ترامپ برای مقابله با آنچه تهدید این دو برنامه چینی خوانده است فرمانی را امضا کرد که درچارچوب آن به مدت ۴۵ روز انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با دو شرکت «تنست» مالک ویچت و بایت دانس مالک تیک تاک متوقف می شود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا تجارت دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا تجارت تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال