Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@19:35:26 GMT

غلامی: ترم تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۷۰۴

غلامی: ترم تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود

 خبرگزاری تسنیم: منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه زنده «در انتهای الوند» گفت: در این روز‌ها درگیر کار‌های مختلف از جمله برگزاری آزمون سراسری هستیم. بیماری کرونا تاثیر وسیع در همه دنیا داشت و تغییرات عمیقی را ایجاد کرد و کشور ما هم به همین میزان درگیر این ویروس شد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی هم از شیوع کرونا متاثر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل شیوع بیماری که مصادف با اوایل شروع ترم تحصیلی بود به ناچار از حضور دانشجویان برای حفظ سلامتی آن‌ها در محیط دانشگاه جلوگیری شد و ترتیبی داده شد که آموزش‌های مجازی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی چالشی بزرگ و از سوی دیگر تجربه‌ای بزرگ برای دانشگاه‌ها بود، تصریح کرد: در شرایط اضطراری دانشگاه‌های ما توانستند در عرض دو تا سه هفته آموزش‌های خودشان را تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار بدهند. دانشگاه‌ها از نظر کیفیت و ارائه مستمر تا اواخر اسفند ماه موفق بودند.

وزیر علوم با بیان اینکه آمادگی لازم برای آموزش‌های مجازی را نداشتیم؛ افزود: به تدریج در طول ترم و اواخر فروردین، ارزیابی‌های ما نشان داد که قریب به ۹۵ درصد دروس به صورت مجازی در حال ارائه شدن هستند.

غلامی ادامه داد: البته کیفیت در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف متفاوت بود، اما با این وجود در ارزیابی‌های نهایی، میزان ارائه خدمات برای ما بسیار امیدوار کننده بود. دانشگاه‌ها تجربیاتشان را با هم به اشتراک گذاشته اند و امیدواریم با تجربیات بهتری بتوانیم به ارائه خدمت در ترم تحصیلی بعد بپردازیم.

ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار می‌شود

وزیر علوم گفت: پیش بینی می‌شود ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار شود، با توجه به این امر که احتمال اینکه شرایط به سمت سلامتی کامل در محیط‌های جامعه پیش برود، بسیار غیر محتمل است.

غلامی تصریح کرد: دو بحث را در آموزش مجازی داشتیم، یکی دوره‌هایی که کاملا مبتنی بر آموزش مجازی باشد که قبلا هم داشته‌ایم و اینکه بسیاری دانشگاه‌ها درخواست داده‌اند که بسیاری از رشته‌ها را علاوه بر حضوری بودن، مجازی هم ارائه دهند. این امر باعث می‌شود که علاوه بر دانشجوی داخلی بتوانیم دانشجوی خارجی را هم پوشش بدهیم. دوم اینکه استادان با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند، می‌توانند به صورت تلفیقی و ترکیبی درس‌های خود را به صورت مجازی – حضوری آموزش بدهند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: آموزش مجازی در برخی مواقع می‌تواند به صرفه جویی در وقت و جلوگیری از رفت و آمد‌های مکرر بینجامد. در این تجربه به صورت جدی به ارائه خدمات برخط در همه ارکان دولت از جمله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وارد شدیم که این امر دستاورد خوبی است و باید حفظ شود. تلاش می‌کنیم نقاط ضعف را تا حد امکان برطرف کنیم.

با خیال راحت کنکور را برگزار می‌کنیم

وی درباره برگزاری کنکور سراسری بیان کرد: والدین محترم و داوطلبان خیالشان راحت باشد، همکارن ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده‎اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم شود. به همین دلیل هم دو روز کنکور را به ۴ روز افزایش دادیم تا بتوانیم هر روز یک گروه را پذیرش کنیم و بعد از آن محیط‌ها کاملا ضدعفونی شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: غلامی ترم تحصیلی کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد

۷ پروژه علمی فناوری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۷ پروژه شامل آزمایشگاه روانشناسی، فیزیولوژی علوم ورزشی، مرکز نوآوری علوم انسانی و خانه خلاق علوم انسانی، کلینیک حقوق، خانه سلامت، مرکز توانمندسازی اجتماعی و مرکز بین المللی سازی علوم انسانی افتتاح شد.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان و عملیاتی شدن خوابگاه متاهلی «خیرساز» در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی مجرد و ۲۴ زوج دانشجوی متأهل در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کد خبر 750875

دیگر خبرها

  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده