Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ نفر از مددجویان از تسهیلات بانکی استفاده کردند که بیش از ۷۰ درصد آنها معلول بوده و ۲۰ درصد نیز زنان سرپرست خانوار یا دختران خودسرپرست بوده‌اند و مجموع این افراد ۳۶۰ نفر بوده است.

علی اصغر شاهز یدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دهه ولایت حد فاصل عید قربان و غدیر بیش از هشت تن گوشت قرمز، ۸۸ میلیون تومان کمک نقدی و ۷۵۰ میلیون تومان مشارکت غیرنقدی مردم برای کمک به بهزیستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که به دلایلی مانند ازکارافتادگی، فوت سرپرست، طلاق، زندانی یا متواری بودن همسر سرپرستی خانواده را زنان به عهده دارند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان در تشریح این موضوع، گفت: خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر با بعد خانوار ۳.۸ نفر دارند که خدمات مختلف اشتغال به این زنان و اعضای خانواده آنها ارائه می‌شود.

وی در خصوص خدمات اشتغال به مددجویان خواستار شغل، تصریح کرد: فرآیند آماده سازی شغلی شامل مصاحبه، راهنمایی و آموزش شغلی است و فاکتورهایی مانند رغبت سنجی، علایق متقاضی به شغل و میزان توانمندی‌ها و امکانات راه‌اندازی یک شغل در مددجو بررسی می‌شود و بر اساس این بررسی‌ها یک طرح شغلی طراحی و ایجاد می‌شود.

شاهزیدی تصریح کرد: همه آموزش‌های شغلی از طریق سازمان آموزش فنی حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های خصوصی و یا به شیوه استاد شاگردی در اختیار مددجو قرار می‌گیرد تا توانایی‌های علمی، عملی و مهارتی لازم را برای ایجاد شغل به دست آورد و از تسهیلات لازم استفاده کند.

وی در خصوص سقف وام اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: سقف این وام ۵۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله و سود چهار درصد است که متناسب با میزان سرمایه گذاری طرح شغلی کسب و کار که در کمیته توانمندسازی بهزیستی شهرستان مربوطه ارزیابی می‌شود و مددجویان به بانک مربوطه معرفی می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: ۱۵ بانک عامل موظف به ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان معرفی شده از بهزیستی هستند که اعتبار استان اصفهان برای سال ۹۹ مبلغ ۱۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است؛ سال گذشته این مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که امسال با افزایش ۴۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار که از وام اشتغال استفاده کردند، گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ نفر از مددجویان از تسهیلات بانکی استفاده کردند که بیش از ۷۰ درصد آنها معلول بوده و ۲۰ درصد نیز زنان سرپرست خانوار یا دختران خودسرپرست بوده‌اند و مجموع این افراد ۳۶۰ نفر بوده است.

شاهزیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ماه محرم هستیم با وجود بیماری کرونا ممکن است شیوه عزاداری‌ها هم تغییر کند و اجتماعات به شیوه سال‌های قبل را نداشته باشیم برخی هیئات مذهبی خواستار این هستند که مبالغ نذرهای خود را به نیازمندان اختصاص دهند که از مردم و هیئات مذهبی درخواست می‌کنیم مددجویان بهزیستی را در نذرهای خود فراموش نکنند.

کد خبر 439094

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهزیستی اشتغال اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار محرومیت زدایی تسهیلات بانکی وام اشتغال اصفهان ایام محرم توزیع نذری توانمندسازی مددجویان کمک به مددجویان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهزیستی استان اصفهان زنان سرپرست خانوار استفاده کردند میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر