Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار داشت: تا به حال ابتلای عمودی به کرونا در نوزادان اثبات نشده است،  یعنی اگر مادر مبتلا به کووید-۱۹ باشد در محتویات جفت، مایعی که دور نوزاد است و در داخل کیسه آب مادر ویروس یافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در داخل شیر مادر نیز تاکنون ویروس کرونا یافت نشده است، افزود: هنوز ابتلا از مادر به جنین در زمینه کرونا در زمان حاملگی یا از طریق شیر اثبات نشده است.

بهزاد تصریح کرد: مادری که به کووید-۱۹ مبتلا شده است، اگر بعد از تولد نوزاد مسائل ایمنی، بهداشتی و حفاظت شخصی را رعایت نکند، ممکن است از طریق ترشحات تنفسی و یا از طریق تماس دست آلوده، نوزادش را به کرونا مبتلا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: مادران کرونایی حاد باید برای حفظ سلامتی از شیردهی مستقیم به نوزادان‌خودداری کرده و شیر دوشیده را به نوزاد بدهند.

یهزاد همچنین بیان کرد: تحقیقاتی که تاکنون در مورد ویروس کرونا انجام شده نشان میدهد مادرانی مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در شیر خود پادتن اختصاصی علیه بیماری را تا یکصد و ۳۰ روز پس از ابتلا دارند.

او گفت: مادران کرونایی حاد باید علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات بهداشتی همچون شست و شوی مداوم دست‌ها در هنگام ارتباط با کودک، باید از تماس مستقیم با نوزاد پرهیز کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد به توصیه سازمان بهداشت جهانی در خصوص تغذیه نوزادان از شیر مادر اشاره کرد و افزود: اگر مادری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باشد می‌تواند شیردهی را ادامه دهد، اما باید از اهدای مستقیم شیر به نوزاد خودداری کند و با دوشیدن شیر، توسط یک فرد مراقب سالم با استفاده از قاشق و فنجان نوزاد را تغذیه کند.

بهزاد شیر مادر را بهترین تغذیه برای نوزادان و کودکان دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر ترکیبات جدیدی تحت عنوان "الیگوساکارید" در شیر مادر کشف شده که نقش آن‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تکامل عصبی و رشد مغزی است و در شیر‌های مصنوعی به طور عمده این ترکیبات یا وجود ندارد و یا اگر باشد به مقدار بسیار اندک و با کارایی ضعیف یافت می‌شود.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران پروتکل های بهداشتی شیر مادر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد