Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:05:06 GMT

شعار سلامت در زبان و زندگی مسلمان اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۱۳۲۳

شعار سلامت در زبان و زندگی مسلمان اثرگذار است

به گزارش ایرنا آیت الله کاظم صدیقی روز یکشنبه در ارتباط ویدیوکنفرانسی با یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت با اشاره به حکمت ۱۹۸ نهج البلاغه افزود: بر اساس این حکت تقوای الهی  موجب حفظ دنیا و آخرت؛ دین و اخلاق و حفظ صحت بدن است که این فرهنگ غنی؛ شایسته پیروی  می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات امام علی (ع) برای داشتن بدن سالم  باید آنچه را خدا دوست نمی دارد ( همانند بی مبالاتی در نظافت ) را انجام ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چنانچه فردی باعث نشر ویروس و توسعه بیماری شود؛  با زبانش سخنی بگوید که مردم مراقبت و خودحفاظتی را از دست داده یا مبتلا شوند؛ یا محیط زیست و زندگی مردم را آلوده کند از دیدگاه علی (ع) مسلمان نیست.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اسلام دین سلام  و سلامتی منشا امنیت است اظهار داشت:  آیات کتاب الهی نیز مواظبت در سلامت جسم؛ جان؛ دین و اخلاق را واجب دانسته و تاکید کرده خود را ازمرض ؛ تشویش؛ خطرات و بیماری حفظ کنید.

آیت الله صدیقی با اشاره به تاکیدات نهج البلاغه برای حفظ سلامت افزود: در سیره امام علی (ع)  فقر و پریشانی بلا است و جامعه علوی نباید فقیرفرهنگی؛ اقتصادی و سیاسی باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس  شدیدتر از این بلا؛ بیماری بدن است چراکه فرد با بدن بیمار نمی تواند تفکر درستی داشته باشد  و  شدیدتر از بیماری بدن ؛ بیماری دل ؛ روان و دین یکی باشد بنابراین علی (ع) نسبت به فقر جامعه حساس بوده  و آن را دشمن ما می داند.

به گفته آیت الله صدیقی امیر المومنین علی (ع) بیماری را بدتر از فقر معرفی کرده و پریشانی دل و ناسالمی روح را از بیماری بدن هم مشکل ساز تر می داند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیرگفت: حدیث دیگری در نهج البلاغه در حکمت ۳۸۸ بیان شده همانگونه که تعظیم شعایر دینی؛ حسینی؛ غدیری و حماسی از دیدگاه قران علامت تقوا است ؛ صحت بدن هم علامت تقوای دل ؛ فرد سالم عضو مفید جامعه و افراد بیمار خلاف فرهنگ انسان ساز اسلام و مکتب علوی می باشد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کاظم صدیقی بنیاد بین المللی غدیر لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم صدیقی بنیاد بین المللی غدیر لرستان کاظم صدیقی بنیاد بین المللی غدیر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی

خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در 24 ساعت گذشته بود.

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است.

به گزارش ورزش سه، فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • مورایس مسلمان شده؟ / ماجرای مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش + عکس و فیلم
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • سرمربی سپاهان مسلمان شده؟/اعلام خبر مسلمان شدن سرمربی سپاهان از زبان خودش +عکس و فیلم