Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:44:29 GMT

نهضت جهادی همراهان بیمار ادامه‌دار باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۱۸۷۷

نهضت جهادی همراهان بیمار ادامه‌دار باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در تماس تلفنی خطاب به شرکت‌کنندگان در آیین پایانی مرحله نخست نهضت جهادی همراهان بیمار در استان بیان کرد: کاری که امروز به دست طلاب و روحانیون صورت گرفته یادآور امداد روحانیون در زمان شیوع بیماری در دوران شهید رئیسعلی دلواری است، اما میزان کار و گستردگی امروز غیرقابل‌توصیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با قدردانی از نیرو‌های جهادگری که در بیمارستان‌های استان بوشهر به بیماران خدمت ارائه دادند، افزود: این حرکت عظیم موجب افزایش روحیه معنوی و توان مدافعان سلامت می‌شود و تأثیر بسزایی در اجتماع دارد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: طلاب و روحانیون نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار مردم حضور دارند.

تلفیق ایثار مدافعان سلامت و نهضت جهادی همراهان بیمار

مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این مراسم گفت: ایثارگری‌های مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا و تلفیق آن با نهضت جهادی همراهان بیمار جلوه‌هایی وصف‌ناپذیر را رقم‌زده است.

امیرحسین دارابی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط ویژه برای اسکان، پذیرش و حضور نیرو‌های جهادی با امکانات رفاهی و اسکان حداقلی برای ما نیز بسیار سخت و ناراحت‌کننده بود، اما حضور جهادی، و داوطلبانه طلاب و روحانیون در بیمارستان‌ها و راه‌اندازی نهضت ارائه خدمت به بیماران به‌عنوان همراه بیمار برای ما نیز درس‌آموز شد.

همراهی گروه‌های مختلف در نهضت جهادی همراه بیمار

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: حرکت وصف‌ناپذیر و ماندگار نهضت جهادی همراهان بیمار در ایام کرونا مایه عزت اسلام و افزایش آبرو برای انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی با تشکر از عواملی که از رزمایش قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پشتیبانی کردند، افزود: در این رزمایش‌ها شاهد حضور همه گروه‌های سنی بودیم از پیشکسوتان دفاع مقدس تا نوجوانان دهه هشتادی.

او با اشاره به اجرای چهار مرحله رزمایش، ادامه داد: مرحله نخست رزمایش قرارگاه فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر از اسفند و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک آغاز شد، مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه‌، مرحله سوم نهضت جهادی همراهان بیماران و مرحله چهارم تغسیل، ادای نماز میت، دفن و تلقین اموات کرونا بود.

حسینی با اشاره به پیوستن قشر فرهنگی، نظامی، کارگری، درمانی، جوانان و نوجوان به نهضت جهادی همراهان بیمار ادامه داد: این نهضت به ما نشان داد که با همدلی و همراهی مردم می‌توان معضلاتی را حل کرد که حتی در تصور برخی افراد نمی‌گنجد.

او با ابراز گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های اداری بیان کرد: در این راه جهادی آنچه برخی از اوقات خستگی را به تن ما باقی می‌گذاشت پویا نبودن دستگاه‌های اداری و مدیران انگشت‌شمار غیر جهادی بود.

در این مراسم از طلاب، روحانیون و اقشار مختلفی که در مرحله نخست نهضت جهادی همراهان بیمار شرکت داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماران کرونا شیوع کرونا نیروهای جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، عنوان کرد: استان اصفهان مجموعاً دارای ۱۶ حوزه انتخابیه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در مرحله نخست با حضور مردم استان در انتخابات یازدهم اسفندماه، تکلیف ۱۴ حوزه انتخابیه با ۱۸ منتخب مشخص شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نامزدهای انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان حائز نصاب ۲۰ درصد کل آراء نشدند، انتخابات در این دو حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه انتخابات مرحله دوم در این دو حوزه با حضور نامزدهایی که دارای بالاترین آراء در مرحله اول شدند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان حسین رجایی ریزی و اکبر پولادی باغبادرانی خواهد بود. سلیمانی متذکر شد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات از ساعت صفر روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه با مجموع ۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است که ۶۸ شعبه در حوزه انتخابیه سمیرم و ۱۵۳ شعبه در حوزه انتخابیه لنجان قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: باتوجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات توسط صداوسیمای مرکز اصفهان صورت گرفته برنامه ۲۰ دقیقه‌ای برای معرفی کاندیداها پیش‌بینی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای تهیه شده که هر کدام از این برنامه‌ها در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز اصفهان در دو مرتبه در ایام قانونی تبلیغات انتخابات پخش خواهد شد.

سلیمانی تأکید کرد: این نکته حائز اهمیت است که در این مرحله از انتخابات تنها کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این دو حوزه شرکت کردند و کسانی که در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه کشور در مرحله قبلی رأی ندادند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سلیمانی افزود: در دستگاه‌های احراز هویتی که در هر شعبه موجود است اطلاعات افراد مجاز به رأی قرار دارد و با ارائه اصل یکی از مدارک پنجگانه که عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت واجدین شرایطی که سن آنان در روز برگزاری انتخابات ۱۸ سال تمام و بیشتر است امکان شرکت در انتخابات را دارند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با حضور مردم این دو حوزه انتخابیه شاهد برگزاری انتخابات پرشور همراه با سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت گسترده باشیم.

کد خبر 750145

دیگر خبرها

  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر