Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:49:21 GMT

ساخت آجرهایی برای ساخت و ساز در ماه توسط هندی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۱۹۴۴

ساخت آجرهایی برای ساخت و ساز در ماه توسط هندی‌ها

نیم قرن پس از گام نهادن نخستین انسان بر روی کره ماه، چندین شرکت خصوصی از کشورهای مختلف اعلام کردند که قصد دارند پایگاه های دائمی را در سطح ماه ایجاد کنند اما اخیرا محققان هندی یک گام مهم در جهت ساخت و ساز در فضا برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، دانشمندان سازمان پژوهش‌های فضایی هند(ISRO) و موسسه دانش هند(IISc) در مطالعه اخیر خود یک فرایند پایدار برای ساختن سازه‌های آجر مانند در ماه ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مطالعه محققان از علوم دو رشته مختلف زیست شناسی و مهندسی مکانیک برای ساختن این ساختارهای آجر مانند استفاده کردند.

دانشمندان نشان داده‌اند که رسوب کلسیت ناشی از خوردگی میکروبی(MICP) می‌تواند با استفاده از شبیه ساز خاک ماه(LSS) ساختارهای تلفیقی(آجرهای فضایی) ایجاد کند.

در این روش، خاک ماه استخراج و از باکتری و صمغ گوار برای محکم کردن خاک و ساخت این سازه ها استفاده می‌شود و سپس دانشمندان می‌توانند از این ساختارهای آجر مانند برای ایجاد سازه‌هایی در سطح ماه استفاده کنند. 

به گفته محققان هزینه ارسال یک پوند(۴۵۳ گرم) مواد به فضا ۷۵۰ هزار روپیه( حدود ۱۰ هزار دلار) است. در حالی که در این فرآیند جدید، محققان از اوره( که می‌تواند از ادرار انسان به دست آید ) و خاک ماه به عنوان مواد خام برای ساخت و ساز در سطح ماه استفاده می‌کنند که این موضوع هزینه را نیز کاهش می‌دهد. به همین ترتیب در این روش آنها از کربن کمتری استفاده می کنند و این خوب است چرا که آنها از صمغ گوار به جای بتن استفاده می‌کنند. این روش همچنین می‌تواند برای ساختن آجرهای پایدار روی زمین مورد استفاده قرار گیرد.

"آلوک کومار"(Aloke Kumar) ، استادیار گروه مهندسی مکانیک موسسه دانش هند گفت: بعضی از ارگانیسم‌ها می‌توانند از طریق مسیرهای متابولیکی مواد معدنی تولید کنند. یکی از باکتری‌ها به نام "Sporosarcina pasteurii" کریستال‌های کربنات کلسیم را از طریق یک مسیر متابولیکی به نام چرخه اورئولتیک(ureolytic cycle) تولید می‌کند و طی آن از اوره و کلسیم استفاده می‌کند تا این کریستال‌ها را بعنوان محصول فرعی تشکیل دهد.

برای ایجاد آجر، دانشمندان ابتدا باکتری ها را با یک شبیه ساز خاک ماه مخلوط کردند. در مرحله بعد ، آنها اوره و کلسیم مورد نیاز را به همراه ماده استخراج شده از صمغ گوار به آن اضافه کردند. محصول نهایی پس از چند روز ایجاد شد و دارای استحکام و قدرت قابل توجهی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماه هند آجر برای ساخت خاک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)

در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که نسخه‌های انگلیسی و فارسی آن در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقا و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجاد شده در رابطه با روایتی از آیت‌اللله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشر شده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده شده برای ایشان نه‌تن‌ها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشور‌ها مواجه شده است، تاکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تاکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های مان، متعهد می‌باشیم. علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکو‌های برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

tags # امام خمینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)