Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:37:17 GMT

توضیحات رییس انستیتوپاستور ایران درباره واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۱۷۲

رییس انستیتوپاستور ایران درباره واکسن کرونا توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا بیگلری در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با اشاره به آزمایشهای pcr کرونا، گفت: انجام این آزمایش ها فقط تا مرحله ای که نمونه اخذ شده ارزش دارد و بعد از آن ممکن است فرد در معرض قرار گرفته باشد. بنابراین انجام این آزمایش ها اندیکاسیون ها و شاخصه هایی دارد که باید به جا به کار برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه صحبت هایش درباره نقش واکسن در پیشگیری از بیماری ها گفت: همانطور که همه مردم می دانند به راحتی ثابت شده که در یکصد سال گذشته عمده کاهش مرگ و میر در جوامع بشری ناشی از تاثیر واکسن ها بوده و واکسن ها با تحریک سیستم ایمنی عامل موثری در پیشگیری از بیماری ها هستند.

بیگلری درباره واکسن کرونا نیز گفت: با توجه به اینکه کووید 19 بیماری پیچیده ای است و مهم ترین بعد آن ناشناخته بودن آن است و معلومات و دانش دنیا درباره این بیماری بسیار کمتر از ندانسته هاست، بنابراین در مورد ساخت واکسن بر علیه این بیماری هم باید عمیق تر و منطقی تر فکر کنیم. چند سوال هست که باید در ذهن افراد باشد؛ ابتدا اینکه اصلا مطمئن نیستیم که این بیماری حتما واکسن داشته باشد؛ چرا که ابتلای مجدد در بهبودیافتگان این بیماری داریم. بنابراین ممکن است عملا واکسن موثری برای این بیماری نداشته باشیم. مبحث دیگر آن است که اگر واکسن داشته باشیم و تاثیر داشته باشد، مدت زمان تاثیر و ایمنی این واکسن چقدر خواهد بود؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه اضطرار جهانی وجود دارد، به همین دلیل شرکت ها و گروهای متعددی مشتمل بر بیش از 200 گروه در دنیا مشغول مطالعه ساخت واکسن کرونا هستند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال با انتشار عکسی از تیم ملی ایران در استوری اینستاگرام خود نسبت به قهرمانی ملی‌پوشان فوتسال در جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال واکنش نشان داد و گفت: «به تیم ملی ایران بابت قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی فوتسال تبریک می‌گویم».

شایان ذکر است تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی ۴ بر یک مقابل تایلند در فینال جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا برای سیزدهمین بار با کاپ قهرمانی این رقابت‌ها جشن گرفت.

کد خبر 6091746

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور