Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تشکیل کمیته «فرهنگ و فضای مجازی» با مشارکت اساتید، دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از ملزومات بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری در حوزه فضای مجازی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک معاونان دانشجویی فرهنگی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  جهان بین در این نشست با تأکید بر اینکه تنوع‌بخشی به کانون‌ها و گسترش دفاتر تشکل‌ها با سلایق فکری و سیاسی مختلف در چارچوب قانون از اولویت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: برای فعالیت دانشجویان در قالب کانون‌های فرهنگی، هنری، شعر و ادب، صنایع‌دستی، کارآفرینی، فضای مجازی، صنایع خلاق در کنار آموزش و پژوهش باید برنامه ریزی شود.

وی بر راه‌اندازی مراکز مشاوره در زمینه‌های روانشناختی، حقوقی و سایر زمینه‌های مورد نیاز به منظور استفاده از قابلیت‌های ویژه اعضای هیأت علمی واحد‌های دانشگاهی و خدمت به مردم تأکید کرد.

جهان بین با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی نباید تولید محتوا کند، بلکه باید این کار را به دانشجویان واگذار کند، گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به گونه‌ای مدیریت کند که گروه‌های مختلف متناسب با نوع سلایق و علایق خود در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش آمده به دلیل همه گیری ویروس کرونا، این امر را فرصتی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی دانست و بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مجازی توسط واحد‌های دانشگاهی تأکید کرد و افزود: باید این‌گونه فعالیت‌ها، دانشجو محور و متناسب با سلایق و خواسته‌های نسل جوان باشد تا در جامعه تأثیرگذار باشد. هر مجموعه دانشگاهی که بتواند در این راستا بیشتر فعالیت کند، دانشگاه از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی این دانشگاه در سراسر کشور اشاره و بر ضرورت استفاده بهینه از این امکانات در راستای درآمدزایی و خدمت به شهروندان تأکید کرد.

جهان‌بین بر ضرورت سعه‌صدر و تحمل نظرات مختلف تأکید کرد و افزود: باید فرصتی فراهم شود تا دانشجویان نظرات خود را بدون دغدغه و استرس بیان کنند و کرامت و منزلت دانشجویان بیش از پیش حفظ شود.

وی، تشکیل «کمیته فرهنگ و فضای مجازی» با مشارکت اساتید، دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از ملزومات بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: با تحقق این امر شاهد شکل گیری ایده‌های مؤثر در واحد‌ها هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید در رویکرد‌های فرهنگی و ارائه برنامه‌ها از نظرات همه دانشگاهیان بهره‌مند شویم و راه حل‌های یکسان فرهنگی برای کل دانشگاه‌ها کارکرد موفقی نخواهد داشت. برای موفقیت باید برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی و با استفاده از کارشناسان همان منطقه طراحی و اجرا شود و بخشی از بودجه به مسائل زیست بوم محلی منطقه‌ای و فعالیت‌های ابتکاری اختصاص یابد.



در ادامه این نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی پیشنهادات، راهکارها، نظرات و انتقادات خود را به‌صورت آنلاین مطرح کردند.

گفتنی است، پیش از این جلسه دکتر جهان بین از مجتمع فرهنگی، مسجد بلال و مجتمع خوابگاهی تازه تأسیس برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بازدید و با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

همچنین از تابلوی مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به نام شهید مهندس رحمان قفلگری رونمایی کرد.

جهان‌بین در ادامه سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی با گروه‌های مختلف دانشجویی، امام جمعه تبریز و نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.

وی با حضور در برنامه صبحگاهی سحرلر، به تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در بحث رزمایش کمک مؤمنانه پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهانبین سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کمیته فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی واحد های دانشگاه فضای مجازی جهان بین واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد