Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@07:08:48 GMT

زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۲۵۴

زمان استفاده همگانی از واکسن روسی علیه کرونا مشخص شد

‍‍‍‍‍‍

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه گفت: استفاده عمومی واکسن تولید شده در این مرکز احتمالاً یک ماه پس از شروع مرحله سوم آزمایشات (پس از ثبت دارو) آغاز خواهد شد، چرا که فعلا میزان تولید واکسن کافی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" زیر نظر وزارت بهداشت روسیه، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گردش مدنی (استفاده همگانی) واکسنی که این مرکز با همکاری وزارت دفاع تولید کرده، ممکن است یک ماه پس از آغاز مرحله سوم آزمایشات بالینی (پس از ثبت دارو) شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مقام روس گفت: «من فکر می کنم که این حداکثر تغییر زمانی پس از شروع مطالعات پس از ثبت واکسن کرونا خواهد بود. گردش مدنی به موازات مطالعات پس از ثبت دارو، ولی همراه با تغییر انجام می شود، برای اینکه هنوز واکسن کافی وجود ندارد.»

این متخصص اضافه کرد: «در مرحله نخست، واکسیناسیون‌ها در چندین منطقه 10 الی 15 منطقه روسیه، ولی در مقادیر محدود، انجام خواهند شد.

گونتسبورگ یادآور شد که مرحله سوم تحقیقات به روی واکسن روسی علیه ویروس کرونا ممکن است طی 7 الی 10 روز آغاز شود و ده‌ها هزار نفر در آن شرکت خواهند داشت.

به گفته وی، این مرحله از آزمایشات بالینی واکسن به صورت سرپایی انجام می‌شود: داوطلبان برای معاینه، تزریق و مراجعات بعدی، شخصاً از خانه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و نیازی به بستری افراد نیست.

روز شنبه، 15 آگوست (25 مرداد ماه)، وزارت بهداشت روسیه از آغاز تولید واکسن ساخته شده توسط مرکز گامالیا خبر داد.

"الکساندر گونتسبورگ" روز گذشته ابراز امیدواری کرد که میزان تولید واکسن طی 9 الی 12 ماه به اندازه‌ای برسد که برای تزریق تمامی شهروندان روس کافی باشد.

واکسن روسیه علیه کرونا، زیر ذره‌بین سازمان بهداشت جهانیآمادگی روسیه برای همکاری بین‌المللی در زمینه تولید واکسن کروناروسیه تا سال 2021 بیش از 5 میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد

لازم به یادآوری است، وزارت بهداشت روسیه سه ‌شنبه گذشته نخستین واکسن جهان برای پیشگیری از عفونت ویروس کرونا را به ثبت رساند. این واکسن، مشابه نخستین ماهواره مصنوعی که در سال 1957 به فضا فرستاد شده، "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... آغاز تولید واکسن کرونا در روسیه؛ اطمینان از تأمین نیازهای این کشور علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" واکسیناسیون شهروندان روسیه علیه کرونا رایگان خواهد بود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آغاز تولید واکسن کرونا در روسیه؛ اطمینان از تأمین نیازهای این کشور علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" واکسیناسیون شهروندان روسیه علیه کرونا رایگان خواهد بود واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سناتور آمریکایی: در شورای امنیت شکست نخوردیم، تارومار شدیم ۲ مکانیزم ماشه یا مکانیزم مذاکره؟/ آیا شکست آمریکا در شورای امنیت مرهون اروپایی‌ها بود؟ ۳ پس لرزه‌های سازش امارات با رژیم صهیونیستی؛ نوبت به «مغرب» رسیده است ۴ سفیر فلسطین امارات را ترک کرد ۵ ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم ۶ روسیه: برگزاری نشست سران درباره ایران نباید به تأخیر بیفتد ۷ پیام توئیتری وزارت امور خارجه روسیه برای شخص ترامپ ۸ هشدار عضو حماس درباره پیامدهای سازش امارات؛ احتمال منفجر شدن منطقه در برابر رژیم صهیونیستی مهمترین اخبار بین الملل سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه شد چرا امارات عادی سازی رسمی روابط با رژیم اسرائیل را آغاز کرد؟-۱/ سیاست‌های آمریکا و جایگاه امارات ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم خطیب مسجد الاقصی: توافق امارات با اشغالگران اقدامی «ننگین و شرم آور» است مهمترین اخبار تسنیم مأموریت "قالیباف" به کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم قطع نوبتی برق در کالیفرنیا؛ دومیلیون نفر در تاریکی فرو رفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا واکسن کرونا تولید واکسن واکسن روسی علیه کرونا بین الملل پس از ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان

علی مرادی امروز در جلسه قرارگاه رسانه و فضای مجازی کردستان که با موضوع روز دختر در سالن جلسات صداوسیمای کردستان برگزار شد، گفت: سریال سریال ماه‌شرف خانم ملقب به مستوره اردلا  در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان اضافه کرد: عدم تعیین‌تکلیف شهرک سینمایی سنه‌دژ موجب تاخیر در تولید این سریال شده است که هفته آینده با پیگیری استاندار کردستان تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی گفت: شهیده ناهید فاتحی‌کرجو، فاطمه اسدی، فرشته باخویشی نمونه‌هایی از زن مسلمان کرد قهرمان هستند که نباید از معرفی آنها غفلت کرد.

 مرادی خاطرنشان کرد: ۵۸ شبکه ماهواره‌ای کردزبان جامعه ما را تهدید می‌کنند که الگوسازی و توجه به ظرفیت‌هایی الگویی کردستان به نوعی بازدارندگی خواهد داشت.

ماه‌شرف خانم در سال ۱۲۲۶ قمری (برابر با ۱۱۸۴ خورشیدی و ۱۸۰۵ میلادی)، زمان حکومت امان‌الله خان والی اردلان در خانوادهٔ اهل فرهنگ قادری در سنندج به دنیا آمد و به تحصیل و تربیتش همت گماشتند و بر خلاف سنت دیرین و جاری زمان، او را هم‌سطح با مردان به آموختن علوم متداول زمان تشویق و ترغیب نمودند. 

دیری نگذشت که این ماه‌شرف در ردیف ادیبات و سخن‌سنجان قرار گرفت.

مستوره با ذوق و قریحهٔ شعریش توانست با سرودن قصائد نغز و غزلیات آبدار با شاعران نامدار زمان خود مقابله کند و در تاریخ‌نویسی پابه‌پای مورخین جلوه نماید. میرزا علی‌اکبر منشی دیوان غزلیات مستوره کردستانی را بیست‌هزار بیت دانسته‌ است. 

ماه‌شرف خانم به عنوان اولین زن تاریخ‌نگار زن جهان اسلام مطرح است. دیوان اشعار، تاریخ اردلان و عقاید مستوره از جمله تالیفات این بانوی کردستانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • زمان پخش سریال «سلمان فارسی» مشخص شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان