Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:51:39 GMT

دولت مصمم به توسعه زیرساخت‌های روستایی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۳۰۰

دولت مصمم به توسعه زیرساخت‌های روستایی است

اقبال عباسی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع کمبودها در روستاها، تاکید کرد: دولت مصمم به توسعه زیرساختها روستایی و مناطق عشایری است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار روستایی، می‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد، اظهار کرد: توسعه روستایی همواره از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است و با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها، دولت از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تغییر الگوهای توسعه در کشور، بر استفاده از یافته‌های جدید علمی در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: جامعه امروز ما نیازمند تدوین راهبرد کلان در توسعه روستایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اینکه روستاها مبدا و منشا توسعه هستند، افزود: بی‌توجهی به ظرفیت روستاها در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های کلان را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین بهسازی و مقاوم‌سازی روستاهای در معرض خطر باید در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی ادامه داد: جابجایی خانه‌های روستای سیدمحمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان باید در دستور کار قرار بگیرد، تا در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خطری جان ساکنان این روستا را تهدید نکند، همچنین برنامه مدونی برای مقاوم‌سازی، بهسازی و جابجایی روستاهای در معرض خطر استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تدوین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: اگر بتوان طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی در این روستاها اجرا کرد، می‌توان شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بود.

او خاطر نشان کرد: جلسه فوق‌العاده‌ای برای تسهیل و تسریع در تصویب طرح‌های تولیدی کشاورزی و دامپروری در سال جهش تولید و افزایش اشتغال در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، تا بتوان از این طریق در تحقق شعار سال و اشتغال روستاییان گام برداشت.

براساس این گزارش ،در این جلسه ۲۰ طرح مهم سرمایه‌گذاری مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۷ طرح مربوط به بخش کشاورزی بود، این طرح‌ها در صورت اجرایی شدن اشتغال ۶۰ نفر را به صورت مستقیم در پی دارد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری زیرساخت های روستایی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری