Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور حقوقی و بین الملل ظریف گفت که آمریکا نمی‌تواند از اسنپ بک (مکانیسم ماشه) استفاده کند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بازگرداند.

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در گفتگو با برنامه "للخبر بقیه" که از شبکه التلفزیون العربی پخش می‌شود در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها می‌گویند تهران نباید از شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت خوشحال باشد و واشنگتن می‌تواند از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین المللی و وضع تحریم‌های شدیدتر استفاده کند، گفت: به نظر من آمریکایی‌ها نمی‌توانند درک کنند که بدون دیگر طرف‌های برجام و به طور یکجانبه از مکانیزم اسنپ بک استفاده کنند، زیرا آمریکا باید در چارچوب توافق فراگیر برجام اقدام کند در حالی که آمریکایی‌ها خودشان از برجام خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوما اینکه توافق مانع استفاده و به کارگیری این مکانیزم است.

وی تاکید کرد: همچنین دیگر کشور‌های عضو جامعه بین المللی از آمریکا حمایت نخواهند کرد و من مطمئن هستم که این کشور‌ها از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند.

معاون ظریف در پاسخ به این سوال که آیا این اظهارات بدین معناست که شما به مواضع کشور‌های اروپایی اعتماد دارید گفت: مساله اعتماد مساله‌ای پیچیده است و من نمی‌توانم به سادگی بگویم که اعتماد می‌کنیم یا نمی‌کنیم، اما خود اتحادیه اروپا و کشور‌های اروپایی برجام را برای امنیت منطقه و منع انتشار سلاح هسته‌ای مهم می‌دانند بنابراین فواید برجام تنها برای اتحادیه اروپا نیست بلکه برای تمام اعضای جامعه بین‌المللی است. همه در برجام منافع و فوایدی دارند و همه باید زمینه را برای مذاکرات فراهم کنند، اما آمریکا اقدامات یک‌جانبه اتخاذ می‌کند.

بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا شما نگران فشار‌های واشنگتن نیستید، زیرا آن‌ها اخیرا اعلام کردند که چهار نفتکش حامل سوخت ایران را مصادره کردنده اند، آیا شما منتظر خواهید ماند که جو بایدن در انتخابات پیروز شود و ایران را از شر ترامپ و دولت آن راحت کند، گفت: ما منتظر آمدن هیچ فردی به کاخ سفید و یا پیروزی آن در انتخابات نیستیم، زیرا تاریخ به ما آموخته است که ما باید برای منافع خود سیاست‌های مستقلی داشته باشیم، حالا ممکن است که سیاست‌های نامزد‌های های مختلف با هم تفاوت داشته باشد، اما سیاست کلی ما یکی است. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که ترامپ و یا هر شخص دیگری در انتخابات پیروز شود و در آن زمان واکنش‌های تهران را خواهید دید.

وی تاکید کرد: ما باید بر این مساله تمرکز کنیم که خود شخص ترامپ می‌گوید که جان بولتون فردی دروغگو و دورو بود این درحالی است که ترامپ بر انجام سیاست‌های بولتون و دیگر افراد پافشاری دارد بنابراین سیاست‌های واشنگتن پیچیده است و ما اصولی داریم که به آن‌ها پایبند هستیم و به هیچ یک از نامزد‌ها امیدوار نیستیم.

محسن بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا با شکست قطعنامه آمریکا ایران اقداماتی در راستای برنامه هسته‌ای خود اتخاذ خواهد کرد و یا به برجام پایبند می‌ماند گفت: فکر نکنم که ما در این چارچوب اقدامات تحریک آمیز اتخاذ کنیم و تمام اقدامات ما در چارچوب برجام است، این بخشی از سیاست خارجی ما است، عاقلانه نیست که ما بخشی از یک توافق چندجانبه باشیم و از فواید آن استفاده نکنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محسن بهاروند معاون ظریف سیاست خارجی اسنپ بک برجام ایران و آمریکا پاسخ به این سوال بین المللی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین