Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز یکشنبه در یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت، با اشاره به اینکه ما امروز بیش از گذشته به سیره و راه و روش امام علی (ع) نیاز داریم، اظهار داشت: مقرر بود این جلسه به صورت عمومی و با حضور همگان برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا بعد از تأخیرها امروز با تلاش مجموعه فرهیختگان استان شاهد برگزاری آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ۱۰ دوره گذشته این جلسه هم عزیزانی تلاش کرده اند که باید یاد کنیم از آیت الله میرعمادی که در این رابطه زحمت بسیاری کشیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مؤلفه‌های اخلاق علوی افزود: اخلاق جمع خلق است، خَلق آن صورت ظاهری و خُلق صورت باطنی است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مجموعه عالمان و اندیشمندان در باب اخلاق تعاریفی کرده اند که در دو نکته تمرکز بر صفات و نفی رذائل و تمرکز بر رفتار خلاصه می‌شود، تصریح کرد: از مجموعه‌های آموزه‌های امام علی (ع) چنین به دست می‌آید که اخلاق در ۶ امر به هم تنیده شده است که اگر در هر جامعه‌ای باشد می‌تواند آن را به سعادت برساند.

وی یادآور شد: بینش، ارزش، گرایش، روش، کنش و گویش‌ها شامل ۶ امر مذکور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در باب بینش انسان همانطور که می فهمد زندگی می‌کند و لذا امام علی می‌فرمایند: توجه شما به دنیا باید از نوع توجه انسان‌های بریده از دنیا باشد، افزود: در حوزه مؤلفه ارزش، انسان حرمت و کرامت خود را باید توجه داشته باشد، اگر انسان جایگاه خود را بداند تن به زشتی نمی‌دهد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: حرمت خود را حفظ کن از اینکه آلوده به زشتی‌ها بشوی ولو اینکه این زشتی‌ها تو را به آمال و آرزوهای برساند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مؤلفه گرایش، تمایلات و جهت‌های فرد و جامعه در اکتساب صفات دخالت دارد، بلند نظری یا تنگ نظری، اشراف گری یا ساده زیستی، عدالت گرایی یا ظلم‌گرایی و… اظهار داشت: در خصوص دو مؤلفه کنش و گویش، رفتار انسان در دستگاه اخلاقی فرد و جامعه نقش اساسی دارد و نوع کلام نمود و مظهری از اخلاق انسان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امام علی (ع) در باب متقین فرمود: گفتارت همراه با حق باشد، اگر قرار باشد انسان نسبت به چیزی تعصب بورزد در امر اخلاق است، افزود: امید است با دستگاه اخلاقی امام علی بتوانیم سیره علوی که جامعه ما بیش از گذشته به آن نیازمند است را پیاده کنیم.

کد خبر 4999873

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد نماینده ولی فقیه در لرستان همایش سیره علوی ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز آمار کرونا ماه محرم شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه بیرجند امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است