Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@16:41:46 GMT

جامعه بدون رسانه و خبرنگار پویا نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۵۷۶

جامعه بدون رسانه و خبرنگار پویا نیست

ایسنا/فارس فرماندار شهرستان شیراز، رسانه و خبرنگار را عاملی مهم در پویایی جوامع ارزیابی و اضافه کرد که رسانه‌ها با بهره‌گیری از خبرنگاران و عکاسان خبری، مطالبات مردمی و اقدامات سازمان‌ها، ادارات و نهادها را اطلاع‌رسانی می‌کنند و می‌توان مدعی بود که پیشبرد امور بدون رسانه و خبرنگار، در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا امیری یکشنبه ٢٦ مرداد در جلسه‌ای که با هدف قدردانی از خبرنگاران و عکاسان خبری در شیراز برگزار شد، با یادآوری اینکه یکی از الزامات مدیریت تاثیرگذار، انعکاس اقدامات انجام شده و نظرات و مطالبات مردم است، گفت: خبرنگاران همیشه و در تمام ایام سال مشغول فعالیت و تلاش برای اطلاع‌رسانی مناسب و صادقانه هستند.

او با تاکید براینکه بدون وجود رسانه و حضور خبرنگاران، فعالیت دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی، برون‌دادی نخواهد داشت، خبرنگاری را از سخت‌ترین مشاغل دانست و خاطرنشان کرد که گواه سختی کار خبرنگاران و عکاسان خبری، تقدیم شهدای متعدد در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

امیری با اشاره به بروز چالش‌های متعدد طی یک سال و نیم گذشته و از زمان حضور او به عنوان فرماندار در شیراز، نقش خبرنگاران و عکاسان خبری در پشت سرگذاشتن این چالش‌ها و مدیریت مشکلات را بسیار پررنگ و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

فرماندار شیراز گفت: ابتدای سال 98 را با سیل آغاز کردیم و بعد از آن رخدادهای مختلفی اعم از حوادث قهری و طبیعی و رویدادهایی نظیر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مسائل اجتماعی، حوادث آبان، رخدادهای سیاسی نظیر انتخابات  را تجربه کردیم و سال را با شیوع کروناویروس به پایان رساندیم.

امیری با تاکید براینکه حضور خبرنگاران و انعکاس رسانه‌ای رخدادهای مختلف و اثرات و تبعات آنها و اقدامات دستگاه‌های مختلف در مسیر مقابله با مشکلات، بسیار موثر و ارزشمند بوده است، گفت: بررسی اخبار، گزارش‌های خبری و تصویری و ... خصوصا در روزهایی که شیوع کروناویروس، جامعه جهانی را با چالش مواجه کرده، نشان‌دهنده اقدامات مثبت و اثرگذاری بوده است.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به تلاش ایثارگونه کادر بهداشتی و درمانی در ماه‌های اخیر، گفت: در این بین کمتر کسی به انعکاس دهندگان اخبار، آگاهی دهندگان به جامعه و فعالانی که ایثارگری مدافعان سلامت را با عکس و خبر به تصویر کشیدند، توجه داشت. حال آنکه رسانه‌ها به واسطه فعالیت خبرنگاران و عکاسان خبری، بسترساز فعالیت و مدیریت توسط دستگاه‌های مختلف و مسئولان به شمار می‌روند.

امیری، بهره‌برداران اصلی و مستقیم گزارش‌ها و اخبار را مدیران بخش‌های مختلف دانست و گفت: طرح مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف منجر به اطلاع بیشتر و بهتر مدیران و تلاش معطوف به حل مشکلات می‌شود؛ از طرفی طرح دیدگاه‌های کارشناسانه از سوی رسانه‌ها، برای مدیران راهگشا بوده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته همواره احساس خوشایندی نسبت به فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران، حتی دیدگاه‌ها و اخبار و گزارش‌های انتقادی آنان داشته است، گفت: رسانه‌ها در این مدت همراه صادق بوده‌اند و نقدهایشان هم توفیقی برای ورود به مشکلات با هدف رفع آنها بوده است.

او با یادآوری اینکه شرایط اقتصادی کشور، چندان مساعد نیست، پیگیری همدلانه رسانه‌ها را از عوامل طرح و حرکت برای رفع برخی مشکلات نظیر مسائل مرتبط با حاشیه نشینی شده است، گفت: از دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه بی‌اطلاع نیستم، اما علیرغم وجود و فعالیت تشکل‌های صنفی، برای رفع کامل مشکلات نیازمند منسجم‌ شدن فعالیت‌ تشکل‌های صنفی هستیم.

امیری شیراز را واجد جذابیت‌های فراوانی دانست که آن را به شهری مهاجرپذیر بدل کرده است و گفت: مهاجرت شمار زیادی از هموطنان به شیراز، خصوصا مهاجرت بدون برنامه، منجر به حاشیه‌نشینی و معضلات و تبعات این موضوع اجتماعی شده که با پیگیری اصحاب رسانه، رفع آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه اصحاب رسانه اگرچه خود مشکلات زیادی دارند اما کم توقعی و کم انتظاری در انجام رسالت خود به منصه ظهور رسانده‌اند، گفت: خبرنگاران و عکاسان خبری تنها قشر حوزه فرهنگ و هنر هستند که با کمترین توقع و انتظار از مسئولان، به انجام رسالتشان مشغولند.

امیدبخش با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه در همه دولت‌ها حضور دارند و آنچه برایشان اهمیت دارد بازتاب عملکرد مسئولین در کشور است، عنوان کرد: خبرنگار شب و روز و سرما و گرما نمی‌شناسد و به رسم ادب تنها یک روز از سال به این قشر اختصاص داده شده در حالی‌که هر روز، روز آنهاست.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بدون شک مدیری موفق خواهد بود که به واسطه تعامل با خبرنگار آنچه که در حوزه مسئولیتش است را بازتاب دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهر شیراز فرمانداری شیراز محمدرضا امیری عکاسان روز خبرنگار خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

او با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است گفت: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل خبر داد و افزود: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند.

او تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

موسوی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری استان را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطر نشان کرد این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۵۰۰ ناظر در برگزاری انتخابات شیراز و زرقان + فیلم
  • آموزش جنایت و روابط نامشروع ماحصل اخبار حوادث بدون پیوست!
  • شیراز چگونه یک کلان‌شهر بدون آلودگی هوا شد؟
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • باند اشاعه فحشا‌‌ در شیراز دستگیر شدند
  • شلوغ‌بازی رسانه‌ای برای دروغ‌پراکنی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است