Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات و مصوبات جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان اظهارکرد: جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در تاریخ 23 مردادماه با حضور امام جمعه کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، تفویض اختیار امور دانشگاه به هیئت امنای استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های کنونی و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحول، کاهش بروکراسی و چابک سازی و تفویض اختیار به مسئولان استانی است که می‌تواند به آسان سازی امور، کمک کند. در این جلسه که با دو دستور کار به استناد بند 13 ماده2 قانون تنفیض وظایف و اختیارات هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، درخصوص نحوه اداره واحدهای تولیدی، فرهنگی و خدماتی در راستای توانمندسازی واحدهای دانشگاهی برگزار شد، مصوب شد که واحدهای دانشگاهی از اختیارات ویژه‌ای برخوردار باشند.

منظری توکلی ادامه داد: سایر مصوبات این جلسه نیز در زمینه تنفیض اختیارات قانونی به واحدها و استان بوده است؛ البته یکی از دستورکارهای مهم این جلسه، بودجه سال تحصیلی جدید بود که کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد پس از اصلاحات مورد نظر اعضا، به تصویب کمیسیون دائمی استان نیز برسد. همچنین از مصوبات مهم دیگر این جلسه، به استناد بند8 ماده2 قانون ترکیب وظایف و اختیارات هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و درخواست واحد کرمان، با ایجاد مرکز تحقیقات شهید حاج قاسم سلیمانی در این واحد دانشگاهی، پس از اخذ مجوزهای لازم موافقت شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: با استناد به بند8 ماده 2 قانون ترکیب وظایف و اختیارات هیئت امنای استانی، با درخواست واحد کرمان مبنی بر راه‌اندازی «هسته پژوهش پردازش سریع» موافقت شد. مدل‌سازی در کلیه شئون علمی و تحقیقاتی یکی از موضوعات رایج در جهان امروزی است؛ لذا هسته پژوهش پردازش سریع، ضمن پیش بینی آینده، به پیشرفت سریع علم در جوانب مختلف کمک می‌کند.

وی با اشاره افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد کرمان در سال تحصیلی جدید گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان باتوجه به ظرفیت‌های متعددی که دارد، در حوزه هایتک فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و طی جلسه اخیر هیئت امنا مصوب شد که با تبدیل به احسن و مولدسازی املاک و مستقلات بلااستفاده، فعالیت‌های بزرگی را مانند تکمیل گلخانه بوم کشت بافت رفسنجان و ایجاد گلخانه‌های هیدروپونیک انجام شود.

منظری توکلی یادآور شد: باتوجه به تحریم‌های خارجی، به واحد سیرجان اجازه داده شد تا با تبدیل به احسن و مولدسازی امکانات موجود، نسبت به تولید قطعاتی که به واسطه این تحریم‌ها به کشور وارد نمی‌شوند و کارخانه‌های صنعتی به آن نیازدارند، به وسیله مهندسی معکوس اقدام کند. این واحد دانشگاهی تا امروز توانسته است 35 قطعه صنعتی را تولید کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان درحال بررسی ورود دانشگاه آزاد کرمان به بازار بورس هستند چرا که با استفاده هسته پژوهش پردازش سریع و هوش مصنوعی، می‌توانیم پیش بینی کنیم که سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی، تا چه میزان برای دانشگاه آزاد کرمان سود خواهد داشت.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد کرمان علیرضا منظری توکلی جلسه هیئت امنا مرکز تحقیقاتی حاج قاسم سلیمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد کرمان جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان دانشگاه آزاد کرمان هیئت امنای استان منظری توکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه) در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیروهای مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند» ؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت : چرا بیدارم نکردید؟!دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیروهای خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بارها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم : اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی گذارم جایی بروند.

کد خبر 847148 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد