Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:51:47 GMT

یک آزاده‌ی اردکانی: ۳ بار پایم را در اسارت قطع کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۷۶۸

یک آزاده‌ی اردکانی: ۳ بار پایم را در اسارت قطع کردند

ایسنا/یزد «محمدرضا برزگر چاه‌افضل» آزاده‌ی اردکانی است که در اوج نوجوانی با پای مجروح به اسارت دشمن بعثی درآمد و این روزها به عنوان دهیار روستای زرخیرِ «چاه افضل» در شمالی‌ترین نقطه اردکان با دستانی پینه‌ بسته به کشاورزی مشغول است.

از بچگی به سختی عادت کرده بودم به همین دلیل هم روزهای طاقت‌ فرسای جنگ با عراق، برایم آنچنان سخت نبود، چرا که همه‌ی گرما خوردن‌ها در منطقه شلمچه‌ و یخبندان‌های جبهه غرب را قبلاً در روستای کویر خودم تجربه کرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال از مجروحیت در دوران اسارت به عنوان سخت‌ترین دوران زندگی‌اش یاد می‌کند و می‌گوید: ترکش‌های فراوان در بدن و جراحات بی‌شمار در پایم، من را راضی به قطع پای مجروحم در اردوگاه دشمن بعثی کرد.

«محمدرضا برزگر چاه‌افضل» جانباز و آزاده‌ی سرافراز هشت سال دفاع مقدس که پایش در سه نوبت قطع شده است، در گفت وگو با ایسنا می‌گوید: در اوج درد و بی‌توجهی ماموران اردوگاه تکریت، تا عفونی شدن پا و چندقدمی‌ شهادت رفتم، ابتدا مچ، بعد زیر زانو و سپس تا ران‌ پایم را قطع کردند. البته تلخی ترکش‌هایی‌ که با بی‌توجهی دشمن در بدن داشتم، درد بی‌درمان این روزهایم را نقاشی می‌کرد!

وی با اشاره به این‌ که حتی خانواده‌اش هم تا مدتها از اسارت وی خبر نداشتند، اظهار می‌کند: من و اکثر رزمندگان عملیات کربلای ۵، در سال‌های پایانی جنگ به اسارت دشمن درآمدیم و با توجه به این که خبری از ما در موقع اسارت منتشر نشد، همه فکر می‌کردند که مفقودالاثر شده‌ایم، حتی برای شهادتمان مراسم یادبود برگزار شد و خانواده‌هایمان دوران فراق را با تصور این که شهید شده‌ایم، گذراندند.

این جانباز ۷۰ درصد ادامه می‌دهد: در جبهه‌های غرب و جنوب کشور همراه با تیپ پرافتخار الغدیر و گردان امام حسین(ع)، در اوج نوجوانی حضور داشتم و در کنار رفقای رزمنده‌ام‌ که خیلی از آنها شهید، جانباز، شیمیایی یا مفقود الاثر شدند، در مقابل دشمن تا دندان مسلح، جنگیدم.

وی می‌گوید: آزادگی، مکتبی بزرگ است چرا که آزادمردی و آزاده زندگی کردن از درس‌های عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است و امام خمینی(ره) همواره در دوران جنگ هشت ساله بر آن تاکید داشتند.

برزگر با اشاره به آرامش و امنیت امروز و این که برخی فراموش کرده‌اند برای آرامش امروز چه خون‌هایی ریخته و چه جان‌هایی فدای این میهن شده است، عنوان می‌کند: البته معتقدم که هنوز هم برای آزادی و نبودن در زیر یوغ دشمنان در حال جنگ هستیم اما در جبهه‌هایی دیگر.

وی با ابراز گلایه از برخی مسولان که نسبت به رشادت‌های جانبازان و شهدا بی‌توجه شده و بی‌مبالاتی‌هایی را انجام می‌دهند، می‌گوید: هر چند بسیاری از مسئولان به واقع خدمتگذار مردم هستند و بعضاً در گمنامی تلاش می‌کنند تا یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را زنده نگه دارند، اما عده‌ای قلیل نیز با بدنام کردن خود و خدشه‌دار کردن نام ایران اسلامی، آب سردی را بر گرمای روح آزادگی و وطن دوستی ریخته‌اند.

این آزاده سرافراز کشورمان با بیان این که برخی مواقع در حق شهدا و جانبازان ظلم می‌شود، ابراز امیدواری می‌کند که آن دسته از مسئولانی که در حق شهدا و جانبازان این‌گونه بی‌توجهی می‌کنند و مردم را از نظام و کشور دلسرد می‌کنند، خیلی زودِ زود بفهمند که این کشور به این سادگی‌ها به دستانشان نیوفتاده است.

وی از مسئولان خواست تا در وهله اول خانواده شهدا و جانبازان را دریابند و به آنهایی که دوران جنگ را درک کرده‌ و در ان حضور داشته‌اند، توصیه کرد که قدردان رشادت‌های همرزمان و تلاشگران هشت سال دفاع مقدس در طول دوره خدمت و خدمت رسانی به مردم باشند و در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند.

وی با تاکید بر این که روزهای سخت جنگ، روزهای آزادگی و روزهای مردم‌داری بود، تصریح می‌کند: مسئولان بدانند که داشتن روحیه ایثار و شهادت کمتر از خود شهادت نیست، آنها به خون شهدا، جانبازان و آزادگان مدیون هستند و این را باید هر لحظه به مردم نیز یادآور شوند و در انجام وظایف خود کوتاهی و خدایی نکرده چون برخی بی‌انصاف‌ها، دست‌درازی نکنند.

برزگر در پایان نیز به مردم ولایت‌مدار کشورمان توصیه می‌کند: مردم  نباید ناامید شوند، مطمئناً از این سیل و طوفان‌ها عبور خواهیم کرد و لذا اگر هر کسی وظیفه خود را انجام دهد و به راه درست بیاندیشد و قدر خون شهدا و جانبازان را بداند و به آنها و رشادت‌هایشان فکر کند، پیروزی از آن ما خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس امام خمینی آزادگان دفاع مقدس سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی شهرستان اردکان شهدا و جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه صبح چهارشنبه در این آئین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان مشعل داران هدایت جامعه هستند، اضافه کرد: بسیاری از معلمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس درس و تدریس و مدرسه را رها کردند و در راه دفاع از اسلام و میهن و ملت جان خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام عبدالهادی رکنی حسینی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود، یادآور شد: شهید استاد شهید مرتضی مطهری، اسلام شناس، جریان شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود.

وی ادامه داد: در برهه کنونی دشمن توطئه‌های زیادی بر علیه نظام اسلامی به ویژه بر مسائل فرهنگی به کار گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده است که باید برای مقابله با آن هوشیار باشیم.

خیر مقدم و تبریک رئیس آموزش و پرورش، دکلمه دانش آموزی و اجرای گروه سرود دانش آموزی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

پایان بخش این آئین معنوی قرائت زیارت پرفیض عاشورا در محل امامزاده سلیمان بن علی (ع) بود.

کد خبر 6094116

دیگر خبرها

  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد