Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:36:14 GMT

۲۰ نفر از ابتدای سال تاکنون در رودخانه کرج غرق شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۸۴۱

۲۰ نفر از ابتدای سال تاکنون در رودخانه کرج غرق شدند

محمد رضا فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اینکه مسافران، گردشگران و جوامع محلی خطر غرق شدگی در رودخانه‌های استان را جدی بگیرند، اظهار کرد: متأسفانه در محور کرج- چالوس علیرغم تدابیر اندیشیده از جمله نصب بنرهای اطلاع رسانی، هشدارهای متعدد شرکت آب منطقه‌ای و همچنین فنس کشی نقاط پر خطر حاشیه رودخانه همچنان شاهد مواردی از غرق شدگی ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری از ابتدای فروردین ماه تا بیست و ششم مرداد ماه بالغ بر ۲۰ مورد غرق شدگی منجر به فوت در جاده چالوس و در بستر رودخانه کرج داشته‌ایم و در کنار آن یک مورد فوتی نیز به دلیل سقوط از ارتفاع در آن منطقه رخ داده است و آمار غرق شدگی در این رودخانه طی مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۱ مورد بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه متأسفانه خیلی از موارد غرق شدگی به دلیل عدم آشنایی مسافران و گردشگران با نقاط پرخطر محور کرج - چالوس رخ داده است، گفت: به عنوان نمونه در میان مسافران، سه عضو از یک خانواده ۶ نفره که به دلیل عدم آشنایی به منطقه در نقطه‌ای پر خطر از جاده چالوس اطراق کرده بودند، بر اثر بی احتیاطی در رودخانه کرج غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقاط پرخطر حاشیه رودخانه در محور کرج - چالوس توسط شرکت آب منطقه‌ای فنس کشی شده است، عنوان کرد: ساکنین محلی نیز با آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده تا حدود زیادی با خطرات نزدیک شدن به بستر رودخانه آشنا شده‌اند اما متأسفانه بی احتیاطی از سوی مسافران و گردشگران در این خصوص همچنان وجود دارد.

فلاح نژاد توضیح داد: از طرفی با غواصان و نجات غریق‌های محلی نیز که در هنگام بروز غرق شدگی ها در رودخانه کرج برای امداد رسانی وارد عمل می‌شوند قراردادی منعقد شده است، اما تا زمانی که مسافران و گردشگرانی که از خارج از استان به البرز سفر می‌کنند به نکات و توصیه‌های ضروری از جمله خطر نزدیک شدن به رودخانه کرج و یا تابلو شنا کردن ممنوع در نقاط پر خطر محور کرج - چالوس توجه نکنند همچنان با سناریوی تلخ غرق شدگی ها در این رودخانه خروشان مواجهه هستیم.

کد خبر 4999852

منبع: مهر

کلیدواژه: رودخانه کرج غرق شدگی جاده چالوس ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز آمار کرونا ماه محرم شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان قزوین کرمانشاه بیرجند رودخانه کرج محور کرج غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت تیبو کورتوا در ابتدای فصل باعث شد که فرصت بازی به لونین در دروازه رئال مادرید برسد و این بازیکن بهترین استفاده را از فرصتی که به دست آورده بود برد و توانست نقش مهمی را در صعود رئال مادرید به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و صدر نشینی این تیم در رقابت‌های لالیگا ایفا کند.

در حالی که رئال مادرید کپا را به صورت قرضی از چلسی به خدمت گرفته بود تا جای خالی کورتوا را در دروازه این تیم پر کند، این لونین بود که توانست با عملکرد خوبش و با استفاده از لغزش دروازه‌بان اسپانیایی جایش را در دروازه این تیم حفظ کند.

در حالی که در ابتدای فصل گفته می‌شد که احتمالاً این دروازه‌بان اوکراینی در پایان فصل رئال مادرید را ترک کند اما در چند هفته اخیر شایعاتی درباره تصمیم مدیران رئال برای تمدید قرارداد او به گوش رسیده بود.

حالا فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، خبر داده است که مدیران رئال مادرید پیشنهاد رسمی برای امضای قرارداد جدید را به این ستاره رئال ارائه کرده‌اند و انتظار می‌رود که مدیر برنامه او هم به زودی پاسخ لونین را به مدیران این باشگاه اعلام کند و او قرارداد جدیدی را با رئال به امضا برساند.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار معلمان
  • فیلم| هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار رهبر با معلمان
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس