Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عادل با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای باز دو هزار امامزاده با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: ۱۰۰ هیئت مذهبی شاخص در این امامزادگان مراسم سوگواری برپا می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون اقدامات اجرایی سازمان در ماه محرم 1442 و کمک های مومنانه صبح امروز 26 مرداد ماه با حضور خبرنگاران رسانه های خبری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» با اشاره به اینکه ماه محرم طبق نقل تاریخ برای همه انبیای الهی دارای حرمت خاصی بوده است، گفت: انبیا و بزرگان برای این ماه احترام خاصی قایل بودند و جنگ در این ماه حرام اعلام شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امام حسین (ع) را چراغ راه هدایت و کشتی نجات دانست و گفت: تمام آزادی خواهان عالم از امام حسین (ع) الگو گرفته اند و ماه محرم محور وحدت میان ظلم ستیزان بوده است. این ماه الگوی خاصی برای همه اقشار بوده و در فتنه ها همواره حافظ انقلاب اسلامی بوده است، به گونه ای که امام حسین (ع) علاوه بر اینکه برای شیعیان محور و الگو بوده اند، غیر شیعیان و اهل کتاب و پیروان سایر ادیان نیز به آن حضرت عرض ارادت داشته اند.

 

حجت الاسلام عادل با اشاره به بحران ویروس کرونا که امسال همه دنیا با آن درگیر هستند، گفت: این شرایط که همه زوایای زندگی ما را تحت پوشش قرار داده است بدون شک شیوه عزاداری ما را نیز تغییر خواهد داد. برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به قدری پر اهمیت است که بزرگان و اهل دل همواره توصیه به قرائت زیارت عاشورا کرده اند و ما باید هر لحظه به یاد سیدالشهدا (ع) باشیم، بنابراین در این شرایط و بحران کرونا متناسب با دستورالعمل های بهداشتی باید مراسم عزاداری محرم را برگزار کنیم.

 

وی افزود: اینکه گفته شود عزاداری تقابل بین احساس و عقل است، مطلب نادرستی است. دشمن ممکن است در این شرایط با چند واسطه حرف اش را بر زبان ما بگذارد و بین شیعیان و اهل سنت اختلاف ایجاد کند لذا ما هم باید در این شرایط هوشیار بوده و دامن به اختلافات نزنیم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی عزاداری محرم را برپا کنیم. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسم عزاداری محرم فصل الخطاب ما صحبت های مقام معظم رهبری است که فرمودند برپایی عزاداری واجب است و از طرفی نیز تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند.

 

حجت الاسلام عادل از تشکیل ستادی در سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری نحوه عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: احصا، تطبیق برنامه ها با پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تبیین برنامه های جایگزین از محورهای مورد توجه در این ستاد بوده است.

 

وی تصریح کرد: برای نحوه برگزاری برنامه های عزاداری ماه محرم با گروه های مرجع، شورای هیئات مرکزی، هیئت امنای شاخص هیئات مذهبی، واعظین، ستایشگران و مداحان جلساتی به منظور تبادل نظر در حال برگزاری است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم های عزاداری محرم امسال باید در فضای باز برگزار شود، گفت: امسال در نظر داریم مراسم عزاداری در فضای باز دو هزار بقعه و امامزاده کشور با حضور 100 هیئت شاخص برگزار شود. 

 

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: امسال ویژه برنامه شمیم حسینی متفاوت با سال های گذشته برگزار می شود. در سال های گذشته برنامه شمیم حسینی با برپایی نمایشگاه در امامزادگان برگزار می شد اما امسال با توجه به شرایط بحران کرونا در نظر داریم اطعام عزاداران را مورد توجه قرار دهیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع 500 هزار بسته ارزاق میان نیازمندان خبر داد و گفت: 250 هزار بسته از محل موقوفات و 250 هزار بسته نیز از محل مشارکت های مردمی با تعامل هیئات مذهبی با اولویت توزیع در میان آبرومندانی که در بحران کرونا دچار آسیب شده اند و همچنین افراد بی بضاعت مورد توجه قرار می گیرد.
 

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه امسال کمترین طبخ غذا در ماه محرم اتفاق می افتد، گفت: با توجه به اینکه امسال قرار است اطعام در ماه محرم انجام نشود و اگر امکان طبخ باشد، قرار است اطعام میان مجاوران بقاع متبرکه و بیمارستان هایی که بیماران کرونایی در آن بستری است، توزیع شود.

 

وی به توزیع سه میلیون ماسک میان خادمان هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم از 100 هیئت شاخص حمایت های ویژه ای صورت گیرد چرا که این هیئات با توجه به اینکه مراسم عزاداری شان را در پادگان ها و مکان های باز انجام می دهند، نیازمند حمایت هستند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به برگزاری مراسم تعویض پرچم و سیاه پوش کردن یک هزار امامزاده و بقاع متبرکه کشور اشاره کرد و ادامه داد: برنامه علمدار ولایت یادبود شهید سردار سلیمانی، ارسال تابلوهای نمایشگاهی به 550 امامزاده با عنوان شب های تنهایی، اعزام سه هزار و 500 مبلغ اعزامی برای برپایی روضه های خانگی با محوریت امامزادگان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای عزاداری ماه محرم است.

 

حجت الاسلام عادل همچنین از هماهنگی با شبکه های استانی صدا و سیما برای پوشش برنامه های عزاداری ماه محرم بقاع های متبرکه خبر داد و گفت: فعالیت و برنامه های امامزادگان و بقاع های شاخص از طریق 750 کانال انجام خواهد شد، ضمن اینکه پویش خانگی هر منزل یک هیئت و نیز تولید محتوا پیرامون حماسه عاشورا و همچنین تهیه و توزیع دو هزار کتاب ماه خون گرفته از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در ماه محرم است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای طرح ملی هوای کربلا به منظور احیای سنت روضه خانگی و برگزاری اولین دوره مقتل خوانی نیز اشاره کرد و گفت: با تعاملی که با شورای هیئات مذهبی و ستاد ملی کرونا صورت گرفته در نظر داریم در استان ها بومی سازی برنامه های عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روضه های خانگی با اقل هزینه ها برگزار می شود به همین منظور در نظر داریم پویش ارسال پرچم به هیئات خانگی را مورد توجه قرار دهیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به اینکه امسال در نظر داریم مراکز افق سازمان را به یک هزار مرکز ارتقا دهیم، گفت: سال گذشته مراکز افق در 200 امامزاده کشور راه اندازی شد که رویکرد این مراکز انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در بستر موضوعات اجتماعی است.

 

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی مراکز افق گفت: توزیع بسته های معیشتی در شب عید نوروز، نیمه شعبان (تبرکات مهدوی)، ماه مبارک رمضان، ضیافت همدلی، عید قربان و دهه امامت و ولایت (تبرکات علوی) از جمله اقداماتی بوده است که توسط این مراکز انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 217 امامزاده در اوج شرایط قرنطینه کرونا مشغول به خدمت رسانی و تهیه و تولید اقلام بهداشتی بودند، گفت: اگرچه بنا بر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا امامزادگان برای زیارت تعطیل بودند اما این امامزادگان در زمان بحران کرونا برای ارایه خدمات باز بودند.

 

وی به بخشی از خدمات ارایه شده از سوی این امامزادگان و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تولید و توزیع 15 میلیون ماسک، 70 هزار لباس پرستاری، توزیع یک میلیون غذای گرم در مجاور امامزادگان و بقاع متبرکه، تهیه و توزیع یک میلیون آبمیوه، توزیع پنج میلیون مواد بهداشتی و ضد عفونی و همچنین توزیع 15 هزار پتو و ملافه توسط این امامزادگان انجام شد.

 

وی همچنین از برپایی 417 کاروان شمیم انتظار در 313 نقطه کشور در اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: 150 بقعه برنامه مستمر برگزار کردند و 108 مراسم تفسیر و ترتیل خوانی قرآن در امامزادگان برگزار شد و در 500 بقعه مراسم شب قدر انجام شد. همچنین در این ایام بیش از سه هزار تولید محتوا به منظور در دسترس قرار گرفتن مخاطبان صورت گرفت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به برگزاری مراسم دعای عرفه در 401 امامزاده و بقعه متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: در 134 امامزاده نماز عید قربان برپا شد و 165 کاروان شمیم ولایت در دهه امامت و ولایت راه اندازی شد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ۱۴۴۲ توزیع ماسک حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه عزاداری ماه محرم حجت الاسلام عادل اشاره کرد و گفت مورد توجه قرار برگزاری مراسم مراسم عزاداری عزاداری محرم خبر داد و گفت نظر داریم بحران کرونا هیئات مذهبی فضای باز ماه محرم عزاداری ما برنامه ها ستاد ملی دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحمزه خزایی عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده در این استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، افزود: شعار سال جاری این هفته «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی از بطن جامعه و جنس مردم همواره در همه شرایط در کنار مردم ایستاده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی به‌عنوان حلقه‌های میانی یکی از اساسی‌ترین گروه‌های سازمان یافته بسیج محسوب می‌شود که در بحث خدمات رسانی به مردم فعالیت دارد.

خزایی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بر عهده بسیج سازندگی است، اضافه کرد: در بحث خدمات رسانی خصوصاً در روستاها و حاشیه شهر و همچنین امدادرسانی در حوادثی از جمله سیل و زلزله اقدامات ماندگاری به ثبت رسانده است.

وی از اجرای ۳۳۰ عنوان ویژه برنامه توسط نواحی و اقشار بسیج طی هفته بسیج سال جاری در این استان خبر داد و افزود: حضور در مصلاهای نماز جمعه و برپایی میز خدمت، دیدار جهادگران با مسئولان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از برنامه‌های این هفته در کرمانشاه است.

به گفته خزایی، اعزام بیش از ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم، توزیع کمک‌های مومنانه، افتتاح چندین پروژه آبرسانی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و… از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در این استان است.

کد خبر 6095294

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت