Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاویدی از برگزاري دوره مهارت ­آموزی هنر پژوهش ويژه طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاري شبستان، خانم جاويدي گفت: در راستای تحقق گام نخست آموزش پژوهش­ محور و حرکت تحول­ آفرین در نظام آموزشی حوزه، دوره مهارت ­آموزی پژوهشگری از مهر ماه سال 97 در سطح 2 و بهمن ماه 97 در سطح سه اجرایی شد.

 

رئيس اداره پژوهش هاي طلاب بيان كرد: بر اساس این برنامه، آموزه ­های پژوهشی لازم برای انجام پژوهش ­های پایانی و سایر تحقیقات احصاء و در ضمن دروس آموزشی(به ارزش نیم­ واحد) قرار داده شد تا اساتید دروس، مهارت­ های پژوهشی را ناظر به سرفصل­های درسی، تدریس و عملی كنند و در نهایت طلاب ملزم به ارائه کار عملی به عنوان ارزشیابی این آموزه ­ها خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جاویدی افزود: طلاب به صورت گام به گام در هر نیم­سال یک یا دو مهارت پژوهشی را ضمن دروس آموزشی خود فرا می­ گیرند و به تدریج برای نگارش مقالات پایانی در سطح 2 و پایان­­نامه در سطح سه آمادگی لازم را پیدا می­ کنند.

 

وي یکی از زیرساخت­ های مهم را بهره­ مندی از اساتید توانمند در دو حوزه دانشی و روشی  دانست و افزود: اداره پژوهش هاي طلاب به منظور حمایت بیش از پیش و تقویت و تثبیت سطح مهارت­ های پژوهشی اساتید، دوره ­های مهارت ­افزایی پژوهشی ویژه اساتید را تحت عنوان«هنر پژوهش» برگزار می كند.

 

خانم جاويدي ادامه داد: در این دوره، 17 جلسه 30 دقیقه ­ای از مباحث روشی و پژوهشی به صورت کاربردی و عملیاتی ضبط شده که فایل­ های آن در پایگاه پویش http://pooyesh.whc.ir/page/pajooheshha بارگذاری شده است.

 

وي اضافه كرد: سرفصل های دوره به صورت خلاصه شامل موضوع شناسي و موضوع يابي و موضوع گزيني، پرسش شناسي و پرسش سازی(طرح تحقیق)، داده آوری و داده پردازی و مقاله نویسی کاربردی است، همچنین به منظور رفع سؤالات، اشکالات و ابهامات اساتید، در تاریخ 2 شهریور ماه جلسه آنلاین با حضور استاد دوره برگزار خواهد شد.

 

وي گفت: شيوه ارزشيابي اين دوره شامل اولا برگزاري آزمون تستي از دوره است كه بازه زماني برگزاري آزمون از تاريخ پنجم تا 10 شهريورماه به صورت مجازي از طريق سامانه سيما خواهد بود و دوره انتخاب يك موضوع و نگارش مقاله پيرامون آن، مطابق با آموزش مي باشد.

 

رئيس اداره پژوهش هاي طلاب خاطرنشان كرد: به منظور پشتيباني علمي اساتيد و تداوم ارتباط با اساتيد دوره و نيز مديريت علمي نگارش مقالات جهت غنابخشي روشي و محتوايي مقالات، در فضاي مجازي گروهي متشكل از اساتيد شركت كننده در دوره تشكيل خواهد شد و اساتيد مي توانند در فرايند تدوين مقاله با استاد در ارتباط بوده و سوالات خود را طرح و بحث كنند.

 

خانم جاويدي در خصوص ويژگي هاي دوره هنر پژوهش افزود: مروري جامع،‌ تليخيصي، موجز و كاربردي بر مهارت هاي پژوهشي،‌ مجازي برگزار شدن دوره و در دسترس بودن كلاس ها، ارائه گواهينامه به پذيرفته شدگان دوره، تقدير از مقالات برتر در پايان دوره،‌ شناسايي و ساماندهي اساتيد مستعد، علاقه مند و با انگيزه نسبت به امر پژوهش و پژوهشگری و   برنامه­ ریزی­ های پژوهشی پیشرفته برای اساتید موفق این دوره از جمله ويژگي هاي اين دوره است.

 

وی افزود: دوره های تکمیلی و پیشرفته تر برای اساتیدی که این دوره مقدماتی را با موفقیت طی كنند، برگزار خواهد شد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت آموزی هنر پژوهش حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه هنر پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد