Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام خواستار اجرای بی قید و شرط مصوبات ستاد مبارزه کرونا برای مردم و مسئولان شد و گفت: با برگزارکنندگان مراسمات با تجمعات زیاد به شدت برخورد می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» صبح امروز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به شرایط حساس کنونی در بحث کرونا پرداخت و اظهار کرد: مردم فکر نکنند اگر شرایط امروز آرام است دیگر همه چیز تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که اگر دقت نکنیم این غفلت و بی توجهی به آرامش قبل از طوفان کرونا مبدل خواهد شد.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: متأسفانه امروز مردم نگاه می‌کنند که اگر شرایط خوب بود دست به عادی سازی زندگی می‌زنند و اگر شرایط خوب نبود ماسک می‌زنند، در حالی که شرایط امروز حاصل رفتار یکی دو هفته گذشته است و نتیجه رفتارهای امروز را ظرف یکی دو هفته آینده خواهیم دید، بنابراین نباید گول فضای آرام امروز را خورد چراکه همین ساده انگاری‌ها شرایط را برای شیوع و جولان مجدد کرونا فراهم می‌سازد.

 

استاندار ایلام در ادامه خواستار نظارت و جدیت بیشتر حوزه بهداشت و درمان استان در بحث کرونا شد و گفت: واقعیت آن است نه مردم و نه مسئولان قویاً مصوبات ستاد کرونا را اجرایی نمی‌کنند و اینجا لازم است حوزه بهداشت و درمان از همان مبدا و آغاز نظارت‌ها را قویاً و بدون هیچ ملاحظه‌ای انجام دهند تا در ادامه همه گروه‌ها، نهادها، ادارات، اصناف و بازاریان و … مردم نیز این موضوعات را جدی و اجرایی نمایند.

 

وی در ادامه کار حوزه بهداشت و درمان را در شرایط کنونی مهم و خطیر عنوان کرد و افزود: در این حوزه یک گروه که در صف هستند و کار درمان و رسیدگی به حال بیماران برعهده دارند و یک عده دیگر در ستاد رسالت نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری بر عهده دارند که کار هر دو گروه مهم و حیاتی است و بایست با نهایت حساسیت و جدیت صورت پذیرد.

 

اجرای بی قید و شرط مصوبات ستاد کرونا

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه خواستار اجرای بی قید و شرط مصوبات ستاد کرونا برای مردم و مسئولان شد و افزود: اینجا لازم است با برپا کنندگان مراسمات برخورد جدی تری صورت گیرد و در این زمینه برای حفظ سلامت و جان مردم ملاحظه کاری جایز نیست.

 

وی تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند من هم خودم را موظف به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا می دانم تکلیف برای همه مشخص است و این اهمیت کار بایست در سطح جامعه تبیین و تشریح شود.

 

سلیمانی دشتکی در ادامه تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: تا درمان کرونا ناچار به زندگی در شرایط سخت هستیم، از این رو اگر ماسک زدیم، فاصله اجتماعی را رعایت کردیم، در اجتماعات شرکت نکردیم و … این ملاحظات می‌تواند ما را در برابر کرونا مصون نگه دارد در غیر این صورت کرونا حرکت ما را متوقف خواهد کرد.

 

استاندار ایلام افزود: ادارات، نهادها، ارگان‌ها، اصناف، بازاریان و … به هیچ عنوان نبایست به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدمتی ارائه دهند چراکه بر طبق مصوبات ستاد کرونا با آنها برخورد می‌شود.

 

وی در ادامه بیشترین عامل انتقال کرونا را مختص به مبتلایان بدون علامت عنوان کرد و گفت: برای این منظور همه ما ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: البته اگر کسی بیمار باشد و علائم داشته باشد و رعایت نکند مرتکب جرم و جنایت می‌شود و باید با شدت با او برخورد شود.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی استانداری ایلام ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی مصوبات ستاد کرونا استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

حامد رستمی در حاشیه یکی از بازدید‌های روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

او از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستا‌ها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

رستمی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر اینها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی