Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:37:43 GMT

کووید-۱۹ مشکلات قلبی را تشدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۴۵۰

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ مشکلات قلبی را در بیماران بستری شده در بیمارستان تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: بیماری کووید-۱۹ موجب بروز انواع مختلفی از بیماری های قلبی از ضربان نامنظم قلب گرفته تا احساس درد در قفسه سینه می‌شود و بیماری‌های قلبی-عروقی که بیمار در گذشته به آن دچار بوده است را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان اظهار داشتند: بیش از ۱۴ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری شده اند به دلیل این بیماری دچار مشکلات قلبی شده اند. همچنین نزدیک به ۱۳ درصد از تمامی افراد پذیرش شده در بیمارستان پیش از این سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی داشته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد تقریبا ۱۰ درصد از افرادی که سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی داشته اند یا پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دچار مشکلات قلبی شده اند، جان خود را از دست داده‌اند.

محققان ایتالیایی اظهار داشتند: در بررسی‌های خود دریافتیم سابقه ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی و ابتلا به این بیماری‌ها با میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ارتباط دارد.

یافته‌های بدست آمده بر اساس تحلیل ۲۱ مطالعه است که در آنها بیش از ۷۷ هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان‌های آمریکا، آسیا و اروپا بستری شده بودند، مشارکت داشتند. این یافته‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی در معرض خطر فزاینده پیامدهای ناشی از کروناویروس جدید و آسیب دیدن قلب هستند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان، اگرچه اکثریت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دچار علائم خفیف بیماری می‌شوند اما میانسالان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای از قبیل بیماری قلبی، بیماری مزمن ریوی یا دیابت در معرض پیامدهای شدید این ویروس هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان کووید۱۹ مشکلات قلبی تشدید ویروس کرونا کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان مبتلا به کووید ۱۹ بیماری های قلبی ابتلا به بیماری مشکلات قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان